Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladeafspiller (Førstegangskøber) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pongolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hey..

Jeg overvejer lidt at invistere i en Pladeafspiller, altså Vinyl, syntes det er lidt cool / og oldschool  , og har jo også fået sin nye ungdom, hvis man kan bruge det udtryk.

Men er lidt på bare bund, ang. mærker osv.

Har en Onkyo TX- SR606 og et KEF 2005.2 surround sæt (Som nok også bliver opgraderet med et par gode gulv - stereo højtalere.

Onkyoen har ikke phono udgang, så har læst mig til, at jeg skal have en lille Riaa omfordeler ting imellem afspilleren og recieveren.

Hmm, vil nok give omkring 3000.- for det hele, altså pladeafspiller/Riaa forstærker.

Nogen der har lidt inputs, vil også gerne købe brugt, der er i hvert fald en del på dba.dk

Til top Vis pongolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pongolle
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg råber som sædvanligt op om en Technics SL-1210mk2, og en fornuftig brugt RIAA for resten af pengene.

Hvis jeg stod på bar bund, og rodede lidt her på siden, ville jeg finde disse 2 interessante.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=123096

og

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/c ambridge_540p_riaa_forforstaerker_sort.htm

Eller

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=122589

Jeg har intet med annoncerne at gøre

Men at ofre 3000.- på noget fordi det er "cool" og "oldschool" ?????

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
pongolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler bare noget nyt legetøj, og har så fået den idé, at det skal være en pladespiller :D
Til top Vis pongolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pongolle
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Men at ofre 3000.- på noget fordi det er "cool" og "oldschool" ?????



the lord moves in mysterious ways


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pongolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Til top Vis pongolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pongolle
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

pongolle skrev:

Hvad siger I til denne?

 

http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&produc t_number=4717015

Jeg siger: Til den pris, køb brugt. Der er nævnt nogle udemærkede bud tidligere i tråden. En brugt rega kunne også være et godt bud.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

en brugt rega planar 3 med rb300 arm kan du få til mellem 1200 og 1500 kr. lad os sige at du i krisetiderne handler den til 1200 - så har du 8-900 til en brugt Riaa og 900-1000 til en rigtig god entry pickup istedet for den bovlamme OM5 der sidder på project pladespilleren
bliver du hooked på vinyl kan du altid opgraderer motoren på ragaen til en 24 pols.
skulle remmen være slap kan du prutte lidt mere på prisen - en ny rem koster 200 kr




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes