| Forfatter |
|
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer, Jeg er her i dag blevet den glade ejer af en Technics SL-1210 (brugt men i virkelig flot stand). Jeg har været væk fra mine elskede vinyler i mere end 20 år, men nu måtte jeg bare høre dem igen Nu er det så, at jeg godt kunne bruge nogle forslag til hvilken pu og evt. tonearm, som jeg kunne komme på den? Gik lidt med tanken om en DL-103 eller måske endda en DL-103R. For en god ordens skyld får i lige hvad jeg har af anlæg som den skal sættes til. Musical Fidelity X-LPS v8 m. en X-PSU v3 Holfi Integra 5.1 Monitor Audio GS20
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder der ikke en arm på den i forvejen ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil forbedre den,kan du sætte en SME 3009R tone arm på,og så kan du fuge alle hulrum indvendig med acryl fugemasse.Det rykker den adskillige klasser op.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
- En 1210'er skal vel næsten køre med den originale arm og en Concorde eller OM Pro - Ikke nødvendigvis fordi det er den mest "nørd-rigtige" løsning, men det er den der tænder mine følelser fra diskotekerne i firserne - Før verden gik a lave med kedelige CD-Jocker, der ikke kunne spille rigtigt!!!
/ JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PU vil jeg anbefale en AT-120E som går godt i spænd med armen, og er god til at hive detaljerne ud af pladen.
Jeg ville synes det er synd ikke at bruge den originale arm - armen kan
hæves / sænkes, har SME fatning så PU let kan skiftes, etc. Ny arm er et større projekt,
Inden du evt sætter en anden arm på, ville jeg foreslå at du først prøver med en 120E på den originale arm - er du ikke tilfreds, kan du altid skifte armen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet godt P U valg kunne være denne Benz Micro Silver mc pick up med højt output. 
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns : Jo der sidder skam en arm og det hele på men man kunne vist få en del forbedring af lyden med en bedre arm.
CARS10 : En SME arm lyder bestemt spændende men lyder godt nok som et projekt hvis jeg skal til at rode med acryl fugemasse :o) Har du evt. et link hvor man kan se hvordan man gør?
A127 : Den PU skal jeg da helt klart lige checke ud :o) Lyder som en fornuftig ide i første omgang "bare" at gå efter en ny PU. Een bliver blot helt vild når man ser alle de links hvor den er blevet opgraderet :o)
I skal alle have stor tak for jeres indlæg og forslag. Post endelig hvis I har flere gode råd eller forslag :o)
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich : Du kom lige indenom med et PU-forslag. Det er helt klart også een jeg lige skal se lidt nærmere på.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set flere der mener at Denon DL-110 er et super match til den, selv om AT 120 også vil være et udmærket bud.
Start ud med den originale arm. Den er faktisk rigtigt udmærket. I de meget gamle versioner, kunne lejerne blive løse. Det skulle ikke være tilfældet med de nyere versioner.
God fornøjelse med "genopdagelsen" af dine gamle vinyler.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en del læsning frem og tilbage er jeg endt med at bestille en AT-120E. Det er nok en god ide lige at "klappe hesten" og så kan man jo altid opgradere senere  Endnu engang skal I alle have stor tak for jeres input
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 30 April 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pickup der nærmest er perfect match er i mine ører Denon's DL 103.
Den sidder i den originale arm. Og trækker rigtigt god lyd op af rillerne.
Har også selv leget med tanken om en anden arm. SME 3009 er en umiddelbar løsning.
Der er også projekter der har benyttet REGA arme. Der kan endda laves en hæve sænke løsning.
|
| Til top |
|
| |