Emne: Endnu en nystarter ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Soren84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Jeg har efterhånden længe syslet med idéen om at anskaffe mig en pladespiller. Nu er jeg kommet (en begrænset smule) til
penge, og det tænker jeg skal udnyttes.
Da jeg i sin tid undersøgte markedet en lille smule, var jeg fået lidt i retning af noget Rega Planar 2 eller 3. Jeg kom dog
forbi den lokale biks i dag, og de havde en Pro-ject Debut III på tilbud med en Ortofon OMB30 pick-up til 2700,- Så vidt jeg
kan gennemskue, er den oprindelige PU på den afspiller ikke ligefrem noget at råbe hurra for, så den upgrade virker
fornuftig på mig.
Min tanke er egentlig at købe noget nyt. Dels fordi jeg vitterligt ikke har forstand på hvad jeg skal sikre mig/undersøge ved
køb af brugt, men ligeledes fordi en evt. reparation eller større tilretning af en brugt afspiller nok er lidt for meget at gabe
over til en start.
Dog. Det skal ikke være altafgørende. Hvis jeg kan få en P3 brugt til fornuftige penge og så købe en ny PU (eller bare bruge
den som sidder på), vil det evt. også være en mulighed. Og (og nu åbner jeg måske lidt for meget for posen? SL-1200
anyone?) er der måske andre bud? Jeg vil gerne kunne lytte til det jeg nu skal købe, samt undgå at begive mig ud i et køb,
hvor jeg egentlig ikke føler mig sikker på hvad jeg laver.
Vil Project Debut III med OMB30 ikke være et udmærket sted at starte?
Det skal siges, at det kommer til at spille med en Harman Kardon AVR2550 Surround Receiver (jaja, man var jo ung, og
tænkte at surround var sagen...  ) og på Monitor Audios Silver RS1-højttalere.
På forhånd mange tak - fra endnu en nybegynder med mange af de samme spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du kommet til penge ville jeg foreslå, som du nævner, en Technics SL-1200 MK2, fås for ca. 420 euro i en tysk web shop. Både i champagne og sort. Med AT-120E PU. Fordelene er mange - især hurtig og problemfri betjening mener jeg personligt er væsentligt hører man meget musik. Er fuldt ud tilfreds med min, en one-stop spille.
Skulle jeg selv købe idag, ville jeg ( fremfor en ny SL-1200 ) overveje en brugt SL-xxxx med automatisk retur, fås for 500 - 1.000 i den blå avis - brugt fordi disse desværre ikke fås fra ny idag.
|
| Til top |
|
| |
Soren84 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Jeg tænkte nok, at den mulighed ville blive nævnt. Jeg er ikke helt med på den - af to årsager. Dels er €420 lige i
overkanten, især da jeg også skal købe en forforstærker. Det andet "dels" er et eller andet sted en smule mere
presserende. Jeg synes simpelthen at den Technics er virkeligt virkeligt grim. Faktisk rigtig meget. Og da den skal stå ret
synligt på mit værelse, tror jeg simpelthen jeg vil blive træt af at se på den. Jeg ved godt, at det måske lyder dumt i
affectionados' ører som jeres, men jeg tror ikke jeg vil blive glad for den. Så det skulle jeg måske også have nævnt. At den
gerne må være lidt mere (kald det) anonym/stilren/pæn/kedelig...
Desuden har jeg fundet ud af, at jeg faktisk har en ældre pladespiller stående hos mine forældre, som jeg fik fra en afdød
tante for nogle år siden. Jeg tænkte, at man måske kunne starte der, og se om det var noget for en... Jeg har søgt lidt på
nettet, for at finde ud af hvad pokker det er for en afspiller, og jeg må nok sige, at internettet ikke ligefrem bugner med
oplysninger. Kan I kloge hovedet sige NOGET som helst om en JVC AL-A10?
That aside - er der andre som har en holdning til Pro-ject tilbuddet nævnt højere oppe?
På forhånd mange tak.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projecten har samme ulempe som REGA at den er manuel. Min erfaring er at jeg bruger en pladespiller meget mindre når betjeningen er så elendig som på en REGA. Jeg synes det er irriterende, og du kan godt få noget der er iorden, også når det gælder betjening.
Derfor ville jeg nok købe denne, hvis jeg skulle købe nyt:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm

Den har indbygget RIAA som kan slåes fra/til under tallerkenen. Og den er pæn.
Men A127 har en udemærket pointe nemlig find en god brugt til ikke så mange penge. En Denon eller Technics for eksempel, du vil blive meget gladere for den end en manuel.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en brugt Luxman, så for du kvalitet, samt mulighed for at indstille VTA nemt og hurtigt.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
2.500 mener jeg er for meget for en ny Rega, når en brugt kvalitets spille fås til en plovmand. Der er jo kun godt 1.000 op til en ny SL-1200.
Der er efter min mening lysår mellem en moderne spille og en kvalitetes spille fra dengang specs og kvali var alt og cost-no-issue.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vælg den pladespiller du synes lyder bedst, mig bekendt kan du høre både en Rega, en Project og en Technics hos KT Radio i Kbh.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Soren84 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar indtil videre, i hvert fald! Jeg kan godt se, at det så småt begynder at hælde imod et køb af en brugt - og så evt. supplere med en ny PU. Så har jeg også noget nyt at spørge om til den tid 
Som jeg så tidligere skrev, så er problemet nu det, at jeg intet begreb har om, hvad jeg i så fald skal kigge efter. Hvad som helst af mærket Technics, Denon, Luxman!? Og hvad angår manuel/automatisk, så troede jeg egentlig at det var lidt af en religionskrig. Men der er måske ikke rigtig noget som peger imod at købe noget automatisk? Jeg har siddet og set lidt på KSB her på siden, og dba.dk, og jeg kan ikke helt finde noget, jeg selv synes springer i øjnene. Men jeg kan på den anden side heller ikke helt gennemskue markedet... Slet ikke, hvis jeg samtidig gerne vil have en afspiller som er en smule diskret. Er sådan noget som det her interessant fx? Omend en smule pebret...
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=134315
På forum er der desuden en Project Debut III til 1000,- og en P3 til 2000,-.
Og så ikke mindst, tak for rådet, Bent. Jeg må vist ud og lytte, lytte og så lytte lidt mere. Så er det nok også lettere at træffe et kvalificeret valg :)
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soren 84
Det er altid klogt, at indsamle erfaringer og høre forskellige ting. Jeg er ikke sikker på, at du nødvendigvis får en bedre pladespiller ved, at købe en brugt. Som du selv skriver, så er du en "nystarter" hvilket helt naturligt gør det lidt svært, at vurdere om noget brugt er i orden, om der findes reservedele til det, hvor svært det er, at sætte op og få fuldt udbytte af og om prisen er den rigtige.
Hvis du f.eks lige havde fået kørekort og intet anede om biler, så ville du nok, med fordel, konsultere en i din omgangskreds, hvis erfaring var større end din, før du købte en brugt bil.
Brug lidt tid på, at komme rundt og få en snak med de forskellige forhandlere, hør, hvad de mener om forskellige pladespillere, lyt og brug din sunde fornuft.
God fornøjelse
Bent
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|