Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hjælp til Pladspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Muffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Kære hifi4all er her for et par måneder siden gået og leget med ideen om at købe mig en pladespiller, så efter en 2 ugers intenst søgen, er jeg kommet frem til at dem fra Pro-Ject bare er sagen.

Da jeg gerne vil have den Connect via min computer er den eneste mulighed så at købe Pro-Ject Debut III/Phono USB eller kan
de andre modeller også connectes til en Computer??

Alt hjælp omkring dette vil blive glædeligt modtaget..

Hilsen Sebastian
Til top Vis Muffin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muffin

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købet en Pro-ject Debut III selv, det vil du ikke fortryde. Jeg har godt nok sat en anden pickup på end Ortofonen uden at have hørt Ortofon først. Men om værket kan jeg sige at du får meget for pengene. Der er ingen rumlen el. anden motorstøj og med nåletryk og antiskaing rigtigt indstillet, er tonearmen meget stabil og præcis. Der er ingen forvrængning mod slutningen af pladen el. problemer hvis LP'en er lidt skæv. Dog kan jeg anbefale at klæbe filtmåtten fast med noget smalt og dobbeltklæbende tape. Den fulgte nogen gange med pladen op, når jeg ville vende en skive mens tallerknen køre rundt. Men 12 stk. 3 m.m. smalt og meget tyndt dobbeltkæbende tabe løse det problem. Jeg satte 4 stk på ca 5/6 cm i 3 rækker som et kors fra inderst til yderst og lagde filten meget præcist ned på og nu ligger den helt fladt og fast og bliver der.

Sæt pladespilleren på en hylde for den er jo helt uden affjedring, så den er følsom for rystelser. Jeg så Pro-ject Phono USB i forretningen, men hørte den ikke, men det så da ud til at være kram, men der må andre nok hellere komme på banen.

Held og lykke med vinylen, du vil ikke fortryde det. Jeg har faktisk ikke hørt CD'er siden jeg fik min Debut III i onsdags 

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil man have en analog afspiller, når man alligevel sender det igennem sin computer?

Er det for et få det værste fra både analog og digital afspilning?

Og nej pro-ject er ikke sagen, det eneste man kan sige er at den er billig. Vil du have noget for pengene køber du en brugt ældre pladespiller billigt som er lysår bedre. eksempler kunne være diverse små luxman modeller, rega p2-3 osv.

plinth'en på en project debut 3 er for pap agtig den dæmper ikke resonanser- den laver dem, pladetallerknen er lige som en kirkeklokke heller ikke særlig heldigt. den er ikke afkoblet fra noget -det giver en del akustisk feedback og alle vibrationer går lige i den. 

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Hvorfor vil man have en analog afspiller, når man alligevel sender det igennem sin computer?

Og nej pro-ject er ikke sagen, det eneste man kan sige er at den er billig. Vil du have noget for pengene køber du en brugt ældre pladespiller billigt som er lysår bedre. eksempler kunne være diverse små luxman modeller, rega p2-3 osv.

plinth'en på en project debut 3 er for pap agtig den dæmper ikke resonanser- den laver dem, pladetallerknen er lige som en kirkeklokke heller ikke særlig heldigt. den er ikke afkoblet fra noget -det giver en del akustisk feedback og alle vibrationer går lige i den. 

Ja, ja, nogen lytter til anlægget, andre til musikken. At trashe både hans valg og mit musikudstyr er ikke videre konstruktivt. Med en god PU og et godt set up lyder den sgu' godt. jeg er hi-fi - og musikentusiast ikke snobbet audiofil. Med en god RIAA og PU lyder den sgu' godt. Og hvis manden vil køre lyden gennem sin PC, så er det sgu' da fint. Jeg kiggede selv brugt og priserne for folks gamle udstyr som er betalt for år tilbage er horribel.

Muffin, Gå ind og hør en Project debut III og glem det audiofile sludder. Vor herre bevars!

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Per N skrev:

Ja, ja, nogen lytter til anlægget, andre til musikken. At trashe både hans valg og mit musikudstyr er ikke videre konstruktivt. Med en god PU og et godt set up lyder den sgu' godt. jeg er hi-fi - og musikentusiast ikke snobbet audiofil. Med en god RIAA og PU lyder den sgu' godt. Og hvis manden vil køre lyden gennem sin PC, så er det sgu' da fint. Jeg kiggede selv brugt og priserne for folks gamle udstyr som er betalt for år tilbage er horribel.

Muffin, Gå ind og hør en Project debut III og glem det audiofile sludder. Vor herre bevars!

Hvis det skal igennem computeren,  så kan man lige så godt starte med at købe musikken som mp3... (og koble det hele sammen med lakridsledning, for at opnå samme negative effekt, som en A/D konvertering skaber )

Det er jo smart nok, hvis man vil konvertere sim pladesamling til mp3, med de bagdele der nu er ved det... Men som primær signalvej, er det ikke nogen god ide! Man ender jo med ulemperne fra både de analoge medie, samt det digitale medie. Og ingen af fordelene.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Per N skrev:

øh ja ja  -hvad med du kom med nogle svar eller modargumenter om mine postulater istedet.

det er billige løsninger og en brugt 20 år gammel rega er klasser bedre end den, men ok hvis man vil have mindre for sine penge for min skyld ingen alarm, men nu spurgte han jo tilråds også må der vel være plads til mere end din mening.

(og det er ikke for at nedgøre dig, men, det er facts at en project  er meget billige og dårlige løsninger, jeg har selv en kan du se i mit galleri så jeg ved lidt om den(og jeg har haft den i længere tid end siden i Onsdags))

Muffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 April 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg takker entusiasmen og hjælpen jeg har fået, skal nok kigge på grundigt på noget inden jeg køber det.

Hav en god aften.
Til top Vis Muffin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muffin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes