Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Jordforbindelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mgrundahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej - er ny her, så jeg undskylder for rookie-spørgsmålet på forhånd...

Jeg har en Denon PMA-980R forstærker som jeg gerne vil have min fars aflagte Marantz-pladespiller tilsluttet. Apparaterne kan
ikke umiddelbart komme til at stå samme sted, men med ca 4. meters afstand. Det betyder selvfølgelig at kablerne skal
forlænges og jeg har derfor indkøbt RCA-kabler.
Jordkablet skal ligeledes forlænges, og det er her problemet opstår - når jeg gør det opnår jeg nemlig ingen effekt af
jordforbindelsen. Det lyder ganske enkelt næsten som hvis der slet ikke var nogen tilslutning Har prøvet at forlænge med
både lysleder, højttalerkabel og antennekabel - alt sammen med samme dårlige resultat. Er der nogen der kan komme med
forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak
Mads Grundahl
Til top Vis mgrundahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mgrundahl
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Når du siger jordforbindelse, mener du så stelkablet fra pladespilleren til riaa'en?

Jeg tror at dit brum problem skyldes det meget svage signal, som pladespilleren leverer, og den lange afstand. Problemet burde kunne løses ved at sætte en riaa tæt ved din pladespiller, og derfra køre rca-kabler til forstærkeren. Riaa'en forstærker pladespillersignalet op til et liniesignal som er lidt mere hårdfør overfor støj.
Om det løser dit problem er der næsten kun en måde at finde ud af på.....
Held og lykke

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes