| Forfatter |
|
DYILars Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har søgt lidt efter værker til min UP4 som jeg har købt brugt. Jeg har ikke rigtig fundet noget, der også tlltalte mig prismæssigt. Men så kiggede jeg alligevel en ekstra gang på Thorens TD 321. De fås for DKK 1000,- - 1600,- Og så kom jeg til at tænke ved mig selv "hvorfor skal det absolut være dyrere?" Er den et OK match eller mener eksperterne at man demed forspilder Mørch'ens potentiale?
Min UP4 er med gult armrør og jeg har ikke bestemt mig for pick up'en endnu - andet end at det SKAL være en Ortofon. Jeg er ved at skille mig af med "kineserne". RIAA'en er en Dali, forforstærkeren en Thule (balanceret ud) og effekten leveres af 2 stk. 78 W klasse A fra LC-Audio. Højttalerne er diverse DIY med Peerless, VIFA og Scan Speak. Gode forslag til PU modtages også gerne. Jeg rynker ikke på næsen af gode MM'er...
God søndag/Lars __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke utænkeligt at jeg skrider til handling i løbet af juleferien og anskaffer et værk til ovennævnte. Skulle det ske, begynder det at blive aktuelt at finde den rigtige siliconeolie til efterfyldning. Jeg mener at have set en Mørch-tråd på H4A engang, men nu kan jeg ikke finde den længere. Nogen der ved hvor den er, eller som ved hvor man køber den rigtige siliconeolie?
God jul! __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg dog her http://www.moerch.dk/
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja - hvorfor skal det være så nemt! Jeg har skrevet til Mørch. Så får vi se hvad han siger... __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om Mørch er i landet eller ahn stadig er i USA
Gert fra High End kan skaffe olien til dig
Armen som er en unipivot er efter min mening lidt bøvlet at sætte op på pladespillere med flydende ophæng
Jeg har den selv i et "Hydraulic Refference Transcription Turntable fra Mitchell" men købte min sammen med en Rega hvor den i og for sig fungerede rigitg godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået hentet spillen og lavet en prototype på en armbase af et stykke egetræsgulvbræt.
Det er ganske rigtig temmelig bøvlet at sætte armen op, da ALT dingler og wobler. Jeg har monteret en noget bedaget Goldring MM i første omgang. Tror det er meget fornuftigt at øve sig lidt med noget der ikke er for dyrt og sart...
Jeg skal lige have anskaffet mig dæmpeolien og en pick up vægt, før jeg kan afprøve spillen.
Er der nogen af jer, der har erfaring med tweaking af Thorens strømforsyninger? Der lader ikke til at være meget gods i den lille væglus af en trafo. Men kan en større trafo høres? __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet at skifte strømforsyningen ud på mine thorens men jeg fik meget ud af at skifte strømforsyningen på min Riaa fra den medfølgende "telefonoplader" til en reguleret sag fra Monacor (kostede ca. 500 kr) - Har din Thorens en AC eller DC motor? Anyway - som jeg skrev tidligere har fanden skabt det flydende ophæng på thorens men hvis du går ind på theanalogdept kan du se hvordan man tweaker det så det bliver knap så blævrende - og dermed bliver nemmere at arbejde med i sær med en unipivot arm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tips, der er beskrevet på theanalogdept dækker en anden type ophæng end det, der er på 320/321 (som min er). Det er til dæmpning af værk, der står på spiralfjedre. 320/321 hænger i bladfjedre og har ikke de samme problemer som afhælpes med tweaket.
Jeg har fundet siliconeolien og lånt en lille elektronisk vægt af en makker, så nu varer det ikke så længe som det har varet, inden der kommer lyd op af rillerne... __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DYILars skrev:
De tips, der er beskrevet på theanalogdept dækker en anden type ophæng end det, der er på 320/321 (som min er). Det er til dæmpning af værk, der står på spiralfjedre. 320/321 hænger i bladfjedre og har ikke de samme problemer som afhælpes med tweaket.
Jeg har fundet siliconeolien og lånt en lille elektronisk vægt af en makker, så nu varer det ikke så længe som det har varet, inden der kommer lyd op af rillerne... |
|
|
Hvis du oplyste hvor eller hvordan du fandt siliconeolien kunne andre brugere også blive klogere... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg på Reinhard oil. Det er en mand, der bor i Hellerup. Jeg har på fornemmelsen at han ved et og andet om olie...
__________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |