Sendt: 28 Januar 2010 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen
Nu findes der ikke dumme spørgsmål men kun dumme svar
Det er uden betydning for pickupens levetid om du bruger nålebeskytter eller ej, jeg vil næsten tro at risikoen for at
beskadige pickup nålen er størst hver gang du sætter nålebeskytteren på men ellers har det ingen indflydelse på levetiden.
Det kan dog være en god idé at anvende nålebeskytteren når du skal støve pladespilleren af eller evt. flytte den, så undgår
du uheld.
Jeg forstår ikke rigtigt dit spørgsmål mht mini jack vs. alm. jackstik. Hvilket signal har du forsøgt at overføre? Generelt
bruges jack stik i hifi sammenhæng til hovedtelefon udtag og den opgave udfører det upåklageligt.
Det er helt normalt at centerhullet er lidt skævt på nogle presninger, så der er ikke grund til alverdens bekymring der.
-Og det sidste. Brug en kulhårsbørste til den daglige rengøring af dine plader (dvs inden du afspiller en). Du kan evt.
supplere med en pladebørste ala Discwasher til lidt grundigere rengøring. Til pickupen vil jeg anbefale en lille børste til
formålet men du bør undgå at bruge diverse rensemidler til pickupen da disse i værste tilfælde kan beskadige enten limen
eller ophænget.
__________________ Mvh
Flemming
|