"Most of us, have all become Mr Clean Magic Eraser "converts", and this product works superbly, to properly clean your Stylus, and will maintain the best sound your Stylus can produce.
The white Mr Clean Magic Eraser contains no soaps-detergents, this is the one that must be used, not the Blue Magic Eraser, and it is to be used dry, not wet!
This Melamine Foam contains millions of little sharp jagged microscopic fingers, and when the Stylus is carefully cued into a small cube of this product, which can be easily placed on the turntable platter, it abrades-scrapes all sides of the Stylus, removing stubborn stuck on residues-dirt.
After the use of the Mr Clean ME, a good Stylus Brush should be used, to insure no small particles of the ME is left behind. And the real beauty is, this product is dirt cheap, can be gotten at any supermarket, and such.
I recommend using the Mr Clean ME before every LP side, cueing the Stylus once, or twice into a small cube. This will insure that your Stylus will never accumilate any amount of debris, and will always maintain your Stylus in just like new shape-cleanliness. It only takes just a few seconds.
I use this product on a ZYX Airy 3X Cartridge, a Cartridge that now retails at $3450, without worry of damage occuring. By using these methods I describe above, you will never have the need to resort to more agressive methods to keep your Stylus clean"
Jeg så denne Tråd på Audiokarma, og tænkte What the F***.......! Tråden er her;
http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=261773
Jeg undersøgte lidt rundt på Google om Mr Clean ME sælges i Danmark og fandt at det gjorde det ikke (suk) så var gode dyr rådne og jeg var lige langt fra at prøve om det nu osse kunne passe med den svamp, Amerikanere er jo lidt fra den en gang imellem 
Meeennn så fandt jeg dette produkt:
http://www.nanoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=cPath=83 &products_id=194
Og efter jeg havde set en anden tråd´, på emnet der handlede om samme type svamp men et andet mærke, tog jeg chancen og købte svampen.
Og? spørger i nok, virker det så? Ja det gør det, jeg har et microskop og besluttede mig til at ikke rense min nål i en uge og derefter bruge svampen for at se om der var hold i påstanden.
Set igennem microskop ser svampen ud som en gårdsplads med granitskærver, det er vist det nærmeste jeg kommer på at beskrive den.
Nålen efter en uge var, især ved limningen til nålerøret dækket af støv og skidt, jeg "dyppede" nålen to gange i svampen og vupti! væk var det, så jo det virker.
"Jamen det samme sker sgu da når man renser med en børste" hører jeg jer skrige af skærmen.
Selvfølgelig havde jeg to forparter til samme PU. på denne opgave, og nej.... børsten gør ikke nær så godt et arbejde, den tager alt det løse ja, men ikke det skidt der sidder ved limningen af nål/nålerør.
Så jeg kan kun anbefale at i selv prøver det, det virker altså.