| Forfatter |
|
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle hifi nørder Jeg håber jeg kan drage lidt nytte af jeres viden :) Jeg har arvet en beogram 2202 som selvfølgelig skal have en ny pick, den originale der er på den nu er en MMC 20 E. Så vidt jeg har læst herinde kan den udskiftes med hvilken som helst MMC 20...? Kan den evt. udskiftes med en MMC 1,2,3,4,5 eller? og er det kun b&o's originale samt soundsmiths udgaver der går an? Jeg er studerende så har et lidt mindre budget :) På forhånd tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den kan erstattes med alle MMC20'er, samt SP15 og MMC3000-6000 - altså sådan rent fysisk; men IKKE med MMC 1,2,3,4,5 disse er fysisk anderledes. Lydmæssigt er der selvfølgelig stor forskel på de enkelte pickup'er.
Men det er jo ved at være nogle gamle svende (30+ år), så det er nok ikke så let at finde en i rigtig god stand.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg siger tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det så næsten ikke lige så billigt at købe nogen nye pick ups fra soundsmith? :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer nok an på hvilken kvalitet man ønsker. Ca. 750 Kr.
Her ennu en muligheder hvis du har B&O pickup problemer. Axel Schurholz i Tyskland reparerer B&O originale pickup'er, monterer nyt ophæng, nålerør og nål osv. Der er også muligheden for at få monteret en bedre nåle type end den originale. Resultatet er godt og prisen er aldeles rimelig, sammenlignet med alternativet.
Med mindre din pickup er elektrisk defekt, ville jeg sende den ned til Axel. Hvis man ingen pickup har, ville jeg købe en brugt (måske slidt) original, der stadig er elektrisk i orden (det er de fleste) og så sende den til Axel. Kilde: Dillen

Link til Axel Schurholz Tyskland B&O pick-up:
http://www.schallplattennadeln.de/
http://www.schallplattennadeln.de/index.html?kunden_forum.ht m __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er det. Også er det en helt ny, og ikke en "rebuild". Forøvrigt kan jeg se, at classic-audio kun arbejder med alu-nålerør, så har man en af dem med safirrør, så bliver det ikke helt samme standard som originalt.
|
| Til top |
|
| |
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak :)
|
| Til top |
|
| |
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forforstærker til en beogram 2202 skal jeg så bruge en der er beregnet til en MM eller MC ? :)
Altså kunne denne bruges: http://www.av-connection.dk/?PGr=115&ML=1249
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abaur Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak :)
|
| Til top |
|
| |