Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Jelco tonearm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med denne : SA 750 D

http://www.jelco-ichikawa.co.jp/e_tone_arm.htm



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger hos Vinyl Engine & Vinyl Asylum vil du finde folk der har købt den.

Den blev anmeldt af Hi-Fi World for nylig. Den er også kommet i 12" version.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

hvad koster 12" armen?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

600$ fra USA eller 600£ fra UK.

Audio-Dragon.

Sound Hi Fi.

Armen sælges uden eksternt kabel (som Jelco også har på programmet).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Her SA-750D med Orsonic headshell.


"For those curious about the Jelco SA-750D arm, I have exchanged emails with the folks at Jelco trying to get a handle on exactly how it compared to the arms they offered under the Sumiko and Audioquest badges. The fellow I chatted with (in somewhat broken English …his, not mine) said that while it sort of looks like a silver MMT, the similarity ends there. He said it was a step up from the Audioquest PT-9 in terms of bearings and wiring and as such was superior to any of the Sumiko and Audioquest arms."


Finishen er ihvertfald i orden. Stod der ikke Jelco men et andet navn på ville prisen utvivlsomt være en noget anden...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

syntes den lyder meget tillokkende, hvordan mon den ville passe til en LP12?
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

SA 750D armen er helt uden konkurrence til prisen! Jelco har produceret kvalitet i 40 år og deres produkter er ikke blevet ringere med tiden. Den skulle være endnu bedre end Sumiko MMT, som Jelco vel at mærke også lavede i sin tid. En af mine venner har en spritny købt i England, den er i flg ham mindst lige så god som hans Linn LVX.

MvH
Michael
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Linn Basiik (LVX) er vel ikke kendt som værende én af de rigtigt rigtigt gode tonearme?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Listh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 03 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt den der var til salg i brugt sektionen, og har kun lovord her på andendagen.

Den er monteret på min Thorens 316 MKII, og indtil videre kun kørt med blillige mm pick up'er, da jeg indtil videre ikke har villet investere i dyre af slagsen. Springet fra min RB250 er seriøst. Her er en anmeldelse der beskriver den ret rammende: http://raindropaudio.com/wp/wp-content/uploads/2009/03/jelco -sa-750d-review-hfw-feb-09.pdf

Du kan roligt investere i den.

Peter

Til top Vis Listh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listh
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 04 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Tak skal du ha, havde selv "luret" på den, tillykke med købet det er helt sikkert et godt produkt, og til en langt lavere pris i forhold til eks. Ortofon og andre der får lavet deres arme hos Jelco, har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv. Har set armen på en tysk side til 438.00 euro, men der er sikkert andre steder den kan fås, fik du at vide af sælgeren hvor den er købt eller fremgår det af evt. kvittering.

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 04 August 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

laver de en 12" udgave af den ? ups - det havde jeg spurgt om før ...


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 04 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Ja det er vist for nyligt den er kommet i 12"

http://www.dienadel.de/Jelco+SA+-+750l+Tonarm.htm



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv


Headshell er sådan set identisk med et Sumiko HS-12 som kan købes mange steder. Spacer er ikke nødvendig da armen har indbygget VTA justering.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Listh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 04 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Som krenzler siger er sumiko absolut anvendeligt. Ellers er jeg stødt på Jelco modellerne HS-20 og HS-25 indtil flere steder til omkring $50-60.

Jeg kan ikke umiddelbart tro jeg får brug for et tungere lod. De PU'er jeg indtil videre har haft på ligger fra ca 5 til 8 gram, og der har jeg kontraloddet ret langt fremme for at få et nåletryk på de anbefalede 1,5 til 2 gram.

Nu er jeg ikke så erfaren eller velbevandret i forskellige pickuper, men med denne nye arm er det absolut et område jeg vil til at udforske. 

Til top Vis Listh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listh
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 04 August 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
madsen skrev:
har du fundet ud af hvor du evt kan købe tilbehør til den. eksv. headshell - tungere kontralod - spacer mv


Headshell er sådan set identisk med et Sumiko HS-12 som kan købes mange steder. Spacer er ikke nødvendig da armen har indbygget VTA justering.

Ok ikke spacer, jeg mener Jelco laver en mellemlægskive a la  AT633 fra audio Tecnica som er en keramisk skive til at forøge armassen med, og samtidig skulle dæmpe resonanser hvis man har brug for det, jeg bruger AT 633 på min SME S III

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 August 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ah- OK.

Massen er vist allerede lidt i den højere ende som det er? Plus silikonedæmpningen til at kontrollere armen.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 04 August 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Her fandt jeg lidt tilbehør til Jelco. Spacer mellemlæg mv. som  man kan se findes en copper spacer på 8 g som kan bruges til 103 fra Denon, hvis man mener det er nødvendigt, tung sag, min audio tecnica vejer ca. 3 g    VH. Madsen

http://www.soundhifi.com/jelco.html



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 04 August 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
syntes den lyder meget tillokkende, hvordan mon den ville passe til en LP12?


Armen skulle passe direkte til LINN, så mon ikke nok det vil matche?

__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1410
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Er SA-370H ikke den direkte forgænger til SA-750D armen ? De ser temmeligt ens ud.

Hvor imod SA-250 armen ser noget mere enkel ud. Hvordan er denne op mod SA-250D armen i grunden ?

 

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 August 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Der er SA-250 (S-formet) & SA-250ST (lige med fast headshell).

Jelco-Ichikawa.

Jeg mener at Hi-Fi World ud over at have testet 750'eren også har testet en af 250'erne (husker ikke hvilken).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes