| Sendt: 03 December 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har efter at være flyttet for et år siden, endelig taget min Rega3 frem igen.
ARGH! Hvor lyder det dårligt...
Der mangler krop i mellemtonen, der er for meget diskant, og nærmest ingen bas. Samtidig er der en eller anden slags vibration, som om man sidder i et fly, og er ved at få propper i ørerne.
Jeg har sat min gamle stelledning på fra centertappen nedenunder, og ned til stel på min MF A1. Jeg har tjekket fase (på cd), højre og venstre kanal. Min cd og tape lyder helt perfekt.
Jeg har målt midt center af Rega'ens tap til midt venter af armen (RB300) til præcist 222mm og brugt en protraktor til at omjustere min pu - Bias. Jeg har balanceret armen med 0 i nåletryk og 0 i antiskaing, til 1mm over en pladeoverflade. Jeg har derefter sat nåletryk til 1,75gram, og antiskating til ca. det samme.
Samme elendige lyd.
Jeg ved godt, at en Bias er en skod pu, men alligevel.
Jeg ved positivt, at det har spillet, men det var i den gamle lejlighed. Her var Rega'en hængt op på Rega's eget vægbeslag.
Nu står den oven på min Copland cd, øverst på min Target teol. Bare til en start.
Hvid filen kan det mon være?
Hvis jeg går ind i den anden stue, eller helt hen til en højtaler, kan jeg høre bas, men inden i sweetspot er der ingen?
M.v.h.
Jacques.
|