Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: RIAA fra "Hother" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 November 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat, der har en gammel MM RIAA, som han siger er lavet af en der hedder Hother. Han vil gerne høre lidt om den og så tilbød jeg at oprette en tråd her, så er der nogen der ved hvad det er for noget og om den er værd at lytte på?
Til top Vis Gesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gesta

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 November 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Gesta skrev:
Jeg har en kammerat, der har en gammel MM RIAA, som han siger er lavet af en der hedder Hother. Han vil gerne høre lidt om den og så tilbød jeg at oprette en tråd her, så er der nogen der ved hvad det er for noget og om den er værd at lytte på?

Eneste Riaa jeg kender til fra Hothers hånd, er den der er i Namit CA10, og Daner Detal.

Ellers må du frem med lidt mere info, feks foto. Så kan jeg se hvad det er.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg ved er, at min kammerat arbejdede i HiFi Klubben hvor ham Hother vist nok var produktudvikler.

Her er så nogle billeder:

Her er så bagpanelet. XLR stikket er til den externe strømforsyning, så er der RCA in/out, tænd/sluk knappen i midten og en "højttalerterminal" til jord

Og her er fronten med den lodrette lyskilde der fortæller den er tændt, samt strømforsyningen til.

Til sidst natbelysningen...er lidt sej, syntes jeg

Håber det er noget du kan bruge til noget.

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 November 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jeg mener der var en Hother Bak der var produktudvikler hos Dali

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Dali havde en Riaa på progammet omkring 1990.

Samme kasse som billedet viser. Med det lodrette røde lys i hjørnet. Dog var strømforsyningen en plug-in sag fra Kina. Jeg ved, at nogle lavede en kraftig forbedring ved at bygge en ny forsyning. Det var en rigtig god Riaa, både til MM og MC.  2495kr!

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 November 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Gesta skrev:
Det eneste jeg ved er, at min kammerat arbejdede i HiFi Klubben hvor ham Hother vist nok var produktudvikler.

Her er så nogle billeder:

Her er så bagpanelet. XLR stikket er til den externe strømforsyning, så er der RCA in/out, tænd/sluk knappen i midten og en "højttalerterminal" til jord

Og her er fronten med den lodrette lyskilde der fortæller den er tændt, samt strømforsyningen til.

Til sidst natbelysningen...er lidt sej, syntes jeg

Håber det er noget du kan bruge til noget.

Det er en Dali Riaa.. En ok Riaa, som kan bruges både til MM og MC.

Den har som sådan ikke noget med Hother at gøre, andet end at han var antsat hos dali på produktionstidspunktet.

Den kan på ingen måde hamle op med daner udstyret.

Den viste riaa ser ud som om den har været i hænderne på Dr. Bessermacher.

De fleste af dem jeg har mødt har været modificeret til uigenkendelighed, men kan du finde en i original trim så er det en fin riaa.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Hvem ulen i hulen er han for en fætter

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 November 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Gesta skrev:
stridsvognen skrev:

Hvem ulen i hulen er han for en fætter

Hehe.. Ja han er den der lusker rundt om natten og foretager ændringer på folks udstyr, og for det meste mangler både viden og evner til at foretage noget der kan bruges til noget fornuftigt.

Han forsvare det tit med at det lyder bedre, men måske han til tider skulle få skyllet ørene istedet.

Hvis du finder et billede af den viste riaa uden tøj på, så skal jeg se om den har været under behanling af selveste Dr. Bessermacher.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 15 November 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Kan det være en protptype?
Den ligner godt nok "næsten" en sådan...
Og ja Det er en udemærket RIAA, der gør det ikke så lidt bedre end den jeg har siddende i min NAD S100 preamp!!!
Skal man absolut rode inden i den vil jeg anbefale at man "nøjes" med en bedre PSU og udskiftning af de to lytter der sidder i signalvejen...
Det er måske ikke Hi-End, men den spiller, som ovenfor antydet, udemærket! - Især til prisen!!!

Med venlig hilsen
Tonni

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 November 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Og ja Det er en udemærket RIAA, der gør det ikke så lidt bedre end den jeg har siddende i min NAD S100 preamp!!!
Skal man absolut rode inden i den vil jeg anbefale at man "nøjes" med en bedre PSU og udskiftning af de to lytter der sidder i signalvejen...
Det er måske ikke Hi-End, men den spiller, som ovenfor antydet, udemærket! - Især til prisen!!!

Med venlig hilsen
Tonni

Vi må se om der kommer lidt nøgenbilleder, så er det nok ret simpelt at se om det er en prototype eller en BM type.. Men det extra hul, og on off knappen er ikke noget godt tegn.

Jeg er så nok af den opfattelse at det er lige omvendt, at den originale psu, og så de 2 philips lytter der sidder i strømforsyningen er noget af det bedste der er i den Riaa.

Man skulle faktisk tro at nogle vidste hvad det var de havde stykket sammen og ovenikøbet lyttet til det..

En anke herfra er den meget begrænsede mulighed for at vælge impedans, men det kan løses med lidt snilde, uden at ødelægge noget af den existerende konstruktion.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Tonni skrev:

Med venlig hilsen
Tonni

Vi må se om der kommer lidt nøgenbilleder, så er det nok ret simpelt at se om det er en prototype eller en BM type.. Men det extra hul, og on off knappen er ikke noget godt tegn.

Jeg er så nok af den opfattelse at det er lige omvendt, at den originale psu, og så de 2 philips lytter der sidder i strømforsyningen er noget af det bedste der er i den Riaa.

Man skulle faktisk tro at nogle vidste hvad det var de havde stykket sammen og ovenikøbet lyttet til det..

En anke herfra er den meget begrænsede mulighed for at vælge impedans, men det kan løses med lidt snilde, uden at ødelægge noget af den existerende konstruktion.

Ja vi kan ikke være uenige om de ting du skriver...
Bortset fra at jeg har tilsat en ringkerne, i stedet for "klumpen", og isat lidt RF-filtrering ved XLR-stikket, har jeg heller ikke pillet i PSU'en!

Og så tror jeg du har misforstået mit indlæg! - De lytter jeg har skiftet er to der sidder i SIGNALVEJEN! 

Og, ja, med impedansen kan man sagtens komme langt med en ekstra dipswitch og nogle modstande...

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Uha det udvikler sig det her. Jeg vil lige få klaret et par "nøgenbilleder" og få lidt flere oplysninger. Så hav lidt tålmodighed, så finder jeg mere information.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Gesta skrev:
Uha det udvikler sig det her. Jeg vil lige få klaret et par "nøgenbilleder" og få lidt flere oplysninger. Så hav lidt tålmodighed, så finder jeg mere information.

Det lyder spændende!
Kan du ikke linke til nogle billeder i en bedre opløsning? Se her hvordan...

Med venlig hilsen

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 November 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Gesta skrev:

Spørg konstruktøren, hans mail og nummer er tilgængelig på nettet. ellers findes der en anden hifi side hvor der er nogen der ved noget om hother bak og daner/tidlig dali opholder sig

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 November 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Gesta skrev:

Spørg konstruktøren, hans mail og nummer er tilgængelig på nettet. ellers findes der en anden hifi side hvor der er nogen der ved noget om hother bak og daner/tidlig dali opholder sig

Rette sted at henvende sig er hos Dali, Da den omtalte riaa ikke har noget at gøre med Daner Audio  systems. Men mon ikke at de fleste af dem der var med til at udvikle den har fundet andet arbejde siden.

Men når der kommer nogle billeder af den omtalte riaa, skal jeg forsøge at lave lidt billeder af en i 100% original trim

Gesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Undskyld ventetiden, men al den sne osv.
Jeg har fået at vide det er en prototype, og kan også bekræfte at det er en Dali RIAA og det muligvis ikke har noget med Hother at gøre. Men om ham doktoren har haft fingre i den, vides ikke.
Hvad er sådan en værd idag??
Men her er et par billeder:

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 November 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Uha.. Det er godt nok en der har fået en voldsom overhaling.. Hvis det er en prototype, vil jeg gætte på at den person der har udført kabel og lodde arbejdet er fyret umiddelbart efter første fremvisning.

Jeg vil forsøge at finde en der kan smide et billede ind af en original Dali Riaa

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Sendt: 28 November 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Tja. Mit bud vil være 4 - 500 kr. max.

Og ja - den der har monteret /modificeret den, er da godt nok dårlig til at lodde / montere.
Lodning og montage af de ledninger, ser da godt nok ud til at være ringe udført. Montage og lodning af andre ting, som eks. spændingsregulatorerne og det fusk der er lavet omkring den, er godt nok også ringe lavet. Det er synd.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det må være en prototype! - Der er ikke nogle dip-switche til impedans og forstærknings justering.
Men hvordan den lyder? - Sikkert ganske udmærket, hvis den bliver ryddet lidt op i!
På den endelige udgave er printet drejet 90 grader med uret, så indgangene og udgangene er tættere på phonostikkene. Og så er det hele selvfølgelig ikke smidt i med en "møjgrev"!!!

Prisen? Ja man kan vælge at kalde den et historisk klenodie, og hive prisen op i fanta....
Eller man kan vælge at være realistisk og så er en plov nok det... (Den skal have en lille hånd for at blive bragt til at yde sit bedste...)

Med venlig hilsen

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at jeg lige ville smide et billede eller fire af en original Dali RIAA:

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes