Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er en ung 18-årig som som følge af min alder ikke aner en skid om gramofoner og pickups
Jeg har købt en Rega planar 3 som havde en Bias pickup monteret. Der medfulgte 3 ekstra pickups 2 unnamed og en ortofon turbo mc-01
Jeg er nu gået i gang med at teste de forskellige pickups, men en af dem (sort- og metalfarvet) leverer kun lyd i den ene kanal. Den har alle 4 stik bagpå og der står l og r så det er ikke en mono pickup. Det er den højre kanal der har lyd.
Er der nogen bud på hvad der kan være galt? jeg gjorde mig umage med monteringen, jeg fulgte instruktionerne på et ark jeg fik med i handlen. (Noget med en prik og nogle paralelle linjer) Min far mener ikke at en skæv påsættelse burde betyde andet en slitage på nål og plade?
Noget der kan repereres? er den bare til at smide ud eller er der nogen der kan bruge en noname halvdefekt pickup til noget? (nålen kan tages af)
Jeg har lige testet med den næste pickup i bunken, som fungerer fint. Kan nogen fortælle hvad det er for en?
Huset er sort, området omkring nålen er blåt, og der står N-52. Nålen kan ikke umiddelbart tages af.
Og lige et spørgsmål mere i samme tråd, måske dumt^^
Hvordan fungerer det egentlig? hvordan kan en enkelt nål i en rille opfatte et stereo signal? hvordan er rillen udformet? hvordan tyder nålen rillen? og omsætter det til et elektrisk signal?
Links til simple svar ville evt. være okay.
Glæder mig til at prøve Ortofonen, det er rigtigt forstået at en mm riaa er god nok til denne turbo mc pickup ikke?
|