| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort spørgsmål.
Kan en stor ladning få signalet til at forsvinde i en af kanalerne??
Grammofonen står under mit fjernsyn. Og det sker kun når jeg bruger høretelefoner.
Grunden til jeg bruger dem er at fruen ser fjernsyn.
Det sker aldrig når jeg bruger højtalerne.
Men der er fjernsynet også totalt slukket.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lencofyn
Det kan godt lade sig gøre. Det kan have noget med store spændinger i tv der på en eller anden måde mætter spolen i pick-uppen. Så kan den ikke magnetiseres (spolen). Du må prøve at spille over højttalerne også og se om det sker der også. Men det burde det gøre. Forresten, styrespolen på billedrøret udsender jo også en del signaler, som forstyrre spolen i pick-uppen.
Når du blot skriver "fjernsyn", går jeg ud fra det ikke er en fladbørge.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Geil skrev:
Faldt lige over denne side, ved ikke om du kan bruge det til noget.
Peter Thorup
Mvh Thomas |
|
|
Nice... Takker. Det er altid rart at falde over noget jeg ikke har set før. Den skal granskes.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hej Lencofyn
Når du blot skriver "fjernsyn", går jeg ud fra det ikke er en fladbørge.  |
|
|
 Det er små 4 år siden jeg havde mit sidste billedrørs fjernsyn... Men navnet hænger ved. Normalt har jeg haft anlægget i et seperat lytterum. Men fruen ville også have glæde af det. Så jeg fik lov til at smide det ud i stuen. Og har haft det separeret fra LCD skærmen, med det resultat at jeg fyldte en hel væg. Det var ingen af os helt tilfredse med. Nu har jeg så sat det på en stereo bænk under fjernsynet. Men det er i sidste ende et spørgsmål om at jeg af elektificerer pladen grundigt når jeg skal lytte med fjernsynet tændt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
allanowich skrev:
|
Hej Lencofyn
Når du blot skriver "fjernsyn", går jeg ud fra det ikke er en fladbørge.  |
|
|
Det er små 4 år siden jeg havde mit sidste billedrørs fjernsyn... Men navnet hænger ved.
Normalt har jeg haft anlægget i et seperat lytterum. Men fruen ville også have glæde af det. Så jeg fik lov til at smide det ud i stuen. Og har haft det separeret fra LCD skærmen, med det resultat at jeg fyldte en hel væg. Det var ingen af os helt tilfredse med. Nu har jeg så sat det på en stereo bænk under fjernsynet.
Men det er i sidste ende et spørgsmål om at jeg af elektificerer pladen grundigt når jeg skal lytte med fjernsynet tændt.
|
|
|
Et LCD eller plasma tv danner ikke statisk elektisitet som et billedrør eller kan forstyrres af en magnet. Det er de helt ligeglade med. Bor du i beton, er der ofte meget tør luft og det vil danne en del statisk elektrisitet. Hav planter og/eller en skål med vand i nærheden, som kan øge fugtigheden lidt. Jeg har en antistat pistol Zerostat til mine lp'er. Nogle gange sidder lp'en så godt fast pga statisk, at et skud hjælper med at frigøre den. Men et skud før afspilning får de også. Er håret statisk kan pistolen skam også bruges her.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare sært. Det skete også med min luxman, det var derfor jeg købte seperat forstærker til høretelefoner. Men jeg har efterfølgende sat Luxman'en til i mit arbejdsværelse. Og den har nu kørt HELE dagen perfekt i begge kanaler. Så jeg giver nu alligevel en slags statisk generering i pickuppen, skabt af den tændte fladskærm, skylden. Signaltabet burde jo optræde konstant i luxman'en hvis det var en fejl.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Det er bare sært. Det skete også med min luxman, det var derfor jeg købte seperat forstærker til høretelefoner.
Men jeg har efterfølgende sat Luxman'en til i mit arbejdsværelse. Og den har nu kørt HELE dagen perfekt i begge kanaler.
Så jeg giver nu alligevel en slags statisk generering i pickuppen, skabt af den tændte fladskærm, skylden.
Signaltabet burde jo optræde konstant i luxman'en hvis det var en fejl.

|
|
|
Ja, enten er det pick-uppen, der bliver elektrisk mættet eller også er det ledningen til hovedtlf'en, der med sin impedans/kapacitet, virker som en antenne som tv'et sender et højfrekvent signal igennem og blokerer for musiksignalet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ja, enten er det pick-uppen, der bliver elektrisk mættet eller også er det ledningen til hovedtlf'en, der med sin impedans/kapacitet, virker som en antenne som tv'et sender et højfrekvent signal igennem og blokerer for musiksignalet.  |
|
|
Hvordan skulle pickuppen blive elektrisk mættet ? Og hvordan i alverden skulle en fladskærm kunne sende et højfrekvent signal nogen steder hen - et moderne tv, udsender ikke sådan noget. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
allanowich skrev:
Ja, enten er det pick-uppen, der bliver elektrisk mættet eller også er det ledningen til hovedtlf'en, der med sin impedans/kapacitet, virker som en antenne som tv'et sender et højfrekvent signal igennem og blokerer for musiksignalet.  |
|
|
Hvordan skulle pickuppen blive elektrisk mættet ? Og hvordan i alverden skulle en fladskærm kunne sende et højfrekvent signal nogen steder hen - et moderne tv, udsender ikke sådan noget. |
|
|
Jeg forestiller mig at digital tuneren måske har noget udstråling, som på en eller anden måde generere et signal, der er så tilpas kraftigere en det signal pick-uppens spoler laver, at det hæmmer spolens magnetisering. Der sker ihvertfald et eller andet, der giver dette signal udfald. Jeg har da på min hovedtlf forstærker og et uskærmet flettet signalkabel, oplever den ene kanal være lavere eller helt forsvinde. Det står dog ikke lige op ad tv'et, så det kommer andet steds fra. Men når jeg flytter lidt rundt med det (tlf fors og kabel) kommer musikken igen. Jeg har dog valgt at bruge et andet og skærmet kabel istedet for. Ingen problemer. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tuner - analog eller digital kan slet ikke udstråle noget osm helst , der kan genere en pickup, og langt mindre en hovedtelefon :)
Prøv at læse lidt på hvad EMC direktivet' er for en størrelse.
Vælger folk at benytte inferiøre - i dette tilfælde - uskærmede signal kabler, er de selv ude om problemer.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |