Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: record clamp til Thorens TD 320, god idé? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 September 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Da jeg har mulighed for at få drejet en record clamp til ingen penge, ville jeg lige høre jeres mening omkring den ekstra vægt der jo kommer på det
flydende ophæng som TD 320'eren har. Selvfølgelig skal den justeres op igen, så den står i vatter, men er det skidt for fjedrene og ophænget
generelt at putte den ekstra vægt på?

Overstående billede viser den tegning jeg tager som udgangspunkt i og materialet bliver rustfrit stål.

Men lad mig endelig høre jeres syn på sagen og andre designs måske, er også velkomne

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

Jesper_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 September 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kender ikke TD 320éren eller evt. vægt af din kommende clamp, men... Jeg har brugt en bronze clamp på ca. 1½ kg på min Systemdek II i over 15 år (det er blevet til rigtig mange spilletimer) og ophæng/fjedre/centerleje fejler absolut intet.

Hvis clampen får en "moderat" vægt og TD 320éren bliver justeret efter det, kan jeg ikke forestille mig at det skulle give anledning til problemer.

Mvh Jesper

Til top Vis Jesper_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_K

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2009 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Når du endelig har fået justeret det flydende ophæng korrekt, vil dit næste problem blive at remmen vil hoppe af næsten hver gang du starter pladespillen.

Jeg nåede frem til at, ca 700-800gram er maks på en 320er.

Problemet med remmen kan man undgå vis man ikke tager strammer og plade af før pladetalerkenen er helt stoppet, og det samme den anden vej, men det kræver en del justering af det flydende ophæng.

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

R.P: hmmm, ja det lyder jo unægtelig som en rigtig træls situation, rigtig træls endda.. Men det var lige præcis sådan nogen ting jeg havde lidt i
tankerne, da jeg formulerede indlægget. Det er dog ikke det største drawback, da det kun er en håndfuld plader jeg har der er warped, og de andre
goder man kan få igennem en pladestrammer tror jeg alligevel er så små, så det bliver svært at høre med mit setup. Med undtagelse af mine
højtalere selvfølgelig

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes