Emne: Brum Vig Bort... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har 2 forskellige riaa'er hjemme på prøve, og kompetanterne er:
PS Audio GCPH.
Musical Surroundings Phonomena II.
Begge brummer på forskellige måder, PS'eren har et ret højt lyst brum allerede halv volume og for at få pladespilleren udelukket er begge efterfølgende sat til uden med et kortere kabel end jeg normalt bruger, og begge er testet med og uden jord på anlægget og strømmen kommer fra en separat fase og jord er lavet med jordspyd.
MS's har et mere lav frekvent brum, og den er batteri drevet og når den lader batterierne går brummet væk, men her er ladekredsløbet og lysnettet tilkoblet, og fordelene ved batteri driften er jo væk...
Min nuværende riaa har ikke brum, men en grundstøj som jeg gerne ville have ned, derfor ville jeg prøve en ny, men test af begge kommer man jo ingen vejne med når brum ødelægger det hele...
Men hvor er problemet så egentlig henne når pladespilleren ikke inducere brummet, men det er fra riaa og frem brummet opstår?
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg har en løsning, men der skal ikke være NOGET brum, sus eller andet støj tilstede i noget system.
Jeg ville prøve at starte fra nul, forstået på den måde at jeg ville tilslutte min forstærker, riia og pladespiller uden nogle former for tweaks. Bare standart stel fra pladespiller og i en almindelig stikkontakt med alle stik. Ingen jordspyd eller separate faser.
Kontroller at der ikke er kabler som ligger over hinanden.
Jeg tror du allerede har prøvet det, jeg ved bare at en gang imellem ser man sig blind på det mest åbenlyse.
__________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
Ikke at jeg har en løsning, men der skal ikke være NOGET brum, sus eller andet støj tilstede i noget system.
Jeg ville prøve at starte fra nul, forstået på den måde at jeg ville tilslutte min forstærker, riia og pladespiller uden nogle former for tweaks. Bare standart stel fra pladespiller og i en almindelig stikkontakt med alle stik. Ingen jordspyd eller separate faser.
Kontroller at der ikke er kabler som ligger over hinanden.
Jeg tror du allerede har prøvet det, jeg ved bare at en gang imellem ser man sig blind på det mest åbenlyse. |
|
|
Ja jeg prøvede at sætte skidtet til en kontakt tæt på anlægget udenom den separate fase, og fanden skulle tage det at der ikke var nok juice i kontakten til at drive min effektforstærker... Jeg kiggede os ud i skunken hvor kablet til den separate fase ligger og den ligger derude på gulvet, og jeg stødte faktisk på den gamle vhf antenne, og et par coaxial kabler der var monteret, hæv det fra hinanden og lukkede til igen, tror lige jeg vil smutte derud og evt fører kablet bedre og måske er den antenne problemet, selvom den ligger en halv meter fra kablet, håber bare ikk jeg bliver ædt af de fede mus og edderkopper der render rundt derude.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja jeg legede med det igår, prøvede også en anden stik kontakt, skiftede alle kabler ud til standard, prøvede med og uden xlr kabler, mellem enhederne, til og fra og frem og tilbage..
Var oppe i skunken og fjerne antennen, men det var også spild af tid, men jeg kom ud derfra ganske uskadt..
Disse amerikanske riaa'er bare ikke velkomne her, selvom resten er us produkter og havde da troet de kunne tale sammen, men ingen held overhovedet...
Min Pass XP10 har efter 3'ede ombytning stadig lavt mekanisk brum som kommer fra enheden ikke ud gennem højttalerne ved brug af cd eller min Evans, og det er måske ( det er nok mere oplagt end noget andet ) den der ødelægger det for begge riaa'er, men min Tom Evans riaa glider let hen over det..
Har også haft en Clearaudio Symphono hjemme, den støjede også for meget..
Fejlen er nok fundet i forforstærkeren, kan ikke se andre muligheder ligenu, enten må jeg leve med det og håbe jeg med tiden finder en riaa der er medgørlig, men orker ikke endnu engang at stå uden forforstærker i flere måneder som jeg måtte før..
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Så er forforstærkeren egentlig også udelukket, jeg prøvede en Audia Pre af i sidste uge, og brummet var der stadig..
Mit strøm er målt før og der kommer godt 228V ud når jeg spiller på anlægget, så selve spændingen er iorden, og jeg har også prøvet med dc filter spærre fra brinck som mange kender, de gav heller ingen forskel..
Jeg må på udkig efter brumspøgelset et andet sted, og da jeg bor på landet kan måske have noget at sige, men kender ikke lige til de forhold mit strøm er sendt herud...
Nuvel the show must go on..
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|