Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Armen hopper mod midten? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hvis ens Technics pludselig er begyndt at "hoppe" / skride ind mod midten når man placerer armen på første nummer på en vinyl, er det så tegn på at man skal ud og have fat i en ny nål?! Kan ikke selv komme på andet der kan være galt, men vil gerne lige være sikker før jeg bruger 3-400kr på noget nyt til min pladespiller.

På forhånd tak!
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Hvis ens Technics pludselig er begyndt at "hoppe" / skride ind mod midten når man placerer armen på første nummer på en vinyl, er det så tegn på at man skal ud og have fat i en ny nål?! Kan ikke selv komme på andet der kan være galt, men vil gerne lige være sikker før jeg bruger 3-400kr på noget nyt til min pladespiller.

På forhånd tak!

Er nåletrykket korrekt ?



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

er det ikke bare antiskating, der er helt hen i skoven?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Har kørt med maskinen over 1 år hvor den har spillet perfekt.. Rammer så ved siden af i en brandert da jeg skal starte en plade og armen / pickuppen rammer tallerknen på ydersiden i stedet.. Spiller så et par numre mere (så vidt jeg husker :)   ) og så sker dette morgenen efter.. Er sikker på jeg er den eneste som har pillet ved den, og rører normalt ALDRIG noget jeg ved er dumt at pille ved. Uanset min tilstand :P

Er ret sikker på den ikke har antiskating?

Her er et billede ;)


Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Har forresten prøve at stille nåletrykket på en del forskelligt og det hjalp lige lidt?
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Har forresten prøve at stille nåletrykket på en del forskelligt og det hjalp lige lidt?

Så kunne det virke som om nålefanen har taget skade -  find en lup, og kig lige om nålespidsen stadig er der



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

to ting:

1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...

2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?






__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du kan hente manualen til din SL-23 her (kræver gratis registrering hos Vinyl Engine).

Det kan ikke være anti-skating der er problemet. Lyder bestemt som om at du har beskadiget pick-uppen.

Men tjek lige at nåletrykket er korrekt (ifølge instruktionen i manualen).

Hvilken pick-up er det du har siddende på? Det kunne ligne en Technics af en art.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
to ting:

1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...

2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?







Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating! 

Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket...


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
santashooter skrev:
to ting:

1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...

2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?







Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating! 

Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket...


Mvh.
Niels



Tak Nilau, det vidste jeg egentligt godt og det må vidst være en brøler fra min side - men det er vel hvad man risikerer når man skriver så sent, i træt tilstand.
men godt at nogle "reddede" min brøler, så jeg forhåbentligt ikke har forvoldt nogen skade.

sov godt allesammen!


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

>Det kan også være at der sidder en ordentlig "tumbleweed" af en nullermand på nålen som gør den ikke fik kontakt - det har jeg prøvet en gang jeg spillede en brugt plade jeg ikke havde haft gennem pladevaskeren først 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Nilau skrev:
santashooter skrev:
to ting:

1: antiskating, justerer du ikke dette på drejeknappen ved siden af armbasen, prøv med lidt mindre...

2: kan du tage et billede af pickuppen - dvs. selve nålen, så tæt på som muligt?







Antiskating påvirker armen i retning væk fra centrum. Enhver pladespiller kan spille uden brug af antiskating. Så...ingen idé i at prøve med mindre antiskating! 

Jeg gætter på at "diamanten" er forsvundet eller knækket...


Mvh.
Niels



Tak Nilau, det vidste jeg egentligt godt og det må vidst være en brøler fra min side - men det er vel hvad man risikerer når man skriver så sent, i træt tilstand.
men godt at nogle "reddede" min brøler, så jeg forhåbentligt ikke har forvoldt nogen skade.

sov godt allesammen!



Nå-nå..."santashooter"...
En brøler ver det vel ikke helt. 
Jeg tror du kan sove trygt i nat... 


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hmm har allerede smidt nålen ud da jeg oppe i mit kloge hovede konkluderede det nok var pga nålen.. Smarte mig

Men ud fra mit dårlige syn synes jeg også det lignede at nålen var trykket mere flad og alligevel ikke? Og tak for det gode link med manualen krenzler :-)

Og tak til jer andre..
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes