Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: LP: Fast vs. flydende ophæng (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 September 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er fast besluttet på at nu skal jeg have et lækkert LP setup ind i stuen og jeg har da også flere forskellige værk og arme i tankerne.

Men har lige brug for lidt oplysninger/viden/hjælp

- Min tankegang er at vælger jeg et fast værk, så skal der en et punkts arm på og vælger jeg en med flydende ophæng så snakker vi to punkts/ knivleje. Er det ikke en udemærket fingerregel?

- Men så er det jeg kommer lidt i "bekneb". For jeg vil gerne have en pladespiller som er forhånds vis nem at sætte op og uden at jeg skal justere ophæng/ arm hver anden dag. Som jeg ser det så bliver det lidt et problem ud fra min fingerregel.......... Et flydende ophængt værk er ikke det nemmeste at få sat op og kræver regelmæssig justering, men armen er nem at sætte op og kræver ikke den store "veligeholdelse" da det er topunkts/knivleje arm. Et fast værk er nemt at sætte op og det forbliver justeret heletiden. Men en etpunkts arm er ikke altid det nemmeste at få justeret og kræver regelmæssig justering.

Så er det at mit spørgsmål er om der findes topunkts/ knivleje arme som "egner" sig til faste værker eller om min fingerregel er helt hend i vejret.

Min plan er at bruge største delen af mit budget på et ordenligt værk så arm, riaa og pu. Pu`n er alligevel en slid del og skal alligevel skiftes på et tidspunkt. En "billig" arm mister jeg ikke så meget på ved et gensalg og riaa`n finder jeg bare en ok billig brugt til at starte med som så senere kan skiftes. Jeg ville gerne købe brugt, men syntes ærligttalt at markede ser lidt tynd og kedeligt ud

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

flydende
Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har levet med flydende ophæng siden 1972: Beogram 1202 - aldrig justeret ophæng, siden 1992: Thorens TD320,
ophæng justeret to gange og siden 2007: Thorens TD350 - aldrig justeret. Det er en totalt ligegyldig detalje i forhold til at
flydende ophæng er meget mindre følsomt for akustisk tilbagekobling. Og jeg synes generelt de lyder bedre.

Din prioritetsrækkefølge er jeg næsten enig i, jeg har dog selv sat PU før RIAA. Hvis vi siger at de to må koste 4000.- har jeg
altså valgt 3kkr PU og 1kkr RIAA og ville vælge det igen. En PU som min, der sporer alle plader uden forvrængning (også
gamle hærgede eksemplarer, så jeg kan købe brugt), har meget lav rillestøj, og er totalt neutral, med kontant bas, åben
mellemtone og detaljeret, men ultrablød diskant, så er det svært at få armene ned. Jeg får ikke samme glæde af en
dårligere PU og en bedre RIAA, er jeg sikker på. Ortofon Rondo Red, hvis du sku være nysgerrig - og den gamle
MC15SuperII på 320´eren er 75% så god til den halve pris, kunne også gå an. I alle tilfælde har jeg IKKE hørt andre
mærker end Ortofon low output MC spille "gamle" LP´er så problemfrit. Hvad der gør det ved jeg ikke.

Brugtmarked: eBay.de
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hov Pierre du skal ikke bruge flere penge på hifi i år
Det har du lovet Damen...
Prøv at tjekke NLE ´s RIAA er ud. De er røv fede.
Jeg ved ikke en skid om PUér.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:

Der er altså også "kun" omk 3 måneder til vi siger år 2011 og pladespiller er ikke hifi, men nostalagi

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun haft en pladespiller med flydende ophæng, en Thorens 320, magen til l**t skal man lede længe efter, den skulle justeres ret tit i ophænget, og ofte hoppede remmen af ved opstart, den er slet ikke glad for brug af tung pladestrammer, og så er det flydende ophæng ret levende, med store hastighedsvariationer til følge.

Min anbefaling vil være et fast værk til ver en tid, har haft flere Rega p3 som er et dejligt simpelt fast værk, de har dog motoren koblet flydene de gamle af dem, men har aldrig oplevet akustisk tilbagekobling med dem, dejlige problemfrie pladespillere i øvrigt.

Jeg har lavet en masse diy faste værker, baseret på bla lenco 75 pladetalerken leje, en med technics direkte drev, og nu en stor fed egeplint med 75 værk. nok noget af det bedste jeg har haft i huset, ud over en gammel td 124 Thorens som jo også er et dejligt fast værk.

Af faste værker som jeg har lyttet meget til, men aldrig har haft råd til, men helt sikkert godt kan anbefale, er: Micro seiki ddx 1500, Nottingham Analog spacedeck, Pioneer Pl 1000, JVC ql7, samt de fede gamle store Kenwood værker, Mange af Denons gamle er heller ikke at foragte.

Der kommer aldrig et flydende værk på mine hylder igen, har aldrig hørt nogen som kommer op på siden af et godt fast værk.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Technics SP 10
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

R.P.:

Til dine faste værker, bruger du da etpunkts arme eller har du også brugt andre typer arme???

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hmmm, fingerregel?

Jeg kan fortælle at jeg i ca. 20 år var glad for min GyroDec m. SME309/Ortofon MC30 Supreme. Aner ikke omkring hvilket
leje armen drejer/vipper. Den var i særdeleshed flydende ophængt.

Egentlig tilfreds med den, men de "slat'ne" fjeder irriterede mig lidt. Jeg satsede og fik fyldt noget sand i "hullerne/plinten" og
istedet nogle silicone ringe til at bære værket. Det flydende ophæng blev fikseret i 3 punkter. Armbasen fik sin egen
afkoblling.

Værket fremstår nu utroligt stift OG vigtigst af alt, lyden er blevet strammet vildt op og fremstår utroligt dynamisk. Det er
den vildeste (=bedste) forbedring på mit hifi i de 31år jeg har haft grammofon. Så det her er en oplevelse hvor alt andet end
arm/pickup er modificeret.

Derfor må jeg også råde til at finde et stift (tungt) værk evt. m. svag konisk acryl tallerken, hvor du ka' skrue pladen fast.
Om det skal være den ene eller den anden type arm kan jeg ikke råde på, tror dog det er ligegyldig. Rega kan ikke stå
distancen her, har udført A/B test og både ejer af rega og undertegnet er enige.

Hilse Flemming

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 September 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Mange af Denons gamle er heller ikke at foragte.

Der kommer aldrig et flydende værk på mine hylder igen, har aldrig hørt nogen som kommer op på siden af et godt fast værk.

Jeg ejer 5 pladespillere, hvoraf de 4 er flydende ophængte og den sidste er fast. Sidstnævnte er netop et af denons ellers glimrende værker.

De 4 flydende ophængte er klart bedst - med stor margen.

Jeg må sige jeg har det omvendt af dig. Jeg mener ikke at et fast værk kommer op i nærheden af et godt flydende ophængt værk.

Men det er da fint, vi er forskellige og har forskellige præferencer.

Nu vil jeg da ikke katagorisk sige, at der ikke kommer flere faste værker ind her, men jeg tvivler kraftigt. Derimod kommer der nok flere flydende ophængte ind; de er ganske enkelt overlegne i mine ører, dersom de har ordentlig kvalitet - i mine ører.

Det er iøvrigt ikke alle flydende ophængte værker, der kræver justering af betydning.

Iøvrigt har jeg da ellers respekt for din seriøsitet, da du jo har skrevet igennem mange år, men her må jeg altså erklære mig lodret uenig med dig

Mon ikke dette her i virkeligheden handler om hvilken lydsignatur, vi hver især ønsker

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2010 kl. 04:11 | IP-adresse registreret  

Til Pierre Først.

Jeg har brugt en diy arm med etpunkt, støttet af et andet etpunkt i toppen, selv kalder jeg den en dual pivot. det virkede sindsygt godt, men den havde også fejl, da det nederste leje var i plan med lp'en og nålen, så pladebuler ikke skulle give så meget hastighedsvariation, det virkede helt efter hensigten, og armen har den fedeste bas jeg har hørt fra en arm, den kan nok stdig ses på neards.

Jeg har også lavet en tangentialarm med ruller, denne arm var bygget efter sammeprincip med omdrejningspunkt i plan med lp/nål. denne arm har jeg brugt med stort set alle pu'er, selv en strippet spu, her kunne spu spore hele pladen. denne arm havde også en rigtig god bas, men begge disse arme kobler sindsygt hårdt til værket, og derfor kunne akustisk tilbagekobling igennemgulvet opstå.

De arme som jeg bedst kan li, og bruger mest er Sme 3009r, 3012, 3009 improved, og en Ortofon  rs212, samt til tider en rega p3.

3012'eren sider på mit sidste lenco værk, og den spiller rigtig godt med en Denon 103r i Technics headsheel.

Ortofon armen har også sidetpå den sidste lenco, og den arm har bare noget, den lyder totalt fedt, den er højst tænkeligt plukket fra en Telefunken plov, og venter derfor på at blive gjort klar med en ordentlig base.

Til Mogens.

Hvis du kigger lidt på de flydende ophængte plove, så har de stort set alle samme problem, de er remdrevet, og motoren sider gerne i den faste plint, og driver pladetalerken i en flydende plint, de fleste remme fungerer ligesom en elastik, det siger sig selv at det kan ikke komme til at virke uden hastighedsvariationer, vis du lytter til plader med fks klaver, med lange toner, ja så vil du kunne høre det, indbygget vibrato, Thorens 320 led voldsomt af dette problem, i øvrigt kom der heller ikke meget dynamik ud af den kasse, først da bladfjedrene blev skiftet ud med nogen harde gummiklodser, kunne den spille lidt tættere på min referance.

Et flydende værk er helt sikkert ok vis motoren er direkte drevet, eller har fast kobling til den flydende plint, men ellers opstår der altså de ovennævnte problemer.

I de kredse  hvor jeg slår mine vinylfolder, er der så at sige ingen flydende pladespillere, ret sjovt for det er faktisk folk som har beskæftsiget sig med vinyl det meste af livet, eller i hvert fald en trediedel af livet det giver stof til eftertanke.

Prøv selv igen Mogens at lave en ab test med fast/flydende.

En Lenco 75, blev bygget i en kvalitet som simpelthen ikke bliver lavet mere, leje og pladetalerken er vildt godt lavet, motoren er ogå af en kvalitet som ikke ses mere, her for man et mellemhjuldrevet værk som støjer usædvanligt lidt, og som virkelig kan give rigtiggode oplevelser, vis man vil gøre lidt ud af at lave en god plint, samt fjerne et hjørne så der kan side en god og velfungerede arm.

Jeg har altid drømt om at få en Thorens 124'er, det fik jegså for noget tid siden, og måtte bløde meget for det, stumperne til den er meget dyre.

Den er nok er noget af det bedste kvalitet der er bygget, den har ingen små hastighedsvariationer, og kan virkelig spille fks klaver, men den har en smule rummel i forhold til Lenco.

Men jeg forstår fuldt ud hvorfor folk er så glade for mellehjulsdreve pladespillere, de har et drive, der gør at der skal en del til at give de små hastighedsvariationer, samt det virker som om bassen bare er rock solid

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 September 2010 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Til Mogens.

Hvis du kigger lidt på de flydende ophængte plove, så har de stort set alle samme problem, de er remdrevet, og motoren sider gerne i den faste plint, og driver pladetalerken i en flydende plint, de fleste remme fungerer ligesom en elastik, det siger sig selv at det kan ikke komme til at virke uden hastighedsvariationer, vis du lytter til plader med fks klaver, med lange toner, ja så vil du kunne høre det, indbygget vibrato, Thorens 320 led voldsomt af dette problem, i øvrigt kom der heller ikke meget dynamik ud af den kasse, først da bladfjedrene blev skiftet ud med nogen harde gummiklodser, kunne den spille lidt tættere på min referance.

Et flydende værk er helt sikkert ok vis motoren er direkte drevet, eller har fast kobling til den flydende plint, men ellers opstår der altså de ovennævnte problemer.

I de kredse  hvor jeg slår mine vinylfolder, er der så at sige ingen flydende pladespillere, ret sjovt for det er faktisk folk som har beskæftsiget sig med vinyl det meste af livet, eller i hvert fald en trediedel af livet det giver stof til eftertanke.

Prøv selv igen Mogens at lave en ab test med fast/flydende.

Af alle mennesker herinde, så vil jeg ikke indlede en religionskrig om dette her med netop dig.

Jeg respekterer at du er kommet frem til dit resultat, men jeg er stadig nødt til at sige, at jeg er aldeles uenig.

Det er muligt, at der kan høres små hastighedsvariationer på ringe værker índenfor de flydende. I så fald har jeg været heldig at navigere udenom dem

Derudover har jeg foretaget den af dig ønskede A/B test ml. fast og flydende ophæng. Hver gang med nøjagtig samme resultat i form af, at de faste er langt mindre harmoniske i deres omgang med det musikalske materiale.Flowet i musikken er så at sige ringere formidlet. Det bliver simpelthen præsenteret alt for firkantet efter min mening. Isoleret set kan basgengivelsen måske siges at være bedre på de faste under visse forhold, men prisen herfor er altså en ringere præsentation af de harmoniske konturer. Sammenhængskraften i musikken bliver for firkantet på de faste så at sige.

Jeg har også hørt en direkte drevet flydene ophængt og den var på ingen måde bedre end de remdrevne, så jeg ser ikke remdrift som noget problem. Det er derimod i mine ører den løsning, der skal til.

Linn har så at sige fat i den lange ende. Og med dem en række andre flydende producenter

Efter mine ører i hvert fald.

Hver enkel må så gøre sit standpunkt op ud fra hvad der høres.

Iøvrigt findes der ingen faste værker i de kredse, jeg kommer i og det er kredse, hvor musikformidling i allerhøjeste grad ønskes på mest muligt naturligt niveau. Jeg kan ikke forstille mig nogle af dem skulle ønske sig et fast værk. Og sådan er verden så forskellig.

Man skal blot gøre det man selv synes er rigtig. Uanset hvad andre måtte mene. Og det er faktisk det bedste råd til pierre.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 12 September 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

søren N skrev:

Der er altså også "kun" omk 3 måneder til vi siger år 2011 og pladespiller er ikke hifi, men nostalagi

Ja pladespillere er overvejende nostalgi, for vi har alle også en god CD spiller som første signalkilde. Derfor vil jeg mene at pladespilleren skal være flot, enkel at betjene, og driftssikker. Derfor må du finde dig en af de rigtig tunge direkte drevne fuldautomatiske japanske pladespillere, som f.eks nedenstående. (en Denon dp 47f)

De virker altid lyder godt og så kan man bare trykke på start og så klarer den resten, så får du den nok også brugt meget mere.

Så gælder det bare om at finde et fint eksemplar og så sætte en god pick up på. Så kører det, og alle i familien kan betjene den. Jeg har også haft bl.a. REGA og det var så umuligt betjeningsmæssigt at den ikke blev brugt, så drop de manuelle. Og så er de tunge japanske også ikke så lidt flottere. Både Thorens og Pioneer har også nogle fine modeller med halvautomatik, men de kan være svære at finde.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej Hermann

Fuld automatisk pladespiller har jeg haft og det var slet ikke mig. Så sådan en kommer aldrig ind i mit setup igen

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Mine er faringer begrænser sig til et antal direkte drevne (Technics SL-10, SL-7, Pioneer PL-505) og en fast remtrækker
(Thorens TD-280 IV) og en flydende ophængt remtrækker (Thorens TD-150 mk II).

Blandt disse gør TD-150 det langt bedst.

Når det så er sagt når den absolut ikke neveauet af min kammerats Nottingham Analogue Dais , men forskellen i pris er
også astronomisk
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

hvis prisen ikke spiller nogen rolle så er det fast ophæng der er bedst, feks Verdier platine, Garrad 301/401 renoveret, Garrard 501 hvis man har vundet i lotto( nok en af de bedste pladespillere jeg nogensinde har hørt,men helt uden for min rækkevidde), Thorens 124, Tecnics SL 10. Der er flere men dem har jeg ikke hørt.

Jeg har haft flydende ophæng med remtræk, men de har alle haft problemer af den ene eller anden art, bla svingende pianolyd,problemer med timing i musikken,mere end besværlig opsætning, som løbende skal gås efter for optimal lyd etc. altsammen problemer jeg ikke vil have igen, Har bla. haft Pierre Lurne Roma, Linn Axis,ældre LINN LP12 ( kunne selvfølgelig opdateres hvis man lige finder 25-30000 kr eksta frem), Thorens 320, Thorens 2001.

Jeg har nu en renoveret Garrad 301, det er den bedste pladespiller jeg nogensinde har haft

så jeg vil sige hvis du vil have en pianofast lyd, så er det fast ophæng

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 September 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Den her vil da passe fint til din Wadia i stilen, dvs. stor, tung, imponerende at se på....: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-a100_pladespiller_sort.htm

Og så slipper for at spekulere over armlejer m.v. Den holder nok forevigt...

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Nej Hermann - vi har ikke alle sammen CD som primær kilde 

Automatik er egentlig fuldstændig ligegyldig på en pladespiller - pladen skal alligevel støves af med det samme efter brug og ned i sin indersleve med det samme

anyway så er der som mogens og RP siger ingen grund til at starte en religionskrig, men vi kan uden at disse hinandens indlæg godt komme med input til Pierre

Jeg er helt klart ikke til flydende ophæng! - en god vægophængt hylde eller en meget tung reol og så en tung tung plint

Spiller til daglig med Garrard 301, Lenco L70 og Thorens TD124 MKI og de lyder klasser bedre end nogle af de pladespillere jeg har haft med flydende ophæng, som fx Thorens 116,118,147,150,160,160super,160super mk V, div B&0, m.fl.

Den eneste flyden ophængte pladespiller jeg har haft succes er den direkte drevne linear tracking pladespiller B790 fra Revox

Jeg har flere Lenco L75/78 baserede projekter der venter på at jeg får tid, men vil giver R.P ret i at man får vildt meget kvalitet for pengene - motoren kan renses, lejet kan få en ny trhrust plate, pladetetallerkenen vejer herlige 4 kg og mellemhjulet kan regummieres hos Svelander i sverige - så har du fingre skrue ordentlig på kan dit regnestykke få en helt anden drejning

brugt Lenco - 250 kr.
små ting til at finjustere(opgraderer - 250 kr.
evt regumiring af mellemhjul (ikke nødvendivis nødvendigt - har fundet man Lenco med perfekte mellemhjul) men ellers 250 kr.
Plint materialer max 750 kr (skråret mdf og x-finer, skruer og lim)
ialt  1.500

En god lang weekend til at save og skrue

Resten af pengene kan du så bruge til en prima arm - en brugt Mørch UP4 kan tit købes for omkring 2000 brugt - og du få fx meget pickup for 2-3000 kr.

Synes du at lenco er utjekket så se hvor flot det kan laves på LencoHeaven - du kan stort set kamuflere at det er en Lenco -ved at skjule toppladen og du kan flyte on/off funktionen hen så at den virker fra 16 omdr. positionen som aldrig bruges alligevel - på den måde får du en elegant et-grebs betjen tænd/sluk og hastighedsvælge - Har du en ekstra pladetalerken kan du lægge dem i sandwich med en stor o-ring omkring - der ser cool ud og dæmper - og du har 8 kg kamvægt på din pladetallerken

Når først sådan et setup kører vil du aldrig mere ærgre dig over slap og uengageret bas og korrekt smørring og tung plint vil sikre dig mod hørbar wow/Flütter og rummel

Så om ikke andet - gør dig selv den tjeneste at du lytter til en Mod'et Lenco før du kaster en masse penge i små elektromotorer og fancy acryltallerkener

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at man skal købe den spille, man synes om, flydende eller ej. Det har mere været tilfældet at jeg er endt med
flydende. Tjek osse Troels Gravesens side, han har interessante grammofoner sat op.
R.P.´s kommentarer "man kan sige sig selv..." må være baseret på uheldige oplevelser, der står i åbenbar kontrast til mine 40
år med flydende ophæng UDEN flutter (hastighedsvariation), som jeg særdeles nemt kan høre. Bl.a. derfor var jeg nødt til at
smide 5500 kr efter en Nakamichi kassette i 1983 - det var dengang mange penge for en studerende!
I øvrigt er flutter meget nemt at måle, så snakken om "hvis du vil have pianofast.." kan tjekkes ved uafhængige tests, hvis
man skulle være i tvivl.

Men Pierre, please, please: spar ikke på pickupen! En god PU er som en trofast ven!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 September 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Men de fleste tunge high end grammofoner, er vel med fast plint?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes