| Forfatter |
|
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Jeg har efterhånden erhvervet mig en del lp'er på diverse loppemarkeder, men her er de oftest støvede, snavsede, skæve og til tide komplet ubrugelige. der findes mange bud på hvordan man egentlig renser en lp ordentligt, hvor det, hvis man har en stor samling, nok bedst kan betale sig at anskaffe en pladerenser (maskine). da jeg stadig kun er på begynderstadie har jeg kigget lidt på nettet efter metoder der renser pladen godt og grundigt. her faldt jeg over denne video 1. del & 2. del fik det afprøvet på en gammel, næsten ubrugelig kim larsen plade, og vupti, intet støj fra skidt, nærmest som ny (den var lidt skæv i forvejen) Håber nogen kan bruge det :) Mvh Max
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du også høre fugle synge i højre eller venste kanal.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Kunne du også høre fugle synge i højre eller venste kanal.
carsten |
|
|
den må du lige uddybe lidt nærmere :P
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var kun for sjov,fordi der er andre brugere her,der kan høre fugle efter de har renset LP'erne Læs lidt mere herinde.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Det var kun for sjov,fordi der er andre brugere her,der kan høre fugle efter de har renset LP'erne Læs lidt mere herinde.
carsten |
|
|
Aha du hentyder til en lille hyggelig pippelyd :) nej der var intet efter rensningen, og det skal lige siges at jeg ikke rensede efter med alkohol
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja der forstod jeg den ;) nej tvivler på at fuglene synger i rabalderstræde :D
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er faktisk rigtig god og har man mere tålmodighed mht tørretid, kan man bruge 2/3 lim og 1/3 vand, så bliver det lidt
tyndere og kommer nemmere ned i rillerne
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 27 April 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
Ideen er faktisk rigtig god og har man mere tålmodighed mht tørretid, kan man bruge 2/3 lim og 1/3 vand, så bliver det lidt
tyndere og kommer nemmere ned i rillerne |
|
|
det var faktisk ikke helt dumt tænkt, og med hensyn til ventetiden, tager det ikke længere end et par minutter per side, og hvis man har en del plader, kan man jo bare sætte én side af alle pladerne til tørring i løbet af en nat
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 30 April 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet lim løsningen nogen gange nu og har ikke oplevet noget der gør det til noget rigtigt godt alternativ til min KAB manuale renser.
Derimod har jeg ofte oplevet at der er limrester som ikke vil rigtigt af.
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)
__________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
| når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)
|
|
|
Der må da være en stor risiko for at en lille limrest river hele nålefanen af pickup'en? Man skal have gode nerver...eller mange pickup'er!  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
| når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)
|
|
|
Stadigvæk vil jeg vove den påstand at KAB EV-1 er et så billigt alternativ til de dyre maskiner. Og limløsningen kan gå begge veje. Som sagt oplevede jeg ikke nogen reel forbedring på dem jeg rensede med lim. Men det var virkelig noget der rykkede at rense med væske og sug. En beskidt plade kan virkelig ødelægge den fede oplevelse vinyl kan give. At man får hevet snavs op af rillerne med lim er ganske vist, men oplever som sagt ikke at man kommer i bund. Og det at man kan få 15 plader for en hund som er møg bel**tede og så smide dem igennem sin KAB i løbet af en lille times tid. Så har man altså hurtigt en pæn samling og tjent sin pladerenser ind, iforhold til at købe til en stykpris på 50-100,-
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kombi på genstridige plader må være topmålet af perfektion __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grundighed er godt. Perfektion er bedst
|
| Til top |
|
| |