| Forfatter |
|
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ens Technics pludselig er begyndt at "hoppe" / skride ind mod midten når man placerer armen på første nummer på en vinyl, er det så tegn på at man skal ud og have fat i en ny nål?! Kan ikke selv komme på andet der kan være galt, men vil gerne lige være sikker før jeg bruger 3-400kr på noget nyt til min pladespiller.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnborg skrev:
Hvis ens Technics pludselig er begyndt at "hoppe" / skride ind mod midten når man placerer armen på første nummer på en vinyl, er det så tegn på at man skal ud og have fat i en ny nål?! Kan ikke selv komme på andet der kan være galt, men vil gerne lige være sikker før jeg bruger 3-400kr på noget nyt til min pladespiller.
På forhånd tak!
|
|
|
Er nåletrykket korrekt ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke bare antiskating, der er helt hen i skoven?
|
| Til top |
|
| |
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kørt med maskinen over 1 år hvor den har spillet perfekt.. Rammer så ved siden af i en brandert da jeg skal starte en plade og armen / pickuppen rammer tallerknen på ydersiden i stedet.. Spiller så et par numre mere (så vidt jeg husker :) ) og så sker dette morgenen efter.. Er sikker på jeg er den eneste som har pillet ved den, og rører normalt ALDRIG noget jeg ved er dumt at pille ved. Uanset min tilstand :P
Er ret sikker på den ikke har antiskating?
Her er et billede ;)


|
| Til top |
|
| |
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forresten prøve at stille nåletrykket på en del forskelligt og det hjalp lige lidt?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnborg skrev:
| Har forresten prøve at stille nåletrykket på en del forskelligt og det hjalp lige lidt? |
|
|
Så kunne det virke som om nålefanen har taget skade - find en lup, og kig lige om nålespidsen stadig er der __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
to ting: 1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre... 2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du kan hente manualen til din SL-23 her (kræver gratis registrering hos Vinyl Engine).
Det kan ikke være anti-skating der er problemet. Lyder bestemt som om at du har beskadiget pick-uppen.
Men tjek lige at nåletrykket er korrekt (ifølge instruktionen i manualen).
Hvilken pick-up er det du har siddende på? Det kunne ligne en Technics af en art.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
to ting:
1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...
2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?
|
|
|
Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating!  Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
santashooter skrev:
to ting:
1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...
2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?
|
|
|
Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating! 
Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket...
Mvh. Niels
|
|
|
Tak Nilau, det vidste jeg egentligt godt og det må vidst være en brøler fra min side - men det er vel hvad man risikerer når man skriver så sent, i træt tilstand. men godt at nogle "reddede" min brøler, så jeg forhåbentligt ikke har forvoldt nogen skade. sov godt allesammen!  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Det kan også være at der sidder en ordentlig "tumbleweed" af en nullermand på nålen som gør den ikke fik kontakt - det har jeg prøvet en gang jeg spillede en brugt plade jeg ikke havde haft gennem pladevaskeren først
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Nilau skrev:
santashooter skrev:
to ting:
1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...
2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?
|
|
|
Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating! 
Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket...
Mvh. Niels
|
|
|
Tak Nilau, det vidste jeg egentligt godt og det må vidst være en brøler fra min side - men det er vel hvad man risikerer når man skriver så sent, i træt tilstand. men godt at nogle "reddede" min brøler, så jeg forhåbentligt ikke har forvoldt nogen skade.
sov godt allesammen!
|
|
|
Nå-nå..."santashooter"... En brøler ver det vel ikke helt. Jeg tror du kan sove trygt i nat...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm har allerede smidt nålen ud da jeg oppe i mit kloge hovede konkluderede det nok var pga nålen.. Smarte mig Men ud fra mit dårlige syn synes jeg også det lignede at nålen var trykket mere flad og alligevel ikke? Og tak for det gode link med manualen
krenzler :-)
Og tak til jer andre..
|
| Til top |
|
| |