| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik.
Tillykke med den fine spille. Jeg kender 126 ganske godt, idet jeg har haft flere af dem.
Du skal ikke købe en ny nål til den Ortofon. Den var et glimrende valg som begynder pu, men heller ikke mere. TP16 er ikke en arm jeg bryder mig om, men den fortjener noget langt bedre end den pu. Ortofon Om30 fungerer fint på den, og jeg mener ikke at armen kan bære bedre pickups end den.
Det er dog selve værket som er den gode del af pakken. Med en bedre arm kan det blive en rigtig god pladespiller. Hvis du eksempelvis ofrer en Mørch UP4 på den, så vil den blive så god, at du skal bruge rigtige penge på det, før det bliver klart bedre.
Du har ret i at du skal afmontere bunden, før du kan justere ophænget. Inden i pladespilleren sidder der tre "kopper" af plastic/nylon, som justerer ophænget. På 125 og vidst nok også de tidlige 126 er de hvide/cremefarvede. Jeg mener at de er sorte på senere modeller, men de er mange år siden jeg sidst har haft en 126, så det er jeg ikke helt sikker på.
Det originale udgangskabel fra armen er iøvrigt ikke særligt godt. Det er let at skifte, og der er bestemt noget at vinde. Det er derimod for besværligt at skifte kablet ideni armen, i forhold til hvad det kan give, så jeg ville ikke spilde tid på det.
Endnu engang, tillykke med den, Lars.
|