| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og gasser lidt over SME arme på Ebay.
Og visuelt samt tweak værdien taler alt for det.
Med er det en bøvlet affære at installere sådan en svend?? Og er jeg bedre tjent med noget andet???
Nogen der har prøvet lidt af hvert. Kom endelig med råd.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er en fin instruction herJeg synes egentlig ikke de klæder hinanden - det for SME til at se bedaget ud og Technincs til at se brutal ud --- men smag og behag Du kan få armboards i UK til SME og til div Rega Jeg trro desværre man bliver nødt til at slagte Technicsens egen vta
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
men den ser godt ud med en SME V
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide brutal. Er meget glad for min pladespiller og syntes at den fortjener en anden arm. Og tror egentlig ikke der vil være tale om et skift til det værre. Eller er jeg galt afmarcheret?? Og der der noget negativt i det faste hovede kontra det udskiftelige. Ud over at jeg ikke kan smide nyt tonehovede på selvfølgelig
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er fast hoved og SME 3009 II så er der tale om en improved - det er ikke en arm jeg kan anbefale - den er for let til gode MC pickupper og knivlejerene er lave af plast
Jeg har ikke noget mod brutal - men brutal sammen med "nuttet" som jeg tror det vil ende med med en SME 3009 er måske knap så fedt - en Raga 300 tror jeg er billigere - inkl vta kit - og vil nok lyde ligeså godt..
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
3009/3012 er nostalgisk og smukke arme - men ( bortset fra udskifteligt hus ) er den ikke specielt praktisk og tror ærlig talt ikke man kan høre forskel - hertil mister man den nice feature med hæve/sænke armen + ift SME armen setting af antiscating og vægt er bedre synes jeg - man kan se direkte hvad antiscating og vægt er sat til - på SME 3009/3012 skal man hele tiden lige kontrollere om fiskesnørren eller loddet har rykket sig. Er det en brugt arm, har den nok nogle kilometer på lejerne. Har den arm du tænker på end ikke udskifteligt hus - forget it. Godt 15 år med en SME 3012 og man lærer at kende fordele og ulemper
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... det blev jeg ikke decideret klogere af....
r-l-b nævner en Rega arm.
Nu ved jeg at Rega er rigtig gode pladepillere.
Og har da også set det omtalt som en forbedring til Technics'sen.
Men er det det en forbedring der er værd at bøvle med ift. original armen??
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En SME 3009 Improved er for let en arm til din DL103, men med en extra vægt mellem pickup og hus kan det løses, samt det giver bedre plads til VTA indstilling.
Det fungere hjemme hos mig med en DL103R på en Technics SL110.
jeg ville vælge en SME 3009 series II med udskifteligt hoved, en ikke inproved udgave. Den må være det bedste bud til DL103
Rega armen er 2 skridt tilbage, da den hverken har VTA eller asimuth indstilling.
Eller gi den lidt mere gas og find en DL 304 og en SME 3009 series 3 arm, så er du ca 15 skridt længere fremme hvis resten kan bære det.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes sir. Det er den. dog ikke lige med den integrerede ortofon.
Du skal være klar over at det ikke er en arm der passer til en stiv pickup som DL103, men for mig ubetinget den fedeste tonearm ever.. hvis man magter opgaven at justere den med den rette pickup.
Bruger den selv sammen med en VDH Black Beauty SP-X. Det tog 14 dage at få det justeret 100% på plads, men så er der også en verden til forskel..
SME 3009 Series IIIS blev solgt i rå mængder for 100kr pr stk i hifiklubben, så den er til at finde til billige penge. S= simplified.
Den alm Series III er lidt dyere, men alt efter stand og udstyr tilbage i kassen mellem 800 til 1500kr. På Ebay handles de til lidt mere. Ca 1500-2500kr
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127: du kan sagtens høre forskel på 3009 og 3012 (især 3012) og så den fesne 3009 improved med plast knivleje og fast hus - alene det at improved ikke kan tumle stive MC pickupper gør jo at du kan høre forskel ...
