Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hvilken pu og tonearm til SL-1210 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dinodale
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 08 April 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg er her i dag blevet den glade ejer af en Technics SL-1210 (brugt men i virkelig flot stand).
Jeg har været væk fra mine elskede vinyler i mere end 20 år, men nu måtte jeg bare høre dem igen
Nu er det så, at jeg godt kunne bruge nogle forslag til hvilken pu og evt. tonearm, som jeg kunne komme på den?
Gik lidt med tanken om en DL-103 eller måske endda en DL-103R.

For en god ordens skyld får i lige hvad jeg har af anlæg som den skal sættes til.

Musical Fidelity X-LPS v8 m. en X-PSU v3
Holfi Integra 5.1
Monitor Audio GS20
Til top Vis Dinodale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dinodale
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 08 April 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Sidder der ikke en arm på den i forvejen ?

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 08 April 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil forbedre den,kan du sætte en SME 3009R tone arm på,og så kan du fuge alle hulrum indvendig med acryl fugemasse.Det rykker den adskillige klasser op.

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 08 April 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

 - En 1210'er skal vel næsten køre med den originale arm og en Concorde eller OM Pro - Ikke nødvendigvis fordi det er den mest "nørd-rigtige" løsning, men det er den der tænder mine følelser fra diskotekerne i firserne - Før verden gik a lave med kedelige CD-Jocker, der ikke kunne spille rigtigt!!!

 / JBLfan



__________________
MMmmmmm.... - JBL....
Til top Vis Jblfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jblfan
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 April 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

PU vil jeg anbefale en AT-120E som går godt i spænd med armen, og er god til at hive detaljerne ud af pladen.

Jeg ville synes det er synd ikke at bruge den originale arm - armen kan hæves / sænkes, har SME fatning så PU let kan skiftes, etc. Ny arm er et større projekt,

Inden du evt sætter en anden arm på, ville jeg foreslå at du først prøver med en 120E på den originale arm - er du ikke tilfreds, kan du altid skifte armen.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 09 April 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Et andet godt P U valg kunne være denne Benz Micro Silver mc pick up med højt output. 

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Dinodale
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 April 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

jan_stevns : Jo der sidder skam en arm og det hele på men man kunne vist få en del forbedring af lyden med en bedre arm.

CARS10 : En SME arm lyder bestemt spændende men lyder godt nok som et projekt hvis jeg skal til at rode med acryl fugemasse :o) Har du evt. et link hvor man kan se hvordan man gør?

A127 : Den PU skal jeg da helt klart lige checke ud :o) Lyder som en fornuftig ide i første omgang "bare" at gå efter en ny PU. Een bliver blot helt vild når man ser alle de links hvor den er blevet opgraderet :o)

I skal alle have stor tak for jeres indlæg og forslag. Post endelig hvis I har flere gode råd eller forslag :o)



Til top Vis Dinodale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dinodale
 
Dinodale
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 April 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

allanowich : Du kom lige indenom med et PU-forslag. Det er helt klart også een jeg lige skal se lidt nærmere på.
Til top Vis Dinodale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dinodale
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 April 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

En anden bruger har lige købet denne PU, se et par tråde under denne tråd. Fandt dette link til bruger oplevelser af 120E.

http://www.audioreview.com/cat/analog-sources/cartridges/aud io-technica/at120et-/PRD_336992_5823crx.aspx

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 09 April 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har set flere der mener at Denon DL-110 er et super match til den, selv om AT 120 også vil være et udmærket bud.

Start ud med den originale arm. Den er faktisk rigtigt udmærket.  I de meget gamle versioner, kunne lejerne blive løse. Det skulle ikke være tilfældet med de nyere versioner.

God fornøjelse med "genopdagelsen" af dine gamle vinyler. 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 April 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Du kan evt checke dette link med en liste over anbefalede PU til denne arm/spille + en del anden nyttig SL-1200MKII info.

http://www.mds975.co.uk/Content/vinyl02.html
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Dinodale
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 April 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Efter en del læsning frem og tilbage er jeg endt med at bestille en AT-120E.
Det er nok en god ide lige at "klappe hesten" og så kan man jo altid opgradere senere

Endnu engang skal I alle have stor tak for jeres input
Til top Vis Dinodale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dinodale
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 30 April 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

En pickup der nærmest er perfect match er i mine ører Denon's DL 103.

Den sidder i den originale arm. Og trækker rigtigt god lyd op af rillerne.

Har også selv leget med tanken om en anden arm. SME 3009 er en umiddelbar løsning.

Der er også projekter der har benyttet REGA arme. Der kan endda laves en hæve sænke løsning.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes