| Forfatter |
|
GrevePoliti Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har arvet en ældre pladespiller, der formentlig har 30 år på bagen. Monteret på denne er en SME Series III "Gold shaped". Desværre er en af forbindelses ledningerne til pickup'en gået af dage, og derfor overvejer jeg nu hvorvidt det er værd at få det fixed. Selve pladespilleren har også set bedre dage. Jeg er ikke den store HIFI kender, men arvede udstyret fra en der var. I min research på google fandt jeg frem til en lignende arm der sælges på Ebay til 395$, men den ser ud til at være i lidt bedre stand. Derfor tænkte jeg lige jeg ville undersøge emnet inden jeg skilte mig af pladespiller+arm til forbrændingen. Jeg vedhæfter et par billeder - og se venligst bort fra støv som skyldes den netop er pakket ud :)   På forhånd tak for eventuelle svar.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må du sgu ikke smidde på omlasteren. Giv den en "blød" pickup, og så får du en meget velspillende pladespiller ud af den.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot gammel sag - den må du godt nok ikke smide til forbrænding
|
| Til top |
|
| |
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle!
Jeg har lige givet 400,-kr for en ext. arm til min elskede SME arm. Det er et køb jeg er rigtig glad for - så gem endelig den pladespiller og arm!!!!
mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tænkt dig at køre den på Vest Forbrænding,så bor jeg ikke langt derfra
carsten
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være helligbrøde at smide den ud ...,
hvis du ikke ønsker at bruge den ?
Så sælg den hellere på H4A's køb/salg/bytte sektion.
http://www.hifi4all.dk/ksb/
Du kan få vejledning i hvad den er værd i denne tråd 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
vis du ikke kan løse tingene selv kan du kontakte Anderes i Audio Consult http://www.audioconsult.dk/ han har da nogle stumper til pladespiller på lager ikke alt men lidt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
og er urimelig DYR!!!  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behold den dog, og lyt til nogle gamle plader. For få kroner kan du få en ortofon pickup - en OM5. Den kan du så senere opgradere til en OM40, hvis du bliver bidt af det. Lyt til den og bliv overrasket over, hvor godt den lyder.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ganske nylig var der en heldig rad her på sitet som kunne købe en ubrugt SME III for 900,- Det var i den grad et røverkøb, så hvis du vil sælge den fine tonearm bør den ikke koste under 900 - 1000 kr.
PÅ ebay.co.uk er der jævnligt SMEarme til salg.
Jeg ville beholde den hvis jeg var dig.
Mvh
Mikke
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladespilleren er en Ferguson Fons. Mener den blev solgt i Audioscan i midten af 70'erne. Det er en remdrevet med elektronisk regulering. Den var samtidig med f.eks. Ariston og den første Linn Sondek.
Måske ikke den flotteste pladespiller, men du må ikke smide den ud. Sæt en anden måtte på, få armen til at virke med en lille Ortofon pickup ... og du har en herlig pladespiller. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
og er urimelig DYR!!!  |
|
|
vis det er Audio Consolt du mener så kommer du vis ikke meget der ned jeg har ved fler ligheder set Andres hjælpe folk der kom med sin plov og fikesede den uden betalining og så var de glade og tilfres, han kan godt være dyr med sine ting der nede men man får så også en god servis og en kop kaffe/the vis man har løst til det
|
| Til top |
|
| |
GrevePoliti Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for gode svar. Jeg har faktisk allerede 2 pickups. En EpochII (formentlig for gammel og slidt) og en ny Ortofon Pro S. Problemet er de små "metal-tingester" (illustreret så flot herunder på billedet hvad jeg mener med den tekniske korrekte titel "metal-tingest") til at connecte til pickup. En af disse er røget af ledningen. Jeg går ud fra det skal fixes af en pro - eller en med inginiør-kundskaber :) Jeg undrede mig nemlig over lyden faldt ud og kun var i en af højtalerne. Ved nærmere undersøgelse så jeg den sad løs og faldt af.  Spørgsmålet er om jeg skal skifte mere ud eller blot kan fixe ledning/vedhæng? Jeg har en en omfattende gammel pladesamling med musik fra 1950'erne frem til 1980'erne jeg gerne skulle på opdagelse i.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
ML_CLS skrev:
og er urimelig DYR!!!  |
|
|
vis det er Audio Consolt du mener så kommer du vis ikke meget der ned jeg har ved fler ligheder set Andres hjælpe folk der kom med sin plov og fikesede den uden betalining og så var de glade og tilfres, han kan godt være dyr med sine ting der nede men man får så også en god servis og en kop kaffe/the vis man har løst til det |
|
|
Dette er temmelig "off topic" ..., så jeg har sendt en PM med svar på do.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
GrevePoliti skrev:
Tusind tak for gode svar.
Jeg har faktisk allerede 2 pickups. En EpochII (formentlig for gammel og slidt) og en ny Ortofon Pro S.
Problemet er de små "metal-tingester" (illustreret så flot herunder på billedet hvad jeg mener med den tekniske korrekte titel "metal-tingest") til at connecte til pickup. En af disse er røget af ledningen. Jeg går ud fra det skal fixes af en pro - eller en med inginiør-kundskaber :) Jeg undrede mig nemlig over lyden faldt ud og kun var i en af højtalerne. Ved nærmere undersøgelse så jeg den sad løs og faldt af.

Spørgsmålet er om jeg skal skifte mere ud eller blot kan fixe ledning/vedhæng?
Jeg har en en omfattende gammel pladesamling med musik fra 1950'erne frem til 1980'erne jeg gerne skulle på opdagelse i.
|
|
|
Du skal bare have fat i en med en loddekolbe & det tag få min. at udbedre sætte nye stik på ledningerne..., armrøret kan tags af ved forsigtigt at trække frem i det, men du bør nok selv om det ikke er strengt nødvendigt, først skrue den lille skue af som holder palen til olie-badet. 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal dog passe på der ikke løber loddetin ned i den hule del af "metaldimsen" for bliver den fyldt er den ikke til at få på pickuppen igen - og tro mig - det er langt mere besværligt at få ud igen - så har du aldrig loddet før bed en anden gøre det- fåor det tager ganske rigtig få minutter
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
GrevePoliti Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige sige tak for de mange kommentarer.
Jeg tog ned til Audio Consolt idag, og indehaveren fixede mit udstyr med lodekolbe på 15 minutter. Nu spiller den som en drøm.
Han ville ikke have noget for det, så det må jeg sige er god service på trods af jeg intet har købt dernede. Han fik dog lidt til kagekassen for sin ulejlighed.
|
| Til top |
|
| |
Geneva Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bumper lige denne tråd - hvordan vil I sige at en SME III er i forhold til en Series II (tidlig). Ville I skifte (fra II til III). Jeg ved der er stor uenighed om netop III'eren.
|
| Til top |
|
| |