| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger hos Vinyl Engine & Vinyl Asylum vil du finde folk der har købt den.
Den blev anmeldt af Hi-Fi World for nylig. Den er også kommet i 12" version.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster 12" armen?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
600$ fra USA eller 600£ fra UK.
Audio-Dragon.
Sound Hi Fi.
Armen sælges uden eksternt kabel (som Jelco også har på programmet).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her SA-750D med Orsonic headshell.
"For those curious about the Jelco SA-750D arm, I have exchanged emails with the folks at Jelco trying to get a handle on exactly how it compared to the arms they offered under the Sumiko and Audioquest badges. The fellow I chatted with (in somewhat broken English …his, not mine) said that while it sort of looks like a silver MMT, the similarity ends there. He said it was a step up from the Audioquest PT-9 in terms of bearings and wiring and as such was superior to any of the Sumiko and Audioquest arms."
Finishen er ihvertfald i orden. Stod der ikke Jelco men et andet navn på ville prisen utvivlsomt være en noget anden...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 19 Juli 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes den lyder meget tillokkende, hvordan mon den ville passe til en LP12?
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA 750D armen er helt uden konkurrence til prisen! Jelco har produceret kvalitet i 40 år og deres produkter er ikke blevet ringere med tiden. Den skulle være endnu bedre end Sumiko MMT, som Jelco vel at mærke også lavede i sin tid. En af mine venner har en spritny købt i England, den er i flg ham mindst lige så god som hans Linn LVX. MvH Michael

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Basiik (LVX) er vel ikke kendt som værende én af de rigtigt rigtigt gode tonearme?
|
| Til top |
|
| |
Listh Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt den der var til salg i brugt sektionen, og har kun lovord her på andendagen.
Den er monteret på min Thorens 316 MKII, og indtil videre kun kørt med blillige mm pick up'er, da jeg indtil videre ikke har villet investere i dyre af slagsen. Springet fra min RB250 er seriøst. Her er en anmeldelse der beskriver den ret rammende: http://raindropaudio.com/wp/wp-content/uploads/2009/03/jelco -sa-750d-review-hfw-feb-09.pdf
Du kan roligt investere i den.
Peter
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du ha, havde selv "luret" på den, tillykke med købet det er helt sikkert et godt produkt, og til en langt lavere pris i forhold til eks. Ortofon og andre der får lavet deres arme hos Jelco, har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv. Har set armen på en tysk side til 438.00 euro, men der er sikkert andre steder den kan fås, fik du at vide af sælgeren hvor den er købt eller fremgår det af evt. kvittering.
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
laver de en 12" udgave af den ? ups - det havde jeg spurgt om før ...  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
| har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv |
|
|
Headshell er sådan set identisk med et Sumiko HS-12 som kan købes mange steder. Spacer er ikke nødvendig da armen har indbygget VTA justering.
|
| Til top |
|
| |
Listh Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som krenzler siger er sumiko absolut anvendeligt. Ellers er jeg stødt på Jelco modellerne HS-20 og HS-25 indtil flere steder til omkring $50-60.
Jeg kan ikke umiddelbart tro jeg får brug for et tungere lod. De PU'er jeg indtil videre har haft på ligger fra ca 5 til 8 gram, og der har jeg kontraloddet ret langt fremme for at få et nåletryk på de anbefalede 1,5 til 2 gram.
Nu er jeg ikke så erfaren eller velbevandret i forskellige pickuper, men med denne nye arm er det absolut et område jeg vil til at udforske.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
madsen skrev:
| har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv |
|
|
Headshell er sådan set identisk med et Sumiko HS-12 som kan købes mange steder. Spacer er ikke nødvendig da armen har indbygget VTA justering.
|
|
|
Ok ikke spacer, jeg mener Jelco laver en mellemlægskive a la AT633 fra audio Tecnica som er en keramisk skive til at forøge armassen med, og samtidig skulle dæmpe resonanser hvis man har brug for det, jeg bruger AT 633 på min SME S III
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah- OK.
Massen er vist allerede lidt i den højere ende som det er? Plus silikonedæmpningen til at kontrollere armen.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her fandt jeg lidt tilbehør til Jelco. Spacer mellemlæg mv. som man kan se findes en copper spacer på 8 g som kan bruges til 103 fra Denon, hvis man mener det er nødvendigt, tung sag, min audio tecnica vejer ca. 3 g VH. Madsen
http://www.soundhifi.com/jelco.html __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
| syntes den lyder meget tillokkende, hvordan mon den ville passe til en LP12? |
|
|
Armen skulle passe direkte til LINN, så mon ikke nok det vil matche? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.
Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 August 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er SA-250 (S-formet) & SA-250ST (lige med fast headshell).
Jelco-Ichikawa.
Jeg mener at Hi-Fi World ud over at have testet 750'eren også har testet en af 250'erne (husker ikke hvilken).
|
| Til top |
|
| |