| Forfatter |
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg vil gerne en pladespiller, men det er kun til hyggelytning, så har ikke brug for noget helt vildt og vandvittig godt. Men gider heller ikke noget billig noget som falder fra hinanden og skal justeres hele tiden. Jeg vil gerne have hvis den kunne have indbygget RIAA da jeg synes jeg har nok ledninger liggende pt.  Også vil jeg gerne have den er fuldautomatisk (så andre end mig kan benytte den uden at øgelægge noget). Og skal være let at skifte fart, og skivestørrelse. Men vil ikke have en automatisk hvis det betyder at man risikere at nål fx ikke bliver hævet i det armen vil køre tilbage til "hvile-punket" og dermed ridser pladen? Men hvad kan svare sig at købe, nyt eller brugt? Hvilket mærke? Dette er hvad jeg umiddelbart har i tankerne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm Håber dette giver mening. /Proxi
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, det lyder lidt som modsatrettede ønsker du har. 
De mest driftsikre og mindst justeringskrævende pladespillere jeg er stødt på er modellerne fra Rega, men der er hverken automatik eller indbygget RIAA.
Den Denon du har kig på, er sikkert udmærket, men du bør være opmærksom på at der ikke rigtig er nogen opgraderingsmuligheder med den. Bliver du på et tidspunkt, ligesom undertegnede ramt af vinyl-feber, og gerne vil have noget der lyder bedre, så er der ingen vej uden om at starte helt forfra. Du kan med den ikke opgradere en ting af gangen (dog med undtagelse af pick-uppen. )
Med venlig hilsen __________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Hej,
Jeg vil gerne en pladespiller, men det er kun til hyggelytning, så har ikke brug for noget helt vildt og vandvittig godt. Men gider heller ikke noget billig noget som falder fra hinanden og skal justeres hele tiden.
Jeg vil gerne have hvis den kunne have indbygget RIAA da jeg synes jeg har nok ledninger liggende pt. 
Også vil jeg gerne have den er fuldautomatisk (så andre end mig kan benytte den uden at øgelægge noget). Og skal være let at skifte fart, og skivestørrelse. Men vil ikke have en automatisk hvis det betyder at man risikere at nål fx ikke bliver hævet i det armen vil køre tilbage til "hvile-punket" og dermed ridser pladen?
Men hvad kan svare sig at købe, nyt eller brugt? Hvilket mærke?
Dette er hvad jeg umiddelbart har i tankerne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm
Håber dette giver mening.
/Proxi
|
|
|
Det lyder da yderst fornuftigt. Hvis jeg ikke havde min gamle Denon ville jeg absolut købe lige nøjagtigt sådan en. Den har indbygget RIAA, som kan slåes til eller fra under pladetallerkenen. Jeg har set og hørt den i funktion og det er en fin pladespiller. Den elegante betjening gør at du får den brugt meget mere end hvis der ikke var automatik.
Hvis du bliver grebet af vinyldillen, kan du købe en rigtig god pick up, eller en bedre RIAA, fuldstændig som ved andre mærker. Men denne giver rigtig fin lyd som den er. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
d97104 skrev:
Tjah, det lyder lidt som modsatrettede ønsker du har. 
De mest driftsikre og mindst justeringskrævende pladespillere jeg er
stødt på er modellerne fra Rega, men der er hverken automatik eller
indbygget RIAA.
Den Denon du har kig på, er sikkert udmærket, men du bør være
opmærksom på at der ikke rigtig er nogen opgraderingsmuligheder med
den. Bliver du på et tidspunkt, ligesom undertegnede ramt af
vinyl-feber, og gerne vil have noget der lyder bedre, så er der ingen
vej uden om at starte helt forfra. Du kan med den ikke opgradere en
ting af gangen (dog med undtagelse af pick-uppen. )
Med venlig hilsen |
|
|
Altså det med indbygget RIAA er ikke det vigtigste, for den kan vel bare gemmes et eller andet sted. Men det med automatik er ret vigtig for mig for ellers tror jeg ikke at jeg kommer til at bruge den ret meget..
Hermann. skrev:
Det lyder da yderst fornuftigt. Hvis jeg ikke havde min gamle Denon ville jeg absolut købe lige nøjagtigt sådan en. Den har indbygget RIAA, som kan slåes til eller fra under pladetallerkenen. Jeg har set og hørt den i funktion og det er en fin pladespiller. Den elegante betjening gør at du får den brugt meget mere end hvis der ikke var automatik.
Hvis du bliver grebet af vinyldillen, kan du købe en rigtig god pick up, eller en bedre RIAA, fuldstændig som ved andre mærker. Men denne giver rigtig fin lyd som den er. |
|
|
Ja det med automatikken tænker jeg nemlig også gør at man får den brugt meget mere. Tror jeg må se om de har den i Randers, Aalborg eller Århus så jeg lige kan se/høre den i live action. :) __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er også, at man får brugt den mere når den er automatisk.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå, som ny i vinyl verdenen, at man gerne vil have automatik, og som start er det en god ide... mit umiddelbare råd ville måske være at købe brugt første gang, af den ene grund, at så mister du ikke en herregård hvis vinylfeberen udebliver... og så mister du ikke en herregård hvis du den rammer hårdt og du absolut skal have noget mange klasser bedre...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Min erfaring er også, at man får brugt den mere når den er automatisk.  |
|
|
Tror den skal være auto..
santashooter skrev:
Jeg kan godt forstå, som ny i vinyl verdenen, at man gerne vil have automatik, og som start er det en god ide... mit umiddelbare råd ville måske være at købe brugt første gang, af den ene grund, at så mister du ikke en herregård hvis vinylfeberen udebliver... og så mister du ikke en herregård hvis du den rammer hårdt og du absolut skal have noget mange klasser bedre...
|
|
|
Vil også gerne have en brugt manuel spiller hvis det kan lade sig gøre til en 500-1000kr ellers vil jeg hellere købe en ny automatisk. Vil i tro at denne er bedre en den Denon jeg linkede til først: http://www.thorens.com/turntables/drives/td-240-2.html__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror også du kommer langt med den 37er - 500 kr er en fin pris hvis alt virker
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |