| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har splittet min SL 1600 fra hinanden. (bare rolig ved hvad jeg gør, fører log og tager billeder men's det står på).
Jeg oplevede igår at den mistede signalet i venstre side og har efter pickup skift, pickup hovede skift osv. Kommet frem til at det må være tonearms kablet der driller.
Jeg sidder nu med armen vendt på hovedet. Og har målt på henholdsvis, højre side, venstre side, jord, og de udvendige kabler, bare for at være sikker.
Og jeg får en fin forbindelses tone igennem. Og får en ens modstand fra alle 4 måle punkter. Så burde mit problem vel egentlig ikke ligge ved tonearms kablingen, vel??
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
en af de små fjedre kontakter der sidder i SME fatnngen på armen kan have sat sig fast i halvt nedtrykket tilstand - prøv at måle om der er hul igennen når pickuphuset er monteret
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. De små fjedre er alle blevet motioneret og har fået et mikroskopisk dryp kontakt rens, efterfulgt af motion. Så fjeder effekten er fin fin. Det troede jeg nemlig også var problemet.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at måle pickuppen
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nødvendigt, når jeg har testet med 3 forskellige pickupper og bagefter testet dem på min SL 1200. Uden problemer vel og mærke.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du sætter stik i forstærkeren ken det jo godt ske, at stikkets stel kappe er revnet og derfor mister forbindelsen ved isætning. Stelkappen udvides jo lidt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Når nu du sætter stik i forstærkeren ken det jo godt ske, at stikkets stel kappe er revnet og derfor mister forbindelsen ved isætning. Stelkappen udvides jo lidt.  |
|
|
Den må lige testes. Men måler jeg rigtigt? Det er mere så jeg kan udelukke tonekablet i selve armen.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jo også være at et af tonearmskablerne er knækket inden i isoleringen. Det er set før, og så kan man kun
fastslå dette ved at bøje kablet medens man måler. Til dette har jeg med fordel brugt et multi-instrument med
hyletone for gennemgangsmåling. Hyletonen er der, så længe der er gennemgang. Så behøver du ikke sidde og kigge
på et display for at holde øje med, om kontakten svigter momentant, når du bøjer kablet.
Du kan jo også bare bruge en pære til en lommelygte eller cykellygte med et batteri sat på.
Hvis det er en knækket leder, vil det naturligvis oftest være der, hvor kablerne drejer med armen eller på anden
måde er udsat for mekanisk stress.
Har du tjekket de to steder, hvor det udvendige kabel oftest svigter, nemlig inden i phonostikkene og der hvor kablet
går ind i pladespilleren eller er loddet fast inden i? Igen kan det være at fejlen kun viser sig, hvis kablet bøjes frem
og tilbage.
Held og lykke med det.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
allanowich skrev:
Når nu du sætter stik i forstærkeren ken det jo godt ske, at stikkets stel kappe er revnet og derfor mister forbindelsen ved isætning. Stelkappen udvides jo lidt.  |
|
|
Den må lige testes.
Men måler jeg rigtigt? Det er mere så jeg kan udelukke tonekablet i selve armen.
|
|
|
Det lader det til at du gør, for du får et lyd signal fra din måler dims. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.... Nu har jeg haft den splittet i atomer. Målt alt hvad der fører lyd med sig. Og kom frem til to (2) ting. 1: En 30 år gammel afspiller har brug for lidt kærlighed. Det er naivt at tro andet. Men almindeligt brug smadrer ikke tonearms kabler. Så jeg har gjort to ting ifb. med min måling. Renset og motioneret de små fjeder kontakter i tonearmen. Slækket de 5 små kabler der går fra tonearmen. De lå helt stramt henover lodningerne. (kan ikke forstille mig det er sundt). 2: Efter at have set ordentligt på RCA stikkene kom jeg frem til at de så lidt grimme ud. Og da jeg havde nogen friske liggende (ikke noget vildt) smed jeg nogen friske på. Og nu virker den. Om ikke andet er jeg blevet mere fortrolig med at skille sådan svend fra hinanden. Og kan endnu en gang konkluderer at, det er sgu ikke raket videnskab  Så tusind tak for alle de brugbare svar. Og fortsat go Torsdag de herrer.
|
| Til top |
|
| |