Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hjælp - første gangs køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil gerne en pladespiller, men det er kun til hyggelytning, så har ikke brug for noget helt vildt og vandvittig godt. Men gider heller ikke noget billig noget som falder fra hinanden og skal justeres hele tiden.

Jeg vil gerne have hvis den kunne have indbygget RIAA da jeg synes jeg har nok ledninger liggende pt.

Også vil jeg gerne have den er fuldautomatisk (så andre end mig kan benytte den uden at øgelægge noget). Og skal være let at skifte fart, og skivestørrelse.
Men vil ikke have en automatisk hvis det betyder at man risikere at nål fx ikke bliver hævet i det armen vil køre tilbage til "hvile-punket" og dermed ridser pladen?

Men hvad kan svare sig at købe, nyt eller brugt? Hvilket mærke?

Dette er hvad jeg umiddelbart har i tankerne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm

Håber dette giver mening.

/Proxi

d97104
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Tjah, det lyder lidt som modsatrettede ønsker du har.

De mest driftsikre og mindst justeringskrævende pladespillere jeg er stødt på er modellerne fra Rega, men der er hverken automatik eller indbygget RIAA.

Den Denon du har kig på, er sikkert udmærket, men du bør være opmærksom på at der ikke rigtig er nogen opgraderingsmuligheder med den. Bliver du på et tidspunkt, ligesom undertegnede ramt af vinyl-feber, og gerne vil have noget der lyder bedre, så er der ingen vej uden om at starte helt forfra. Du kan med den ikke opgradere en ting af gangen (dog med undtagelse af pick-uppen. )

Med venlig hilsen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Hej,

Jeg vil gerne en pladespiller, men det er kun til hyggelytning, så har ikke brug for noget helt vildt og vandvittig godt. Men gider heller ikke noget billig noget som falder fra hinanden og skal justeres hele tiden.

Jeg vil gerne have hvis den kunne have indbygget RIAA da jeg synes jeg har nok ledninger liggende pt.

Også vil jeg gerne have den er fuldautomatisk (så andre end mig kan benytte den uden at øgelægge noget). Og skal være let at skifte fart, og skivestørrelse.
Men vil ikke have en automatisk hvis det betyder at man risikere at nål fx ikke bliver hævet i det armen vil køre tilbage til "hvile-punket" og dermed ridser pladen?

Men hvad kan svare sig at købe, nyt eller brugt? Hvilket mærke?

Dette er hvad jeg umiddelbart har i tankerne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm

Håber dette giver mening.

/Proxi

Det lyder da yderst fornuftigt. Hvis jeg ikke havde min gamle Denon ville jeg absolut købe lige nøjagtigt sådan en. Den har indbygget RIAA, som kan slåes til eller fra under pladetallerkenen. Jeg har set og hørt den i funktion og det er en fin pladespiller. Den elegante betjening gør at du får den brugt meget mere end hvis der ikke var automatik.

Hvis du bliver grebet af vinyldillen, kan du købe en rigtig god pick up, eller en bedre RIAA, fuldstændig som ved andre mærker. Men denne giver rigtig fin lyd som den er.

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

d97104 skrev:

Tjah, det lyder lidt som modsatrettede ønsker du har.

De mest driftsikre og mindst justeringskrævende pladespillere jeg er stødt på er modellerne fra Rega, men der er hverken automatik eller indbygget RIAA.

Den Denon du har kig på, er sikkert udmærket, men du bør være opmærksom på at der ikke rigtig er nogen opgraderingsmuligheder med den. Bliver du på et tidspunkt, ligesom undertegnede ramt af vinyl-feber, og gerne vil have noget der lyder bedre, så er der ingen vej uden om at starte helt forfra. Du kan med den ikke opgradere en ting af gangen (dog med undtagelse af pick-uppen. )

Med venlig hilsen

Altså det med indbygget RIAA er ikke det vigtigste, for den kan vel bare gemmes et eller andet sted. Men det med automatik er ret vigtig for mig for ellers tror jeg ikke at jeg kommer til at bruge den ret meget..
Hermann. skrev:
Det lyder da yderst fornuftigt. Hvis jeg ikke havde min gamle Denon ville jeg absolut købe lige nøjagtigt sådan en. Den har indbygget RIAA, som kan slåes til eller fra under pladetallerkenen. Jeg har set og hørt den i funktion og det er en fin pladespiller. Den elegante betjening gør at du får den brugt meget mere end hvis der ikke var automatik.

Hvis du bliver grebet af vinyldillen, kan du købe en rigtig god pick up, eller en bedre RIAA, fuldstændig som ved andre mærker. Men denne giver rigtig fin lyd som den er.

Ja det med automatikken tænker jeg nemlig også gør at man får den brugt meget mere. Tror jeg må se om de har den i Randers, Aalborg eller Århus så jeg lige kan se/høre den i live action. :)

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er også, at man får brugt den mere når den er automatisk.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2009 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå, som ny i vinyl verdenen, at man gerne vil have automatik, og som start er det en god ide...
mit umiddelbare råd ville måske være at købe brugt første gang, af den ene grund, at så mister du ikke en herregård hvis vinylfeberen udebliver... og så mister du ikke en herregård hvis du den rammer hårdt og du absolut skal have noget mange klasser bedre...

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Min erfaring er også, at man får brugt den mere når den er automatisk.
Tror den skal være auto..

santashooter skrev:
Jeg kan godt forstå, som ny i vinyl verdenen, at man gerne vil have automatik, og som start er det en god ide...
mit umiddelbare råd ville måske være at købe brugt første gang, af den ene grund, at så mister du ikke en herregård hvis vinylfeberen udebliver... og så mister du ikke en herregård hvis du den rammer hårdt og du absolut skal have noget mange klasser bedre...
Vil også gerne have en brugt manuel spiller hvis det kan lade sig gøre til en 500-1000kr ellers vil jeg hellere købe en ny automatisk.

Vil i tro at denne er bedre en den Denon jeg linkede til først: http://www.thorens.com/turntables/drives/td-240-2.html

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 September 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe denne på KSB - fint køb til prisen, og den passer vist til dine krav vedr. automatik. Jeg ved ikke hvordan den lyder, men jeg kender den større DP-47F og den lyder fint:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=129984

Du kan se den i funktion her:

http://www.youtube.com/watch?v=ucnPKC62yuE&hl=da

Disclaimer: Jeg kender ikke sælger osv..

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

jeg tror også du kommer langt med den 37er - 500 kr er en fin pris hvis alt virker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes