| Forfatter |
|
Carlsen80 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en del års fravær inden for hifi er jeg klar igen Jeg er så småt ved at finde hoved og hale i hvad jeg gerne vil sætte sammen (de sidste par år har været computer med små højtalere, føj )
Min primære lydkilde vil blive en pladespiller og så en eller anden form for musiksteamning (sonos og ligende) til de dage hvor der bare skal være musik i huset.
Jeg har så de sidste par måneder læst og læst og læst omkring en masse forskellige pladespillere og er forløbigt fundet frem til 2 som jeg vil kigge lidt nærmere på samt høre om jeres erfaringer.
Wilson Benesch - Full Circle. En pladespiller incl arm og pu.
ClearAudio Champion Magnum med en SME 309 arm (ex. pu)
Begge pladespillere ligger omk de 27.000,- vejledende (CA dog uden pu)
Så er det jeg gerne vil høre jer om i kender disse 2 og hvordan deres spille stil er. Det som jeg går efter i en pladespiller er ro, dynamik, fast og kraftig bass og stort 3D billede. Er det noget jeg vil kunne få ved disse. Hvilken Riaa de vil komme til at spille på er endnu uvist. Det vil jeg først tage stilling til ved køb.
Nu er det jo desværre ikke nemt at få lov til at lytte til pladespillere, da de mange gange er bestillings vare og vist det alligevel er muligt så er det på et fremmet setup. Så jeg søger nogle meninger omkring disse 2. Jeg har læst alverdens anmeldelser og forhandlerne syn på deres eget produkt er jo heller ikke helt neutralt Så derfor søger jeg jeres indput.
MVH.
Carlsen
|
| Til top |
|
| |
Carlsen80 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål mere.
Hvorfra køber i jeres brugte udstyr. Syntes at DBA er meget mangelfuld hvad angår seriøst hifi. Der er selvfølgelig denne side, men hvad er der ellers. Hvilke forummer i sverig (ala denne) har brugt salg også?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
auktioner - i vintagespotting tråden er der links til svenske sider - ebay.co.uk og ebay.de - oftest er det lidt bøvlet at købe på ebay.com (usa) pga told moms og transport på KSB her på siden er der gode ting og på tilbudsavisen - mange forhandlere sælge demo og udstyr der er taget i bytte til rimelige priser
ofte kan man også bare spørge på nyt og på om man ikke kan finde en god pris - det går måske ikke i hifiklubben, men mange af de mindre special forretninger vil godt handle - bare man ikke er urimelig
Hvis du kigger på de pladespillere fra nu skulle du måske kaste blikket på Kuzma - jeg tror bl.a. at amforamusik forhandler dem
selv er jeg til vintage pladespillere så jeg ønske bare held og lykke i jagten på de nyere værker -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Carlsen80 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RLB
Jeg kan også godt lide vintage afspillere, min gamle var en Pink Triangle 
Men vil gerne prøve noget af det nye og se/ høre hvad det kan. Kuzma Stabi S har jeg også læst rigtigt meget godt om. Er bare lidt nervøs for det uafkoblede værk samt armen ligner noget der er ved at falde fra hinanden  
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt, jeg havde faktisk også både Clearaudio og Full Circle i tankerne.
Så jeg er da lige med på en lytter 
De oplysninger jeg har fået omkring Full Circle er at den skulle være surveræn til prisen og jeg skal lytte til en meget snart. Så skal jeg nok komme med mine beretninger. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
Lige et spørgsmål mere.
Hvorfra køber i jeres brugte udstyr. |
|
|
Bruger ofte ebay.de
Her f.eks en af de pladespillere du søger Alle Clearaudio Champion der i øjeblikket er til salg Desværre ingen Wilson Benesch iøjeblikket.
__________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
Lige et spørgsmål mere.
Hvorfra køber i jeres brugte udstyr. Syntes at DBA er meget mangelfuld hvad angår seriøst hifi. Der er selvfølgelig denne side, men hvad er der ellers. Hvilke forummer i sverig (ala denne) har brugt salg også? |
|
|
Jeg har fået meget RIGTIGT billigt ved at handle hos www.vassagohifi.com Hen skulle også ha' nogle fede grammofoner.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Pierre. Lyder spændende, den gad jeg også godt høre  Jeg er nok ikke helt ''upartisk'' i denne sammenhæng, idet jeg ejer en WB Full Circle. Da jeg købte den kiggede jeg blandt andre også på Clearaudio og Kuzma, som også er nævnt herover... Personligt synes jeg Clearaudio er for dyre ift den lyd man får for pengene. For mig virker det som et mærke, der går rigtig meget op i markedsføring og flot design, og lidt for lidt op i lydkvaliteten fra produkterne, men igen: Det er jo min subjektive holdning. Hvis du gerne vil have en acryl pladespiller synes jeg eks Scheu fra Tyskland er meget mere interessant, end Clearaudio. Men tilbage til WB Full Circle, som jeg synes skiller sig -positivt- ud ved for det første at have en fremragende tonearm. Efter min mening er der ikke noget i prisklassen, der kommer i nærheden af ACT 0,5 armen. Faktisk er den så fed, at jeg er kommet til at købe en ekstra, som et af billederne illustrerer  Svagheden ved Full Circle er helt klart filtmåtten den leveres med. Jeg fatter ikke, hvorfor englændere mener man skal bruge en filtmåtte, men det er jo let at lave om på. I mit tilfælde har jeg opgraderet med en Funk Firm Acromat, samt en pladevægt fra Amazon, hvilket løfter lyden en klasse, og efter min mening to klasser over Clearaudio i samme prisklasse. Grunden til, at jeg har købt en ekstra tonearm er faktisk, at jeg overvejer at opgradere til et endnu bedre værk end Full Circle, og så bruge den ekstra ACT 0,5 arm på den nye pladespiller, såååå uden at det skal lyde som en salgsannonce er du naturligvis velkommen til at sende mig en pb...  
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
|
Lige et spørgsmål mere.
Hvorfra køber i jeres brugte udstyr. Syntes at DBA er meget mangelfuld hvad angår seriøst hifi. Der er selvfølgelig denne side, men hvad er der ellers. Hvilke forummer i sverig (ala denne) har brugt salg også?
|
|
|
www.hifimagsinet.com
|
| Til top |
|
| |
Carlsen80 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
@Pierre. Lyder spændende, den gad jeg også godt høre 
Jeg er nok ikke helt ''upartisk'' i denne sammenhæng, idet jeg ejer en WB Full Circle. Da jeg købte den kiggede jeg blandt andre også på Clearaudio og Kuzma, som også er nævnt herover...
Personligt synes jeg Clearaudio er for dyre ift den lyd man får for pengene. For mig virker det som et mærke, der går rigtig meget op i markedsføring og flot design, og lidt for lidt op i lydkvaliteten fra produkterne, men igen: Det er jo min subjektive holdning. Hvis du gerne vil have en acryl pladespiller synes jeg eks Scheu fra Tyskland er meget mere interessant, end Clearaudio.
Men tilbage til WB Full Circle, som jeg synes skiller sig -positivt- ud ved for det første at have en fremragende tonearm. Efter min mening er der ikke noget i prisklassen, der kommer i nærheden af ACT 0,5 armen. Faktisk er den så fed, at jeg er kommet til at købe en ekstra, som et af billederne illustrerer 
Svagheden ved Full Circle er helt klart filtmåtten den leveres med. Jeg fatter ikke, hvorfor englændere mener man skal bruge en filtmåtte, men det er jo let at lave om på. I mit tilfælde har jeg opgraderet med en Funk Firm Acromat, samt en pladevægt fra Amazon, hvilket løfter lyden en klasse, og efter min mening to klasser over Clearaudio i samme prisklasse.
Grunden til, at jeg har købt en ekstra tonearm er faktisk, at jeg overvejer at opgradere til et endnu bedre værk end Full Circle, og så bruge den ekstra ACT 0,5 arm på den nye pladespiller, såååå uden at det skal lyde som en salgsannonce er du naturligvis velkommen til at sende mig en pb...

|
|
|
Hvad var det der gjorde at du lige netop valgte Full Circle frem for ClearAudio og Kuzma dengang du købte?
Ville et andet værk med ACT0,5 arm være bedre (det er jo den du roser mest) eller er selve værket også rigtigt godt?
Hvilken riaa bruger du til den og hvilke passer godt til lige netop den?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
|
Hvad var det der gjorde at du lige netop valgte Full Circle frem for ClearAudio og Kuzma dengang du købte?
Ville et andet værk med ACT0,5 arm være bedre (det er jo den du roser mest) eller er selve værket også rigtigt godt?
Hvilken riaa bruger du til den og hvilke passer godt til lige netop den?
|
|
|
Som jeg skrev synes jeg man får mere vellyd for pengene ved WB Full Circle, end ved konkurrenterne i samme prisklasse, men som jeg også nævner er det jo subjektivt... Man kan altid få bedre værker, tonearme, pickupper, kabler osv osv osv, sådan er hifi jo. Det værk jeg overvejer at opgradere til koster ca 40.000 og så skulle det jo også gerne være bedre end Full Circle. Men igen: Til prisen mener jeg Full Circle med ACT 0,5 er uovertruffen... DIY Riaa: PhonoDude MK II fra http://www.triodedick.com og lidt billeder her: http://nerds.dk/?page=visgalleri&id=688
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
@Pierre. Lyder spændende, den gad jeg også godt høre 
Jeg er nok ikke helt ''upartisk'' i denne sammenhæng, idet jeg ejer en WB Full Circle. Da jeg købte den kiggede jeg blandt andre også på Clearaudio og Kuzma, som også er nævnt herover...
Personligt synes jeg Clearaudio er for dyre ift den lyd man får for pengene. For mig virker det som et mærke, der går rigtig meget op i markedsføring og flot design, og lidt for lidt op i lydkvaliteten fra produkterne, men igen: Det er jo min subjektive holdning. Hvis du gerne vil have en acryl pladespiller synes jeg eks Scheu fra Tyskland er meget mere interessant, end Clearaudio.
Men tilbage til WB Full Circle, som jeg synes skiller sig -positivt- ud ved for det første at have en fremragende tonearm. Efter min mening er der ikke noget i prisklassen, der kommer i nærheden af ACT 0,5 armen. Faktisk er den så fed, at jeg er kommet til at købe en ekstra, som et af billederne illustrerer 
Svagheden ved Full Circle er helt klart filtmåtten den leveres med. Jeg fatter ikke, hvorfor englændere mener man skal bruge en filtmåtte, men det er jo let at lave om på. I mit tilfælde har jeg opgraderet med en Funk Firm Acromat, samt en pladevægt fra Amazon, hvilket løfter lyden en klasse, og efter min mening to klasser over Clearaudio i samme prisklasse.
Grunden til, at jeg har købt en ekstra tonearm er faktisk, at jeg overvejer at opgradere til et endnu bedre værk end Full Circle, og så bruge den ekstra ACT 0,5 arm på den nye pladespiller, såååå uden at det skal lyde som en salgsannonce er du naturligvis velkommen til at sende mig en pb...

|
|
|
Så er der endelig kommet Scheu til DK http://www.high-performance.dk/ og de ligger i prisklassen fra 14 K inkl. arm og pick up. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Carlsen80 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser også spændende ud. Kender du noget til dem?
|
| Til top |
|
| |
sttt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at se og hør en roksan radius 5, har selv en og den spiller super godt plus at den ser super godt ud
|
| Til top |
|
| |
hifileif Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ellers prøv en roksan xerxes 20plus.den burde du kunne købe for ca 20000 uden arm,den spiller
fremragende,og er rigtig flot,du er velkommen til et lyt hos mig.
|
| Til top |
|
| |