Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thorens nu med billeder. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 15 December 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået min gamle 316 hjem fra lakering. Smuk højglans rød. Og afrundede kanter. Virkelig en fryd for øjet.
Men der er skår i glæden.

Jeg har monteret alt som det oprindeligt sad. Men remmen bliver ved med at hoppe af, det har den aldrig gjort før. Og det bringer mit pis i kog. Alt andet virker lige som det skal. Og jeg fatter det simpelthen ikke.
Det eneste der adskiller den fra før den blev lakeret, er en anden motor jeg havde liggende.
Kan det leje som remmen går ud over være slidt på forkert vis, således at remmen hopper af?
Orker ikke at skille den ad igen, det må vente til weekenden.

Og billeder skal der nok komme, men først når den virker.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 15 December 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at motoren sidder i den rette vinket i forhold til plade tallerknen.  Prøv om du kan se om remskiven passer i vinkel, eller - hvis remmen er blevet slap så vil den hoppe af.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj
 
KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 15 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Schmidt

Tillykke med din østtysker (rød tysker)

Såfremt remmen ikke er for slidt eller fedtet til af lejeolie og hudfedt fra dine fingre, skyldes dit problem ganske givet vinklen på drivpulleyen på motoren. Selv motoren sidder på disse Thorenser således at man via 2 skruer på chassiset eller holderen,kan justere hældingen af motoren i forhold til innertallerkenen. Du vender simpelthen den ydre tallerken på hovedet så du kan se remmens placering på Pulley og innertallerken. Du skal sandsynligvis have hældingen mere fra innertallkerkenen end den er på nuværende tidspunkt for at den starter rigtig op. Det er en klassisk fejljustering på Thorens TD3XX, forudsat at innertallerken er ren og remmen iorden.

Håber du er med på beskrivelsen

Mvh Kenn

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 15 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Prøv at rense remmen med prophyl alkohol. Gør det samme med begge remmens anlægsflader. Så har du i hvert fald udelukket, at det fedt o.l. grimme sager, som får remmen til at glide af. Den der med forkert hældning af spindlen tror jeg ikke på, den kommer jo ikke ud af justering, med mindre man har fusket med den.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 16 December 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Som sagt skal remmen og anlægsflader være rene, og Beta´s råd til at rengøre disse er udemærkede.

Når det er sagt kan man ikke skifte motor på en Thorens uden at ændre de vinkel parametere på motor og dermed pulley, så check det ud. Jeg vil tænke at jeg har justeret disse parametre på mere end 100 Thorens pladespillere, så det er nu ikke så usædvanligt et problem

Nu er det ikke kun Thorens, også Roksan Xerxes og andre faciliterer justering af denne parameter, drop en mail hvis ikke du har løst problemet...., for vinyllyd skal du da ha´

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW
 
KennethDK1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 16 December 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

lytter lige med har det samme problem med min thorens
Til top Vis KennethDK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethDK1
 
KennethDK1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 16 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Men hvis jeg ligesom "hjælper" den i gang, er der ingen problemer, det er kun hvis jeg starter den, hvor pladetallerkenen står stille den hopper af.

Til top Vis KennethDK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethDK1
 
KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 16 December 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth, ja din problemstilling er grundlæggende den samme.

1. Gammel, slidt eller fedtet rem

2. Forkert indstilling af motor og pulley i forhold til indertallerkenen

 

Enkelt ikke?

 

Mvh Kenn

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 16 December 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

jeg takker de herrer for hjælpen. Den kører nu som før, det var tydeligt jeg havde fejl justeret.

Her er lidt billeder som lovet.










Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 17 December 2009 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Ren porno - simpelthen!
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 17 December 2009 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Takker.

Den er lavet med tanke på at jeg syntes at der var for meget 80er over designet. Så det er mit syn på hvordan den serie burde se ud ifbm. en re-lancering. Og porno, ja egentlig.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes