| Forfatter |
|
Tønning Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål armen på rega p3:
Armen "kører" fejlfrit vandret (hen over pladen) men lodret (op og ned) kører den lidt træg. Dette gør mig i tvivl om, hvorvidt jeg kan indstille tracking force korrekt.
Jeg har svært ved at finde "nulpunktet" - der hvor armen svæver frit uden at søge op eller ned. Mit bud på en diagnose er, at der er lejet ikke glider godt nok. Men:
1: Har jeg ret i min diagnose? 2: Hvordan gør jeg noget ved det? 3: Kan jeg selv fikse det?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være en smule tricky på en P3 arm, men hvis du gør det efter forskrifterne burde det kunne lade sig gøre hvis den er i orden.
1: Stil skalaerne for vægt og antiskating på 0.
2: Udbalancer armen.
3: Hvis det ikke er muligt under overholdelse af de to ovenstående instrukser er den ikke i orden.
4: Så skal den til service. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
Tønning Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke selv (forsigtigt) skrue armen løs - ikke af selve plinten men der, hvor den "kører op og ned" - og rense/smøre lidt? jeg har været lige ved at gøre det af og til, men har så fået kolde fødder
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tønning,
Jeg vil ikke anbefale at adskille armen selv. Lejerne er samlet og spændt med præcision og bør ej heller smøres.
Hvis armen er træg, kan det skyldes defekte lejer, stram kabelføring inde i armen og formentlig masser af andre ting.
Hvis armen ikke kan udbalanceres vil jeg bestemt foreslå at du kontakter inportøren eller et værksted der kan servicere den.
Vh
/M
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart kan du sagtens med forsigtighed udføre opgaven, men du er nok nød til at afmontere litsekabel i armen, de helt vildt fantastisk justeret lejer, som vist kun kan udføres af en engelsk adelig med blåt blod, kanfaktisk godt vis du virkelig tager dig sammen og har lidt forstand på teknik lade sig gøre, for den almindelige mand ligeså det med kablet, det originale rega er meget blødt, genbrug det, monter det så det hele kan arbejde helt frit, det skal virkelig ligge helt som en enlænder ville ha gjort det.
Jeg har gjort det, og det er lykkedes for mig, jeg er kun maskinarbejder __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan blot sige, at R.P talenter ufortalt, så er det umuligt, uden det rigtige værktøj og måleudstyr, at justere lejerne optimalt. Det betyder ikke, at armen ikke vil fungere efter en "tur i sløjdbænken" det betyder, i bedste fald kun, at den ikke vil fungere optimalt.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejerne kan justeres slupfrie, som fra ny ganske nemt, med et par fastnøjler.
Lejerne kommer aldrig til at køre rundt, maks en tienedel omgang, det værste er nok fjederjusteringen, og litzen.
Men som Bent siger, skal man nok holde sig fra det, og lade en autoriseret klare jobbet.
Med venlig hilsen __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RP
Det tror jeg er en god idè.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Tønning Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker ydmygt for svarene!
Kan man finde en autoriseret i eller omkring Århus?
Hvad er en rimelig pris for det nævnte problem med P3'erens arm?
|
| Til top |
|
| |