Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 02:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Søger erfaring omk. seriøse LP setups. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for at nu er det på tide at der kommer et "simi seriøst" LP setup ind i stuen. dejlig tanke er der nogle der vil sige. Jeg er dog nået der til at jeg er ved at få hovedpine over alle de ting man skal tage med i sine overvejelser og hvad der går godt sammen og ikke går godt sammen. Derudover er det næsten umuligt at lytte til før køb  

Så jeg har indtil nu været præget af anmeldelser og leverandøers meninger og alle skamroser  deres produkter  Udfra at det ikke er muligt at lytte til på eget anlæg før køb, har jeg valgt at "begrænse" mit budget. Jeg vil max bruge omk 50K (løbeværk, arm, riaa og pu).

Jeg har gjort mig nogle tanker udfra hvad jeg har kunne læse mig fremtil og hvad jeg har hørt fra forhandlerne. Men jeg vil gerne høre jeres mening og erfaringer også.

Min nuværende lydkilde er en Eera DL2 som jeg ELSKER  den har et utroligt dejligt og roligt lydbillede og total sort baggrund. den spiller med en flot og naturlig klang. jeg er ikke ude efter en afløser til min cd, da jeg alligevel nok aldrig vil få lige så mange lp`r som jeg har cd`r. Men en "følgesvend". LP`n behøves ikke at spille bedre en min cd, men heller ikke meget dårligere. Grunden til et ønske om lp setup er at jeg ganske enkelt godt kan lide den musikalske og dynamiske lyd samt det at skulle fin justere og rode lidt med sammen sætningen for at få det til at spille godt. nogle har anbefalet mig at bruge pengene på en bedre cdafspiller ala EmmLabs og dCS. Men de vil ikke opfylde mine ønsker som et lpsetup kan.

Nå men jeg havde følgende itankerne. Avid Volvere med en SME IV arm. Hvad siger i til det? Avid har jo flydende opfæng og kan derfor være sværer at indstille, men det har jeg mod på. men pga det flydende ophæng ved jeg at nogle arme ikke vil være at anbefale. Hvordan er SME på Avid? Jeg kunne i en af de mange anmeldelser af Avid`s produkter læse at den ikke havde et så roligt lydbillede, kender i noget til det?

Håber at i kommer med ALLE jeres erfaringer , men gerne kun på løbeværke og arme. PU og Riaa tager jeg i en senere omgang

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

du bor i jylland - tag hen til high end sound og lyt til en Amazon med en mørch dp6 arm og tag hen til amfora og lyt til en kuzma

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
du bor i jylland - tag hen til high end sound og lyt til en Amazon med en mørch dp6 arm og tag hen til amfora og lyt til en kuzma

Mange tak for det

Kuzma ser spændende ud, pga den nemme opsætning. Men igen så for mig mangler den da helt sikkert noget afkobling og er nok meget følsom overfor hvad den står på

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

vil du have glæde - rigtig glæde - af vinyl kan du ligeså godt vende dig til at en pladespiller skal stå på noget rigtig solidt - helts en vægmonteret hylde der har en så stor masse at den ikke "spiller med" - at kaste 50 K efter en pladespiller og så sætte den på en almndelig 16 mm lakeret mdf reol direkte på gulv vil være at smide halvdelen af de 50 k ud med skyllevandet 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
vil du have glæde - rigtig glæde - af vinyl kan du ligeså godt vende dig til at en pladespiller skal stå på noget rigtig solidt - helts en vægmonteret hylde der har en så stor masse at den ikke "spiller med" - at kaste 50 K efter en pladespiller og så sætte den på en almndelig 16 mm lakeret mdf reol direkte på gulv vil være at smide halvdelen af de 50 k ud med skyllevandet 

Det har jeg læst mig til  Men regner med at et vægmonteret Clic reol kan bruges

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

måske, men et par lakerede 22 mm x-finer plader ovepåvil nok give mere ro under fødderne på den - du kunne sikkert få dem malet som clic reolen så det stadig passer til indretning og stil

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
måske, men et par lakerede 22 mm x-finer plader ovepåvil nok give mere ro under fødderne på den - du kunne sikkert få dem malet som clic reolen så det stadig passer til indretning og stil

Jeg har faktisk en DIY plade på tegnebrættet med små dæmpe fødder til min Pass forstærker, der kunne jeg jo i samme omgang lave en til en pladespiller

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes