Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller setup til max 3000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasperlundhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg er gået på jagt efter en pladespiller.
Jeg har 3000 til projektet, og ikke meget mere..

Jeg er IKKE til brugte pladespiller, så dette er udelukket fra start! :-)
Jeg ved godt at jeg får meget for pengene i brugt..

Hvad skal jeg gå efter?

1. Lyd kommer i første række, design er mindre vigtigt!
2. Behøver ikke at være automatisk, men der skal være mulighed for at vælge hastighed (jeg gider ikke rode med
teknikken).
3. Hvis der ikke er RIAA, så vil jeg også gerne anbefales en god RIAA.

Jeg blev anbefalet en Denon DP-300F i Hifiklubben, men kan læse at den ikke er pengene værd?

Hvad siger i?

Kasper
Til top Vis kasperlundhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperlundhifi Besøg kasperlundhifi's Websted

kasperlundhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Har i øvrigt kigget på Project Debut III Phono SB.

Den har indbygget RIAA og Speedbox :-)
Til top Vis kasperlundhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperlundhifi Besøg kasperlundhifi's Websted

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at strække det til 4k og så få en Rega P3-24 :-)

Den kan også senere opgraderes med en PSU der får det hele til at køre endnu mere præcist - det er noget der kan høres - ikke mindst i bassen (har selv prøvet det). Det er desuden en ret kendt og prisbelønnet afspiller som sikkert også er relativ nem at sælge igen hvis man vil have noget andet.

Ellers har Rega også lige lavet en ny P1, kaldet RP1, som er noget helt andet end den gamle P1 - den skulle endda også erstatte P2'eren. Den koster 2,5k. Jeg har aldrig hørt på den, men den har fået meget flotte anmeldelser i sin klasse.

Som du nok kan regne ud er jeg Rega-fan. Jeg har aldrig selv rigtig hørt på ProJect's pladespillere, men umiddelbart er det heller ikke et dårligt valg.

kasperlundhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Men de pladespiller du nævner, er alle uden RIAA og man kan ikke vælge hastighed uden at skulle pille - ... og jeg kan ikke
købe de Rega nogen steder? :-)

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager at jeg overså det med RIAA'en. Der kan jeg anbefale Rega's egen miniFono til 600 kr. Den spiller rigtig godt. Hvis det skal være endnu bedre, så er den almindelige Fono bedre. Den er så en del dyrere, og fås også i en MC-udgave hvis man er til MC-pickupper, men det er du nok ikke når du er "nybegynder" i den verden.

Ang. pickup, følger der en Ortofon OM5 med RP1'eren. Der følger ikke pickup med Rega P3-24, men der vil jeg nok anbefale en af Rega's egne pickupper, som f.eks. Bias, Elys eller Exact. Jeg kender kun selv Exact'en, som er deres dyreste MM-pickup, som er ganske udemærket. Ortofon's pickupper fra 2M-seren er også rigtig gode, men jeg tror det er bedst at vælge en Rega-pickup til en Rega-pladespiller i den klasse.

Du får meget for pengene når du køber Rega-udstyr. Det kan godt være at en P3-24 sprænger dit budget, især når der også skal pickup og RIAA med, men jeg er helt sikker på at det er svært at lave et meget bedre køb i den klasse. Skal det være ultimativ budget, så ville jeg vælge RP1'eren, hvor du også får en pickup med. Det er ikke verdens bedste pickup, men den er helt udemærket til at begynde med - det er den der typisk bliver brugt på budget-pladespillere.

Grunden til at jeg anbefaler P3-24'eren er at det generelt er en bedre pladespiller, som også kan tåle en bedre pickup, måske endda en MC, når du kommer lidt videre.

Hvis du derimod er ret usikker på om det med plader er noget for dig, så tror jeg altså det er svært at gå uden om RP1'eren.

Her er links til Rega's hjemmeside samt et link til den danske udgave som varetages af distributøren - der kan du også se de danske priser:

http://www.rega.co.uk

http://www.rega.dk

Jeg bor i Odense og derfor har jeg købt mit Rega-udstyr gennem Audiocompagniet - et lille firma eget af Søren Vittrup. Ham kan jeg varmt anbefale. Da du bor i Vestjylland er det nok ikke så nemt at handle med ham - så jeg har fundet 4 andre forhandlere, som har adresse i Jylland: Hifi Butikken, Lydstuen, Scala Hi-Fi og TapeConnection. Du kan finde flere kontaktoplysninger og hjemmesider på http://www.rega.dk/forhandlere.html

Selvom Rega's pladespillere er meget "set-it-and-forget-it"-typen, som bare spiller uden problemer, så kan der alligevel opstå situationer hvor du har brug for at kontakte din forhandler, så det ville være smart at finde en der er så tæt på der hvor du bor som muligt.

God fornøjelse - og du skal være velkommen til at spørge igen :-) Hvis du umiddelbart ikke er så meget til Rega, så er jeg nok ikke den rette at spørge - jeg kan kun sige at Rega er bang for the buck og at det bare spiller :-)

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale Pro-Ject Debut  III. Project lyder fremragende og kan hen ad vejen tåle væsentlig bedre pick-up'er. En af de snedige ting er, at man uden problemer senere hen kan sætte nyt phonokabel på. Pro-Ject laver udmærkede riaa'er fra ca. 700 kr. Pladespilleren koster fra va. 2200
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hovsa, jeg glemte liige et par ting.

Søren Vittrup kan varmt anbefales, og det kan Tape Connection også (stedet, hvor man køber sine Monitor Audio-ht.). Speed-boxen kan meget varmt anbefales. Den får pladespilleren til at køre fantastisk jævnt.

kasperlundhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg bestilt min Pro-Ject Debut III med SpeedBox og indbygget RIAA :-)
Nu glæder jeg mig bare til at komme igang..

Tak for jeres hjælp!

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

rigtig god fornøjelse!!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes