Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Brugt Rega Planar 2/3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg leder efter en brugt pladespiller i gave til min søster. Den må ikke koste mere end ca 600-700kr.

Kender ikke selv noget til pladespillere, men har surfet lidt rundt og det ser ud til Rega's Planar 2 og 3 er meget populære og
den er fatisk også ret retro, hvilket er et plus.

Er det muligt at få en P2 eller P3 til disse penge ?

Og i så fald, er det så denne model man skal gå efter ?

eller er der andre bedre pladespiller til den pris ?

Håber der er nogen der kan hjælpe
Til top Vis cgmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cgmand

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 December 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

En Rega i denne prisklasse er nok noget medtaget og det er spørgsmålet om en gave skal være det !

Måske du kan finde en brugt P1 ? modellen kostede 2000 fra ny og har hurtig fået en RP1 afløser, måske dette kunne påvirke prissætningen men tvivler dog på du finder en til under 1000 kr. 

Jeg har en gammel Nikko på loftet, den er med tangentialarm men behøver ny nål (fåes på nettet)

Du kan få den uden beregning hvis du betaler porto eller henter den på falster.

Alternativt prøv den blå avis der er mange gode løsninger men jeg ville tage en Rega som første prioritet, kan altid serviceres og der fåes billige pu som er relativ nemme at montere.

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Nej den må jo gerne virke :) Mit budget er pt ikke mere end de 700 desværre, så det kan måske godt være jeg skal finde på
noget andet. Må kigge lidt rundt efter en P1 og se om det er muligt at finde sådan en der passer på mit buget :)

Hvad er en tangentialarm ?

Tak for budet med din Nikko, skal have den i tankerne, men er blevet lidt hooked på de der Rega modeller, så kigger lidt rundt
efter dem i første omgang

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

cgmand skrev:
Hej

Jeg leder efter en brugt pladespiller i gave til min søster. Den må ikke koste mere end ca 600-700kr.

Kender ikke selv noget til pladespillere, men har surfet lidt rundt og det ser ud til Rega's Planar 2 og 3 er meget populære og
den er fatisk også ret retro, hvilket er et plus.

Er det muligt at få en P2 eller P3 til disse penge ?

Og i så fald, er det så denne model man skal gå efter ?

P2'eren burde du nok kunne få omend du nok skal regne med at købe en ny pickup/nål.

Kik i Køb Salg Bytte Markedspladsen her på HiFi4All.

Der er en fremragende søgefunktion, hvor du sætter at det er en pladespiller du søger og at det skal være i en salgsannonce. Gør du det får du en oversigt frem med ret mange tilbud, men ikke så mange i den lave prisklasse. Men ligenu er der fx en B&O grammofon, en NAD (den ville jeg nok se bort fra) og og en JVC til billige penge. Desværre ingen Rega, men de dukker også op en gang i mellem!

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=2&am p;produkttype=Pladespiller&fritekst=&lokalitet =

cgmand skrev:
eller er der andre bedre pladespiller til den pris ?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Nej der er nok ikke en bedre pladespiller til de penge, Rega'erne er næsten uopslidelige, men har den været udsat for synlig hærværk er det selvfølgelig en no go.

Håber det hjælper dig - husk at al handel her i forumet er forbudt!

Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted

cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tak Ningbo, jeg vil holde mig til Rega'en så og nok også oprette en købsannonce på en.

Hvad koster sådan en pickup hvis man skal have en ny ?

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 December 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

cgmand

har din søster nogle LP plader??

hvorfor vil du give hende en pladespiller , det giver ingen menningl

Jeg har ikke forstået at folk tror at man med en simpel grammofon kan opnå hifi gengivelse?????
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej slyd

Ja det har hun og en gammel pladespiller der er gået ned.

For nogen mennesker indeholder musik bare mere end høj bit-rate osv. At sætte en plade på giver bare en anden stemning og
lige præcis det at det ikke er så perfekt gør det hele lidt mere autentisk på en eller anden måde.. tror jeg hun føler.. For jeg
har det lidt på samme måde som dig.. Men alligevel synes jeg der er noget super cool over en pladespiller og det at røre ved
en LP og noget musik skal altså bare spilles på en pladespiller.

Men for mig er det også alt for besværligt og det musik jeg lytter til er lavet på en computer, så det er der jo ingen mening til
at ridse det ned i en plade og så høre det analogt :)

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har bare ikke fattet, at bare det er på LP så er det fedt,
Jeg mener stadig at der er forskel på LP gengivelsen på en "dårlig gramofon og pick-up" end en CD

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Pickuppen koster det du vil ofre på den!

Billigst vil være en Ortofon 5 eller 10 til 3-400 kr og så går det bare der op af. Hvis du holder fast i en Rega så koster en ny Bias pickup 600 kr, måske kan du købe nålen alene til mindre, men du kan selvfølgelig også bruge hvad der følger med og se om det er godt nok.

Har forstærkeren Riaa (grammafon) indgang ? Ellers har du lige en merudgift på 5-600 kr der.

Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ja, men hvad for du ud af det?
En dårlig pick-up, en dårlig pladespiller og folk klapper i deres hænder , det lyder godt????
Jeg spørger bare??+

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
Jeg mener stadig at der er forskel på LP gengivelsen på en "dårlig gramofon og pick-up" end en CD

Det har du da så ganske ret i og jeg håber da ikke at cgmand forventer at kunne udkonkurrere CDen med en pladespiller , men det er da fair og fornuftigt nok at han går efter en Rega for at få noget der kan spille rimeligt og holde nogle år.

cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
Ja, men hvad for du ud af det?En dårlig pick-up, en dårlig pladespiller og folk klapper i deres hænder , det lyder
godt????Jeg spørger bare??+

En CD tilføjer noget til musikken og ligeledes gør en LP og så kan man jo synes det ene eller det andet er fedt. Det er helt
indlysende du er nede med CD'er.. Men andre kan garantere ikke forstå du gider høre på det digitale bras.. Sådan er vi jo
heldigvis så forskellige

cgmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Pickuppen koster det du vil ofre på den!

Billigst vil være en Ortofon 5 eller 10 til 3-400 kr og så går det bare der op af. Hvis du holder fast i en Rega så koster en ny
Bias pickup 600 kr, måske kan du købe nålen alene til mindre, men du kan selvfølgelig også bruge hvad der følger med og se
om det er godt nok.

Har forstærkeren Riaa (grammafon) indgang ? Ellers har du lige en merudgift på 5-600 kr der.

Tak for det, så vil jeg krydse fingre for at jeg finder en hvor den hvirker,..:)

Det med Riaa indgang skal jeg lige have undersøgt, hvad sker der hvis den ikke har det.. Spiller den så bare meget lavere...
eller slet ikk ?

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
Ja, men hvad for du ud af det?
En dårlig pick-up, en dårlig pladespiller og folk klapper i deres hænder , det lyder godt????
Jeg spørger bare??+

Jeg anser ikke en Rega 2 som værende en dårlig grammofon.

Jeg ville aldrig selv bruge en billig eller ukendt pickup, men er budgettet ikke til mere kan jeg ikke se nogen grund til noget forbud. Man skal selvfølgelig være klar over at man ikke for det bedste billigst.

Jeg bruger selv Rega 3, OM30, SME arm - se mine andre indlæg i forumet for bekræftelse.  Og det er ikke nogen Super HiFi opstilling, men den er heller ikke helt ringe - og jeg nyder at smide en plade på og sidde og nyde musikken. Efterhånden overspiller jeg dem til computeren, men det er en anden sag.

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

cgmand skrev:
Det med Riaa indgang skal jeg lige have undersøgt, hvad sker der hvis den ikke har det.. Spiller den så bare meget lavere...
eller slet ikk ?

Hvis hun har en pladespiller i dag så har hun nok også en Riaa indgang.

Ellers lyder det total diskant og ingen bas, faktisk lidt som når man holder en stor synål ned i rillen mens pladen kører! Men synålen ødelægger altså pladen.

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hvis hun har en pladespiller i forvejen, så har hun også en Riaa.

Du siger at den gamle er brændt sammen? Er det så motoren eller pickup'en den er gal med? Måske kan den gamle pickup genbruges indtil der er råd til en ny.

ang. plade vs streaming så har begge sine tilhængere og så er der mange der er fanget begge stedder. Jeg føler at noget musik bør høres på LP, herunder Direstraits, Genesis, Supertramp osv. andet giver det ikke mening at have på lp (ny'ere musik) - men det er der heldigvis andre der mener noget andet om.

www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/9545790
Jeg ved ikke hvad han mener med det der med stikkende, men værd at undersøge.
På DBA synes jeg at det ser ud til at priserne lige nu er skruet en lille smugle højt op i forhold til da jeg købte min i sommer.
Project skulle også lave nogle gode prisvenlige pladespillere - har dog aldrig selv prøvet dem - kiggede på dem på nettet da jeg købte min p3

Hilsen en 18 årig der er den lykkelige ejer af en Rega P3 - købt for 1800 inkl. rega bias og ortofon mc1 turbo + 2 noname pickups + væghylde + riaa + en stak mærkelige plader med få guldkorn.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du har brug for en billig pickup, så er denne virkelig god til prisen:
http://www.williamthakker.eu/Audio-Technica-AT-95-E-AT95E-To nabnehmer_p7361_x2.htm
Har den selv siddende på den ene tonearm.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Det var da en vældig god butik du kom med der, tak, de har da næsten alt tiol grammofonen, lige pånær Rega, men jeg tror da jeg skal have mig en ny nål til næste år og den var der til en rimelig pris.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes