Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Concorde, ny stylus. Vejl. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 22 April 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skal her i weekenden købe mig en Technics SL 1200. Den er ustyret med Concorde pickup. Og sat op med en typisk DJ nål, Ortofon System Pro.

Om den er god nok til mig ved jeg ikke endnu. Men vil gerne lige høre, concorde er det forbeholdt DJ. Ville nemlig gerne smide min Ortofon M2 blue på. Men der skal jeg ud og købe nyt headshell. Og det koster 500,- og er lidt øv hvis jeg kan spendere 500,- på en anden vellydende concorde nål.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 22 April 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Er det en SL 1200 eller en mk.2 og hvilken arm sidder der på.?
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Er det en SL 1200 eller en mk.2 og hvilken arm sidder der på.?
Det er en sl
1200 mk 2. Der er ikke fortaget nogen modifikationer af nogen slags. Så det er std. Armen der sidder
på.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke hvad der passer til sådan en Technics, men umiddelbart tror jeg at man skal holde sig fra DJ-pickupper hvis man vil have hifi-lyd ud af det. Jeg har selv hørt 2M Blue og Red. Udemærkede pickupper til prisen. Hvis den passer til armen mht. hensyn til resonansfrekvens osv, så vil jeg tro at 2M Blue er et godt valg. Til den pladespiller ville jeg selv ikke gå højere op uden at skifte armen til en Rega RB301 eller tilsvarende.

Ang. headshell, så er det vel næsten et must at have sådan en, så man kan bruge andre pickupper end DJ-typerne. Mon ikke der er nogen der har nogle ekstra headshells liggende som kan købes for en knap så pebret pris?


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

De normale hifi nåle af OM-typen burde vel også passe på en Concorde? Det gjorde de da i gamle dage... OM30 og 40 er da glimrende, men om de passer godt til Technics armen er så en anden sag.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
AUDIOcompagniet
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 23 April 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene, at både Stylus OM30 og OM40 er for "bløde" til armen, men OM20 og OM10 passer udmærket og fås til rimelige priser.

Hvis du foretrækker en 2M skal du rigtignok have et nyt "hus", men det kan fås for omkring kr. 150-200,- og så er du mere frit stillet.

Søren Vittrup
AUDIOcompagniet



__________________
Distributør og forhandler af kvalitets hi-fi udstyr. Aften- og weekend åbent efter aftale.
Til top Vis AUDIOcompagniet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AUDIOcompagniet Besøg AUDIOcompagniet's Websted
 
Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 23 April 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Digitrac 200 NE på ebay for 20$. Prøv selv at søg på Google, der skrives om den på alle de store pladespiller forum.

Den spiller absolut fremragende i alle henseender. For at montere den på dit hus skal der klipper en lille plast ting af, men det er ikke noget problem overhoved. Min kom i en fin kasse med værktøj samt en lille pu børste.

__________________
Venligst,
Henrik Lahnet
Til top Vis Lahnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahnet Besøg Lahnet's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes