Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 08:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega til rock/metal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tønning
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej!

Mange herinde anbefaler en Rega P3 til "nybegyndere". Og hvad jeg har kunnet læse mig til, er det også en ganske fornuftig sag til prisen. Overejer at anskaffe mig en.

Men.. skal man tage musikgenre med i sine overvejelser angående køb af pladespiller, pick up osv? Jeg har ikke umiddelbart set nogle diskusioner af emnet? Måske fordi det ikke er relevant?

Personligt lytter jeg mest til hård rock og metal (eks. tidligt AC/DC og Metallica). Er noget grej bedre til denne genre end andet? Findes der hvad man kunne kalde en "metal-pladespiller"?

Måske giver mine spørgsmål kun lidt eller ingen mening, men lidt info om sagen vil hjælpe mig videre mht. et eventuelt køb, og stedet her virker som det rette sted at henvende sig
Til top Vis Tønning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tønning
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Efter min mening kan du ikke finde en "heavymetal-afspiller" som sådan.

Jeg deler for en del af mine lp'ers vedkommende dit valg af plader, og har en Rega p3 med en Rega Elys II pickup, og synes det spiller alle genrer ganske godt, måske endda med fortrin rock og rul fordi jeg synes der er ganske meget smæk for skillingen. Også når jeg sammenligner med andre pladespillere i samlingen.

Med andre ord, efter min mening, et ganske fornuftigt valg som pladespiller til din musik.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Tønning skrev:
Hej!

Mange herinde anbefaler en Rega P3 til "nybegyndere". Og hvad jeg har kunnet læse mig til, er det også en ganske fornuftig sag til prisen. Overejer at anskaffe mig en.

Men.. skal man tage musikgenre med i sine overvejelser angående køb af pladespiller, pick up osv? Jeg har ikke umiddelbart set nogle diskusioner af emnet? Måske fordi det ikke er relevant?

Personligt lytter jeg mest til hård rock og metal (eks. tidligt AC/DC og Metallica). Er noget grej bedre til denne genre end andet? Findes der hvad man kunne kalde en "metal-pladespiller"?

Måske giver mine spørgsmål kun lidt eller ingen mening, men lidt info om sagen vil hjælpe mig videre mht. et eventuelt køb, og stedet her virker som det rette sted at henvende sig


Ta' du bare REGA'en!
Du kan evt. undersøge hvilke pickup'er der 'understøtter' din musikstil mest muligt.


MVH.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej Tønning!

Jeg tror heller ikke du får en afspiller lige til en bestemt musikstil. Jeg har spillet på en Rega Planar 3 i 20 år. For 1½ år siden skiftede jeg til en Kenwood KD990. Den spiller endnu bedre men Rega 3 er en fin afspiller som godt kan bære en rigtig god pickup. Nu ved jeg ikke om du vil købe brugt eller ny, men jeg kan kun anbefale dig at se godt efter. Der er altså mange flere muligheder på brugtmarkedet end lige Rega 3. En Rega 3 fra ny er ikke helt billig. For den pris kan du næsten få en Rega 5 brugt.  God jagt!

 

Venlig hilsen

 

Keld

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes