Forfatter |
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA - det er noget af en anmeldelse fra en anmelder der har anmeldt og skrevet om HiFi udstyr i - hvor mange år? 25-30 år...
det er nok ikke småting han har lyttet til gennem tiden og så de kommentarer.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den på High End i Munchen. Med 50 kg vejer den mere end mange effektforstærkere. Et kig ned i den gør det ikke meget mindre imponerende. Det her giver en definition til "overkill". Hans-Ole Vitus var med rette stolt af den - især da han lige havde set Stereophile testen!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Så den på High End i Munchen. Med 50 kg vejer den mere end mange effektforstærkere. Et kig ned i den gør det ikke meget mindre imponerende. Det her giver en definition til "overkill". Hans-Ole Vitus var med rette stolt af den - især da han lige havde set Stereophile testen!
|
|
|
Det er sikkert en helt fortrinlig RIAA, men prissætningen gør at vi hififolk, set udefra, virker som en samling tåber; En samling tåber der "accepterer" priser der helt åbenlyst er totalt ude i hampen. Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu. Hifi branchen skulle skamme sig. Og kunderne burde boycotte dén slags. I øvrigt bliver det interessant at se om den omtalte Vitus-RIAA en skønne dag står på hylden hos M. Fremer. I så fald er jeg køber, hvis jeg kan få RIAA'en til samme pris som Mr. Fremer... ;-) Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk, jeg har boet i Herning i 18 å og anede slet ikke at Vitus Audio havde hovedsæde der.  Det samme gælder GamuT Audio. Det fandt jeg først ud af for et par år siden.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror på, at nogen bliver nødt til at lave statement udstyr, for at kunne løftede kommende produkter. Statement udstyr er
basalt set til for at give folk et kort glimt af fremtiden. Det eksisterer inden for alle brancher. Intel laver fx processorer til den
uhyggelige pris af 7.000 kr. Den er kun marginalt hurtigere end den næsthurtigste men dobbelt så dyr. Fuldstændig tåbeligt at
købe den, men jeg ser ikke ned på hardwarefolket fordi den eksisterer.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som så er mærkeligt er at de "teamer up" med PeakConsult. På messen i Gøteborg var det den absolut største skuffelse af alle skuffelser. Magen til lukket, gumpetung og udynamisk lyd skal man lede rigtig længe efter. Kom nu Vitus prøv med nogle andre legekammerater! Hvis elektronikken virkelig er så god så burde i også være istand til at demonstrere dette i virkeligheden. I havde et af de bedste rum akustisk set. Masser af plads til at finde optimal position af højtalere, gardiner og gulvtæppe. Wilson Audio havde et i forhold til katastrofalt rum, men formåede med væsentlig "billigere" at levere en som man burde forvente fantastisk lydoplevelse. Er det ikke på tide at vende ryggen til de kronisk gumpetunge PC'er og finde noget som kommer lidt tættere på virkeligheden. Jeg ved godt mange gerne vil have og har vænnet sig til asynkron modfasebas i overnaturlige mængder og en kompenserende detaljefokuserende diskant, men naturlig lyd ligger milevidt fra det i åbenbart synes er godt nok til jeres grej. Det er det ikke! mvh. M
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld - men hvad er "asynkron modfasebas" ?
Mvh Peter .
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Mvh Peter .
|
|
|
Cirka det samme som "forvrøvlet sludder".
Mvh.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Bryde skrev:
Mvh Peter .
|
|
|
Cirka det samme som "forvrøvlet sludder".
Mvh. |
|
|
Fuldstændig rigtigt, det er dobbeltkonfekt. Lad os bare sige den bas som ikke er i korrekt takt med de andre instrumenter, en konsekvens af basreflekssystemet. Denne bas oplever jeg som ude af sync, nærmest i modfase med musikken. mvh. M
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Det som så er mærkeligt er at de "teamer up" med PeakConsult. På messen i Gøteborg var det den absolut største skuffelse af alle skuffelser. Magen til lukket, gumpetung og udynamisk lyd skal man lede rigtig længe efter. Kom nu Vitus prøv med nogle andre legekammerater! Hvis elektronikken virkelig er så god så burde i også være istand til at demonstrere dette i virkeligheden. I havde et af de bedste rum akustisk set. Masser af plads til at finde optimal position af højtalere, gardiner og gulvtæppe. Wilson Audio havde et i forhold til katastrofalt rum, men formåede med væsentlig "billigere" at levere en som man burde forvente fantastisk lydoplevelse. Er det ikke på tide at vende ryggen til de kronisk gumpetunge PC'er og finde noget som kommer lidt tættere på virkeligheden. Jeg ved godt mange gerne vil have og har vænnet sig til asynkron modfasebas i overnaturlige mængder og en kompenserende detaljefokuserende diskant, men naturlig lyd ligger milevidt fra det i åbenbart synes er godt nok til jeres grej. Det er det ikke! mvh. M
|
|
|
Fuldstændig rigtigt. Det var rystende at så megen dyr elektronik og anden hardware ikke kunne præstere mere end det gjorde på Arken i Göteborg. Og så i et nærmest idéelt rum! Det var en joke...om end en tragisk én af slagsen!  Måske skyldes det dårlige ører? (Hos de folk der havde stillet grejet op).  Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg tror på, at nogen bliver nødt til at lave statement udstyr, for at kunne løftede kommende produkter. Statement udstyr er
basalt set til for at give folk et kort glimt af fremtiden. Det eksisterer inden for alle brancher. Intel laver fx processorer til den
uhyggelige pris af 7.000 kr. Den er kun marginalt hurtigere end den næsthurtigste men dobbelt så dyr. Fuldstændig tåbeligt at
købe den, men jeg ser ikke ned på hardwarefolket fordi den eksisterer. |
|
|
Forskellen er bare at Intel og AMD/ATi er innovative næsten hvert år og de står ikke stille med at udvikle avancerede algoritmer til hver CPU-udgivelse. I det hele taget synes jeg din sammenligning med de store CPU-giganter falder til jorden. Jeg tvivler stærkt på at Vitus er reference for hvad der vil ske i fremtiden indenfor HIFI. Deres forstærkere er baseret på noget som har været kendt 40 år tilbage. Sidste gang HIFI-branchen "rykkede" var dengang de integrerede Class-D/PWM i HIFI-produkter. Og vi ved jo hvor længe siden det skete.... Sjovt nok, er det hos de mere mainstream producenter såsom SONY, Pioneer, Yamaha (DSP-processorer) m.fl., hvor der bruges uanede summer og ressourcer på at udvikle. Det er her tingene sker, og ikke på en lille fabrik i Herning med 8 ansatte. I den prisklasse hvor Vitus og mange andre befinder sig i står det mere stille, meget stille. Så længe folk er villige til at betale disse summer uden at blinke og ikke stiller krav, så længe vil der være disse hovedrystende dyre (og overflødige) produkter. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Det er sikkert en helt fortrinlig RIAA, men prissætningen gør at vi hififolk, set udefra, virker som en samling tåber; En samling tåber der "accepterer" priser der helt åbenlyst er totalt ude i hampen.
Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu.
Hifibranchen skulle skamme sig. Og kunderne burde boycotte dén slags.
I øvrigt bliver det interessant at se om den omtalte Vitus-RIAA en skønne dag står på hylden hos M. Fremer. I så fald er jeg køber, hvis jeg kan få RIAA'en til samme pris som Mr. Fremer... ;-)
Mvh. Niels L.
|
|
|
Helt korrekt Nilau - ikke alene en vanvittig pris, men også overkill mht. til konstruktion og mekanisk opbygning. Det her er kun for folk med mange penge - som den russiske præsident Medvedev, der har købt en. Men på den anden side så er det prestige og folks reference og grænser er forskellige. Mine egne grænser har også rykket sig. Havde du spurgt mig for 10 år siden, ville jeg have forsvoret nogen sinde at skulle investere så mange penge i afspilningen af et "forældet" medie som LP'er! Men når musikken spiller, så fortryder jeg ikke et eneste sekund. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Mastervol skrev:
Jeg tror på, at nogen bliver nødt til at lave statement udstyr, for at kunne løftede kommende produkter.
Statement udstyr er
basalt set til for at give folk et kort glimt af fremtiden. Det eksisterer inden for alle brancher. Intel laver fx processorer til
den
uhyggelige pris af 7.000 kr. Den er kun marginalt hurtigere end den næsthurtigste men dobbelt så dyr. Fuldstændig tåbeligt
at
købe den, men jeg ser ikke ned på hardwarefolket fordi den eksisterer. |
|
|
Forskellen er bare at Intel og AMD/ATi er
innovative næsten hvert år og de står ikke stille med at udvikle avancerede algoritmer til hver CPU-udgivelse. I det hele
taget synes jeg din sammenligning med de store CPU-giganter falder til jorden. Jeg tvivler stærkt på at Vitus er reference for
hvad der vil ske i fremtiden indenfor HIFI. Deres forstærkere er baseret på noget som har været kendt 40 år tilbage. Sidste
gang HIFI-branchen "rykkede" var dengang de integrerede Class-D/PWM i HIFI-produkter. Og vi ved jo hvor længe siden det
skete....Sjovt nok, er det hos de mere mainstream producenter såsom SONY, Pioneer, Yamaha (DSP-processorer) m.fl.,
hvor der bruges uanede summer og ressourcer på at udvikle. Det er her tingene sker, og ikke på en lille fabrik i Herning
med 8 ansatte. I den prisklasse hvor Vitus og mange andre befinder sig i står det mere stille, meget stille. Så længe folk er
villige til at betale disse summer uden at blinke og ikke stiller krav, så længe vil der være disse hovedrystende dyre (og
overflødige) produkter. |
|
|
Man kan ikke rigtig sige at hastigheden af innovationen, er den afgørende forskel. Samtidig mener jeg ikke, at Sony, Pioneer
og Yamaha rigtig har noget at gøre med high end-hifi i to kanaler, så jeg synes, det er forkert at sammenligne dem med fx
Vitus.
Nu nævnte jeg ikke specifikt Vitus i mit indlæg, men generelt statement-modeller indenfor hifi. Det kan godt være, at Vitus
ikke nødvendigvis generelt bliver ledende indenfor innovation i fremtiden, men derfor kan statement modeller sagtens vise
vejen for deres egne produkter. Jeg tror det er vigtigt at eksperimentere med at finde det ultimative, for at forstå hvordan
man laver kvalitet til gode priser.
Man skal bestemt heller ikke undervurdere små virksomheders evne til at nytænke, selvom de kun har få midler. Store
virksomheder har det faktisk med at tage færre chancer, fordi de ikke behøver det. Som vi alle ved, er det ganske få
produkter, der ikke opererer med gammel teknologi. Og vi ved jo også, hvor vigtigt det er at sammensætte det rigtigt. Og
hvis vi nu siger, at denne Vitus lyder ligeså godt, som anmelderen mener, så har dens teknologi godt nok været kendt i lang
tid, men åbenbart ikke opbygningen.
Og så er vi faktisk tilbage ved Intel/AMD igen. For det er vel ikke helt forkert at sammenligne en hifikomponents opbygning,
men algoritmer? Begge har jo været kendt i lang, lang tid, men det gælder om at få den mest effektive opbygning af begge.
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu' noget af en anmeldelse. Kæmpe tillykke til Hr. Vitus, han må være umulig at skyde igennem nu. __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|

Brokkehoved KSB
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
janils skrev:
|
|
|
Det er sikkert en helt fortrinlig RIAA, men prissætningen gør at vi hififolk, set udefra, virker som en samling tåber; En samling tåber der "accepterer" priser der helt åbenlyst er totalt ude i hampen.
Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu.
Hifibranchen skulle skamme sig. Og kunderne burde boycotte dén slags.
I øvrigt bliver det interessant at se om den omtalte Vitus-RIAA en skønne dag står på hylden hos M. Fremer. I så fald er jeg køber, hvis jeg kan få RIAA'en til samme pris som Mr. Fremer... ;-)
Mvh. Niels L.
|
|
|
Til dig Niels
Evig og altid negativ, samt bedre viden, det må da være en pestilens at være i nærheden af sådan en som dig Janteloven længe leve Føj __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
Nilau skrev:
janils skrev:
Så den på High End i Munchen. Med 50 kg vejer den mere end mange
effektforstærkere. Et kig ned i den gør det ikke meget mindre imponerende. Det her giver en definition til "overkill".Hans-Ole
Vitus var med rette stolt af den - især da han lige havde set Stereophile testen! |
|
|
Det er sikkert en helt fortrinlig
RIAA, men prissætningen gør at vi hififolk, set udefra, virker som en samling tåber; En samling tåber der "accepterer" priser
der helt åbenlyst er totalt ude i hampen.Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu.Hifi<SPAN style="FONT-STYLE:
italic">branchen</SPAN> skulle skamme sig. Og kunderne burde boycotte dén slags.I øvrigt bliver det interessant at se om
den omtalte Vitus-RIAA en skønne dag står på hylden hos M. Fremer. I så fald er jeg køber, hvis jeg kan få RIAA'en til
samme pris som Mr. Fremer... ;-)Mvh.Niels L. |
|
|
Til dig Niels
Evig og altid negativ, samt bedre viden, det må da være en pestilens at være i nærheden af sådan en som dig
Janteloven længe leve Føj |
|
|
Tjaeh, måske siger han det lidt groft, men at give 60.000$ for en forforstærker er da helt ude i hampen hvis du spørger mig.
Så længe det menneskelige øre har de begrænsninger det har, så er der ikke nogen der skal bilde mig ind at vi kan få det
fulde udbytte af et anlæg til 1.000.000kr+ medmindre vi bliver taget dybt analt
|
Til top |
|
|

Brokkehoved KSB
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
guffi skrev:
Nilau skrev:
janils skrev:
Så den på High End i Munchen. Med 50 kg vejer den mere end mange effektforstærkere. Et kig ned i den gør det ikke meget mindre imponerende. Det her giver en definition til "overkill".Hans-Ole Vitus var med rette stolt af den - især da han lige havde set Stereophile testen! |
|
|
Det er sikkert en helt fortrinlig RIAA, men prissætningen gør at vi hififolk, set udefra, virker som en samling tåber; En samling tåber der "accepterer" priser der helt åbenlyst er totalt ude i hampen.Den sidste idiot er åbenbart ikke født endnu.Hifi<SPAN style="FONT-STYLE: italic">branchen</SPAN> skulle skamme sig. Og kunderne burde boycotte dén slags.I øvrigt bliver det interessant at se om den omtalte Vitus-RIAA en skønne dag står på hylden hos M. Fremer. I så fald er jeg køber, hvis jeg kan få RIAA'en til samme pris som Mr. Fremer... ;-)Mvh.Niels L. |
|
|
Til dig Niels
Evig og altid negativ, samt bedre viden, det må da være en pestilens at være i nærheden af sådan en som dig
Janteloven længe leve Føj
|
|
|
Tjaeh, måske siger han det lidt groft, men at give 60.000$ for en forforstærker er da helt ude i hampen hvis du spørger mig. Så længe det menneskelige øre har de begrænsninger det har, så er der ikke nogen der skal bilde mig ind at vi kan få det fulde udbytte af et anlæg til 1.000.000kr+ medmindre vi bliver taget dybt analt  |
|
|
Husk glidecream, ellers gør det avs, har jeg hørt  __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk glidecream, ellers gør det avs, har jeg hørt .
Troede kun du var til WD40.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Vi kan godt blive enige om, at Vitus priser ligger i den høje ende. Men ligesom at der er nogle der er villige til, at betale en formue for en Ferrari, så er der også nogle der vil betale en mindre formue for en Vitus RIAA!
Burde de bruge pengene til godgørende formål i stedet? Tja, men det er ikke vores beslutning.
Pt. er der ikke nogen i denne tråd, som har investeret i omtalte Vitus RIAA, så kan vi ikke lade spekulationerne om hvem, der tager hvem hvor, ude af debaten???
|
Til top |
|
|