| Forfatter |
|
Bruus Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all,
Så skete det der bare ikke måtte ske. Da jeg kom hjem her til aften var min Rega P7 samt væghængt hylde faldet ned. Hele l**tet lå med bunden i vejret. Ud over de kosmetiske skrammer, som er slemme nok, så har tonearmen fået et ordentligt fur. Det er som lejet nede ved "foden" er blevet slået skævt. Tonearmen går i hvert fald trægt, og kan nu ikke svæve eller selv sænke sig, men sidder bare fast i den højde man sætter den i. Det er noget værre l**t.
Hvem i KBH's området kan man få til at kigge på den og lave den? Gerne uden straks at råbe ny tonearm. Den er købt brugt så der er ingen umiddelbar kontakt til forhandler.
Håber dælme I kan hjælpe.
På forhånd tak,
MVH Bruus
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en liste over forhandlere af Rega i DK: http://www.rega.dk/forhandlere.html måske kan en af dem hjælpe.
Og må jeg udtrykke min dybeste sympati.... __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
enten gå ind med den til top sound på østerbro gade eller ring til Bent på medlyd/rega danmark (jyllland) og spørg ham om han vil kigge på din arm (du behøver jo ikke sende hele pladespilleren til ham
i mellemtiden vil jeg anbefale
http://www.nettobuild.dk/vaerktoj/som-skruer-og-beslag/bolte -og-motrikker/ekspansionsbolte.html
til din hylde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må prøve at ringe lidt rundt i morgen og høre hvad de kan gøre for mig.
Jeg har så sent som i dag ordnet hylden så den ikke skulle falde ned. Synes den var en lille smule løs før, så den blev fastgjort så jeg synes den sad perfekt. Fatter virkelig ikke hvordan den kunne falde ned. Det er mig en gåde.
Linket i øvrigt desværre ikke. Ville ellers gerne se hvad du linkede til.
Tak for hjælpen indtil videre.
MVH Bruus
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Linket virker desværre ikke".
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten. Det er jeg virkelig ked af at høre, og specielt nu hvor det bare kørte perfekt. Hvad med pickup? Håber ikke også den har fået et skrub... Hmm, synes evt du skal tage ind til KT og snakke med Peter. Han er dygtig og hjælpsom og det var der jeg i sin tid købte spillen. Håber du får den op og køre igen, mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren, ja det er simpelthen bare så træls. Sjældent har jeg været så stille som her til aften. Pick uppen ser umiddelbart uskadt ud - heldigvis. Jeg kan i hvert fald ikke se der skulle være ske noget med den. Jeg vidste ikke om KT radio også kan reppe Rega, men da jeg jo allerede har bestilt ny kontravægt derinde kunne det være man skulle give dem et kald. Det er bare så super træls. Krydser fingre for at det nemt at ordne og ikke mindst billigt.
Nogen der evt. ved om det kunne have noget med olien i tonearmslejet at gøre? Den har jo trods alt ligget på hovedet i op til nogle timer.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket virker skam - sitet her vælger bare at proppe random mellemrum ind i links - de skal slettes manuelt.
Alternativt skulle dette virke
Og dybeste medfølelse - jeg vil sørge for at min hylde til min p3 bliver sat grundigt op når jeg når dertil!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej, nej for satan da...
Det er bare sådan et mareridt der aldrig skal blive virkelighed.
Dyb medfølelse herfra. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for kondolencerne  Jeg kan også garantere at næste gang så bliver hylden satme sat fast så den ikke rykker sig nogle vegne. Må kigge lidt på det link.
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den afleveret til KT radio som vil tage et grundigt kig på den. Peter derinde, kunne ikke sige hvor slem skaden er, men vil give lyd fra sig, når han har undersøgt den.
Har også meldt det til forsikringen. Så må vi se hvad det hele ender med.
Indtil videre har den gamle NAD 533 snurretop fået en rennæseance - kors hvor er den egentlig bare grim og lyden er ikke ligefrem i top, men bedre end ingenting.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Morten.
Godt at høre at der er ved at være lidt styr på det. Når du nu får p7 hjem igen, i forhåbentlig fin stand, så giver du bare lyd. Så vil jeg gerne kigge forbi og sætte pladespiller hylden op for dig; så den ikke falder ned , mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige at anmelde det på din indboforsikring, da der i nogle tilfælde vil være dækning herfor.
Uanset hvad så er det øv __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
Bruus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så er der godt nyt.
Peter fra KT radio havde lavet et tilbud på at lave den - det kræver nyt bundleje, ny tonearm, ny træramme samt nyt låg. I alt små 9000 kr, men fik brev fra forsikringen i dag om at indbo forsikringen med ekstra El-forsikring dækker hele gildet bortset fra selvrisikoen. Det er bare så fedt. Hvis ellers Peter er så dygtig som antaget, så bliver det stort set en ny pladespiller der kommer hjem 
Han kunne desværre ikke sige hvor lang tid der vil gå, men skidt med det. Bare den bliver fikset.
God dag til Jer Alle.
|
| Til top |
|
| |