Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega Planar 7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjeld69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Ville bare høre jeres mening om denne pladespiller eller findes der noget bedre til prisen?

Hilsen

Kjeld
Til top Vis kjeld69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjeld69

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Det er en ganske fin pladespiller - jeg har selv hørt på den i en måneds tid som potentiel afløser for en Rega P5... Nu har jeg dog valgt den noget dyrere P9, da denne er et mesterværk i sig selv - det kan høres 

P7'eren kommer ret tæt på P9'eren på de fleste punkter, og har en åben, letflydende lyd hvor det bare kører som det skal. Neutral i lyden og en dejlig stram bas. Hvis det skal være strammere og med mere præcision, så hedder det en P9 eller en helt anden afspiller.

Hvis det er en varm, afslappet og "rund" lyd du vil have, så er det ikke en P7 (eller P9 for den sags skyld). Her får du nemlig en høj opløselig åben lyd af den moderne type, som måske minder om lyden fra en cd, hvis man ser bort fra digital hårdhed og cd'ens lavere opløsning.

Armen på en P7 er en RB700 arm som er en fantastisk god arm. Den er kendt for at have virkelig god kontrol over pickuppen og kan derfor give en detaljeret åben lyd og en fantastisk stram bas.

Hvis du hører mange plader rigtig ofte, så skal du næsten høre på en P9 også. Men hvis du har strækket dit budget til en P7, så vil jeg sige at du bestemt ikke går galt i byen. Om alle omstændigheder er den væsentligt bedre end en P5.

Jeg har prøvet at sammenligne P5, P7 og P9 med hinanden i min egen tråd - det bør du bestemt læse:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65740&P N=1&TPN=3
(det er det indlæg med de mange billeder af P9'eren)

Nu er jeg måske lidt farvet i min mening fordi jeg selv er Rega-fan, så jeg har svært ved at anbefale andet - men der må være andre der har noget i den prisklasse at anbefale.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeld.

Hvad har du ellers af udstyr? Er du decideret utilfreds med din Pro-ject 9.1? Hvilken pick-up bruger du? Hvilken RIAA?

Hvis du investerer 15-30K på en pladespiller kræver det også at resten af udstyret i afspille-kæden er på et vist niveau for at du får glæde af det.

Har du været ude at kigge på/lytte til forskellige pladespiller setups i de københavnske hi-fi butikker?

Inden jeg købte P7 overvejede jeg også Michell GyroDec SE, Avid Diva II, Acoustic Signature Challenger & Nottingham Analogue Interspace. Hvorfor det lige blev P7 kan jeg egentlig ikke sige noget vildt begavet om. Måske fordi at den er enkel + at jeg har haft Rega tidligere
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes