| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået min gamle 316 hjem fra lakering. Smuk højglans rød. Og afrundede kanter. Virkelig en fryd for øjet. Men der er skår i glæden.
Jeg har monteret alt som det oprindeligt sad. Men remmen bliver ved med at hoppe af, det har den aldrig gjort før. Og det bringer mit pis i kog. Alt andet virker lige som det skal. Og jeg fatter det simpelthen ikke. Det eneste der adskiller den fra før den blev lakeret, er en anden motor jeg havde liggende. Kan det leje som remmen går ud over være slidt på forkert vis, således at remmen hopper af? Orker ikke at skille den ad igen, det må vente til weekenden.
Og billeder skal der nok komme, men først når den virker.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på at motoren sidder i den rette vinket i forhold til plade tallerknen. Prøv om du kan se om remskiven passer i vinkel, eller - hvis remmen er blevet slap så vil den hoppe af.
|
| Til top |
|
| |
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schmidt
Tillykke med din østtysker (rød tysker)
Såfremt remmen ikke er for slidt eller fedtet til af lejeolie og hudfedt fra dine fingre, skyldes dit problem ganske givet vinklen på drivpulleyen på motoren. Selv motoren sidder på disse Thorenser således at man via 2 skruer på chassiset eller holderen,kan justere hældingen af motoren i forhold til innertallerkenen. Du vender simpelthen den ydre tallerken på hovedet så du kan se remmens placering på Pulley og innertallerken. Du skal sandsynligvis have hældingen mere fra innertallkerkenen end den er på nuværende tidspunkt for at den starter rigtig op. Det er en klassisk fejljustering på Thorens TD3XX, forudsat at innertallerken er ren og remmen iorden.
Håber du er med på beskrivelsen
Mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at rense remmen med prophyl alkohol. Gør det samme med begge remmens anlægsflader. Så har du i hvert fald udelukket, at det fedt o.l. grimme sager, som får remmen til at glide af. Den der med forkert hældning af spindlen tror jeg ikke på, den kommer jo ikke ud af justering, med mindre man har fusket med den.
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt skal remmen og anlægsflader være rene, og Beta´s råd til at rengøre disse er udemærkede.
Når det er sagt kan man ikke skifte motor på en Thorens uden at ændre de vinkel parametere på motor og dermed pulley, så check det ud. Jeg vil tænke at jeg har justeret disse parametre på mere end 100 Thorens pladespillere, så det er nu ikke så usædvanligt et problem
Nu er det ikke kun Thorens, også Roksan Xerxes og andre faciliterer justering af denne parameter, drop en mail hvis ikke du har løst problemet...., for vinyllyd skal du da ha´
|
| Til top |
|
| |
KennethDK1 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lytter lige med har det samme problem med min thorens
|
| Til top |
|
| |
KennethDK1 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis jeg ligesom "hjælper" den i gang, er der ingen problemer, det er kun hvis jeg starter den, hvor pladetallerkenen står stille den hopper af.
|
| Til top |
|
| |
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth, ja din problemstilling er grundlæggende den samme.
1. Gammel, slidt eller fedtet rem
2. Forkert indstilling af motor og pulley i forhold til indertallerkenen
Enkelt ikke?
Mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ren porno - simpelthen!
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker. Den er lavet med tanke på at jeg syntes at der var for meget 80er over designet. Så det er mit syn på hvordan den serie burde se ud ifbm. en re-lancering. Og porno, ja egentlig.
|
| Til top |
|
| |