Stridsvognen: En rettelse til det du skriver - ja IIIs blev solgt ekstrem billigt - men den hed ikke 3009 - 3009 forsvandt med improved armen - efterfulgt af III og IIIs - og senere IV og V m.fl.
IIIs er en glimrende arm hvis du har en blød pickup men det vil som regel give dig fx Ortofon OM 30/40 som noget af det bedste du kan opnå og sammenlignet med mange herlige MC pickupper så er der ikke helt så meget at byde på
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
her et billede af en stylet rega arm med micrometerskrue vta:  vil man selv og er man fingernem - så koster cardas kabel ikke alverden og en rega arm koster maks 1000 brugt - så skal der bare poleres - bores huller og samles en bund til mikrometer skruen en mikrometerskrue koster kun 120 i biltema jeg tro denne arm vil se flot ud på din technics :-)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
og gider du ikke selv kan du købe det som samlesæt her
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
A127: du kan sagtens høre forskel på 3009 og 3012 (især 3012) og så den fesne 3009 improved med plast knivleje og fast hus - alene det at improved ikke kan tumle stive MC pickupper gør jo at du kan høre forskel ...
Stridsvognen: En rettelse til det du skriver - ja IIIs blev solgt ekstrem billigt - men den hed ikke 3009 - 3009 forsvandt med improved armen - efterfulgt af III og IIIs - og senere IV og V m.fl.
IIIs er en glimrende arm hvis du har en blød pickup men det vil som regel give dig fx Ortofon OM 30/40 som noget af det bedste du kan opnå og sammenlignet med mange herlige MC pickupper så er der ikke helt så meget at byde på
|
|
|
Prøv at vend en SME series III arm på hovedet og se hvad der står under bunden..
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320638 165293&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Made in England SME MODEL 3009 SERIES III
Denon DL 301 mk2 og DL304 samt DL S1 er da glimrende valg til en SME 3009 Series III arm
Eller næsten samtlige af VDH pickupper. Osv..
For mig er de fedeste pickupper der er lavet, med minds mulig nåle masse og høj kompliance.
Er klar over det ikke passer til nutidens HIFI arme der helst skal ligne en forkromet hitec kampvogn.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stand to be corrected - jeg har lige fået en besked om at 3009 først røg da IIIs kom ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| I stand to be corrected - jeg har lige fået en besked om at 3009 først røg da IIIs kom ? |
|
|
Har ikke en SME series IIIS måske nogle der har en der kan vendes på hovedet..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var måske en ide om trådstarter lige specificerede hvor mange penge vi må bruge, samt om pickupvalget
Inden vi går helt i selvsving og har fundet ham en ny pladespiller og en PU til 40k og rådet ham til at afsætte resten af det nye år til justering.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
r-l-b skrev:
| I stand to be corrected - jeg har lige fået en besked om at 3009 først røg da IIIs kom ? |
|
|
Har ikke en SME series IIIS måske nogle der har en der kan vendes på hovedet.. |
|
|
i manualen og brochuren for III og IIIs har de fjernet brugen af 3009
vinyl engine bruger også kun 3009 til at betegne serie I og II og II imp (samt s og R) SME brugte den jo klart til med 9 tallet at fortælle om en effektiv armlængde på 9" og med 12 en på 12" Men ortofon de kaldte deres 9" for 212 som var den effektive armlængde i millimeter og deres 12" for 309 - her også for effektive armlængde i millimeter Nå - men ja - du har jo ret - lad os finde ud af hvad han kan bruge af knapper på armen først __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herrer kunne jo også lette anker og kigge forbi Horsens egnen, og vi kunne nok få et par dage til at gå med at lege med div pickupper arme og pladespillere.
Jeg kunne da nok godt finde en pakke kiks og en kop mælk, så i kan holde liv imens.
|
| Til top |
|
| |