Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Nåletryksvægt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg har ledt nettet rundt efter en digital nåletryksvægt, men alle dem der står Hi-Fi på koster fra omkring 800.-. Jeg er flittig læser på www.vinylengine.com og der faldt jeg over et meget billigt alternativ. Den skulle være meget nøjagtig. Flere brugere har testet imod meget dyre laboratorier vægte. Jeg glæder mig til min dukker op.

Her er et billede af Pro-Ject model Measure It. Pris 745.-


Her er et billede af Hong-Kong modellen. Pris 68.-


Her er et link til DealExtreme
Det er virkelig en fed side gratis fragt, ingen gebyr, ingen told moms (det er under bagatelgrænsen).

Med venlig hilsen Kokken


__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
Hej Alle.

Jeg har ledt nettet rundt efter en digital nåletryksvægt, men alle dem der står Hi-Fi på koster fra omkring 800.-. Jeg er flittig læser på www.vinylengine.com og der faldt jeg over et meget billigt alternativ. Den skulle være meget nøjagtig. Flere brugere har testet imod meget dyre laboratorier vægte. Jeg glæder mig til min dukker op.

Her er et billede af Pro-Ject model Measure It. Pris 745.-


Her er et billede af Hong-Kong modellen. Pris 68.-


Her er et link til DealExtreme
Det er virkelig en fed side gratis fragt, ingen gebyr, ingen told moms (det er under bagatelgrænsen).

Med venlig hilsen Kokken



Gi' en melding når varen er i hus! :-)

Jeg kunne såmænd godt være fristet til at prøve den lille nåletryksvægt - hvis den altså duer.

Du skriver, at prisen er "under bagatelgrænsen". Véd du positivt hvor bagatelgrænsen nøjagtigt går? Det er aldrig lykkedes mig at finde svaret nogen steder...


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Nappet fra Skat hjemmeside:

Varer
Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til SKAT ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen  gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer over 165.- skal der betales told og moms. Varer over 80.- skal der betales moms. Det er sådan jeg læser ovenstående. Så under 80.- ingen afgift, told eller moms.

Med venlig hilsen Kokken




__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det er da den samme vægt, bare med forskelligt navn. Jeg har selv en, under et tredie navn, og har set dem med en masse
andre navne også.
Den er rigtig god, er meget glad for min. Husk dog, at målepunktet skal være i samme højde som oversiden af din plade
normalt er i. Min vægt er ca 4 mm høj ved målepunktet, og da jeg brugte en Funk Vector afspiller (uden plademåtte) måtte jeg
lave en lille opstilling så nålen kunne ramme målepunktet i den rette højde.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Det er da den samme vægt, bare med forskelligt navn. Jeg har selv en, under et tredie navn, og har set dem med en masse
andre navne også.
Den er rigtig god, er meget glad for min. Husk dog, at målepunktet skal være i samme højde som oversiden af din plade
normalt er i. Min vægt er ca 4 mm høj ved målepunktet, og da jeg brugte en Funk Vector afspiller (uden plademåtte) måtte jeg
lave en lille opstilling så nålen kunne ramme målepunktet i den rette højde.

mvh

Præsten


Ja, det er med garanti den samme nåletryksvægt. Såehh...det er en ganske fræk pris fra Project!
Og jeg har vist endda set den dyrere et eller andet sted...

Jeg tror sgu' jeg bestiller én af de billige med det samme.
(Jeg har i øvrigt, fra samme sted, netop købt to Nokia mobilbatterier (BL-4C) til i alt $5.10 inkl. forsendelse!).

Mvh.
Niels






Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
angute
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået denne her hjem til 52.-Dkr. incl.porto.
Den er her:
Den var bare forfærdelig lang tid om at hente sitet, kan være det går hurtigere for Jer.
Mvh.
Angute
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

angute skrev:
Jeg har lige fået denne her hjem til 52.-Dkr. incl.porto.
Den er her:
Den var bare forfærdelig lang tid om at hente sitet, kan være det går hurtigere for Jer.
Mvh.
Angute



Det er endnu ikke lykkedes mig at komme ind på siden. Det er bekymrende. Hvordan skal det så gå i en "betalingssituation"??
Kunne du evt. bringe et lille billede af produktet?

Mvh.
Niels

[EDIT] Nu kom jeg endelig ind på siden. Jeg kan se at den vægt du linker til, er én der kan veje emner op til 1000g - det er måske lidt voldsomt til måling af nåletryk..?




Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
angute
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Om den er kalibreret til at måle højest 1000 gr. eller højest 20 gr. kan vel
være lige meget, bare den måler rigtigt, når den f.eks. skal
måle 1,5 gr. Den virker fint, så ikke mere diskussion om den.
Den er på str. med en pk. smøger. (m/filter!)
Mvh.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

angute skrev:
Om den er kalibreret til at måle højest 1000 gr. eller højest 20 gr. kan vel
være lige meget, bare den måler rigtigt, når den f.eks. skal
måle 1,5 gr. Den virker fint, så ikke mere diskussion om den.
Den er på str. med en pk. smøger. (m/filter!)
Mvh.


Det kan du jo så mene, men da det ikke er til diskussion...så...


Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
Hej Alle.

Jeg har ledt nettet rundt efter en digital nåletryksvægt, men alle dem der står Hi-Fi på koster fra omkring 800.-. Jeg er flittig læser på www.vinylengine.com og der faldt jeg over et meget billigt alternativ. Den skulle være meget nøjagtig. Flere brugere har testet imod meget dyre laboratorier vægte. Jeg glæder mig til min dukker op.

Her er et billede af Pro-Ject model Measure It. Pris 745.-


Her er et billede af Hong-Kong modellen. Pris 68.-


Her er et link til DealExtreme
Det er virkelig en fed side gratis fragt, ingen gebyr, ingen told moms (det er under bagatelgrænsen).

Med venlig hilsen Kokken

Købte en lignende vægt på Ebay for et par år siden. Testede den med nogle små mønter (1 cent, 2 cent €), og der var god overensstemmelse med den målte vægt og den teoretiske vægt af mønterne.

Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg
 
Pakke Chris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Nuhar jeg bestilt en af de billige fra Dealextreme, så for vi at se hvad den kan og ikke kan.

Glæder mig til den kommer da jeg altid har stået og manglet en selv.

Chris



__________________
15' Tannoy Arden
15´sub system- flux acustik
passiv deling, samt LAB forstærker.

Audio-Classic Preamp
Audio-Classic MM Riaa
Audio-Classic 6c33
Microseiki BL 51
Ortofon 2M black
PS4 PRO
Til top Vis Pakke Chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pakke Chris Besøg Pakke Chris's Websted
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

hej

hvis i vil være sikker på hurtig levering og god kvalitet, så er der et link her

godtnok dyrere end den i har fundet, men her er det garenteret kvalitet, har selv købt

flere ting hos Audio com i hong kong bla stepvolummen i mono (superlyd og høj kvalitet), de leverer kun højkvalitetsvarer, jeg har en kammerat der har købt en af deres forforstærkere med dualmono og rør, og den sparker røv skal jeg hilse at sige.

de leverer lynhurtigt indenfor 1 uge fra hong kong, og du kan betale sikkert via paypal, med de fordele det giver, hvis du ikke er tilfreds med varen = penge retur fra paypal

link: http://www.8audio-mall.com/servlet/the-530/Digital-Stylus-Fo rce-Gauge/Detail

forforstærker en af de muligheder der er: http://www.8audio-mall.com/servlet/the-295/High-dsh-End-Tube -Pre-dsh-Amp-modified/Detail

byg din egen pladespiller : http://www.8audio-mall.com/servlet/the-535/Acrylic-Platter-% 26-Bearing/Detail

ja det er et site med muligheder til rimelige priser, og det jeg selv har købt indtil videre har været i meget høj kvalitet, specielt i forhold til prisen



__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

NILAU, vær nu fair,

Den er opgivet til 0.1 grams nøjagtighed, fylder det samme som en pakke smøger, så er det da fedt, at den kan bruges til andet end nåletryk i en snæver vending, f. eks. brevvægt, så ungår du strafporto på dit indlæg.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

drenge i skal da bare have sådan en god gamel Shure SFG-2 vægt

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det er da fedt at de nu kan købes til næsten ingenting.
Da jeg i sin tid importerede dem (samme model og af den "gamle type" som I nu køber) var min engros pris højere.

Hong Kong modellen er vist en 15g model, kan ses af antal decimaler efter kommaet. Den er fin til SPU modeller og 78'er med højt nåletryk (det er ikke negativt ment ).

Projects er ikke den gamle model, men en ny i metal, større og tungere + med 2 stk. AAA batterier.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

hej

hvis i vil være sikker på hurtig levering og god kvalitet, så er der et link her

godtnok dyrere end den i har fundet, men her er det garenteret kvalitet, har selv købt

flere ting hos Audio com i hong kong bla stepvolummen i mono (superlyd og høj kvalitet), de leverer kun højkvalitetsvarer, jeg har en kammerat der har købt en af deres forforstærkere med dualmono og rør, og den sparker røv skal jeg hilse at sige.

de leverer lynhurtigt indenfor 1 uge fra hong kong, og du kan betale sikkert via paypal, med de fordele det giver, hvis du ikke er tilfreds med varen = penge retur fra paypal

link: http://www.8audio-mall.com/servlet/the-530/Digital-Stylus-Fo rce-Gauge/Detail

forforstærker en af de muligheder der er: http://www.8audio-mall.com/servlet/the-295/High-dsh-End-Tube -Pre-dsh-Amp-modified/Detail

byg din egen pladespiller : http://www.8audio-mall.com/servlet/the-535/Acrylic-Platter-% 26-Bearing/Detail

ja det er et site med muligheder til rimelige priser, og det jeg selv har købt indtil videre har været i meget høj kvalitet, specielt i forhold til prisen

Hej Ramma.

Og tak for de fine links. Den nåletryksvægt du henviser til er efter min mening nøjagtig den samme model som "Hong-Kong" modellen jeg linkede til i første indlæg. Den koster så bare 215.- imod  de 68.- fra DealExtreme. Jeg har iøvrig rettet min bestilling til denne model i stedet

Link

Den skulle eftersigende være af en bedre kvalitet og så bruger den AAA batterier istedet for "knap batterier". Og så er den lidt billigere:-) Jeg bestilte et 5 g. lod med så man selv kan kalibrere vægten.

Med Venlig hilsen Kokken

 

 

 



__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

hej Kok

den er baqre ikke så anvendelig pga den skål der er på fladen hvor du skal anbringe pick-up'ens nål, medmindre skålen kan afmonteres?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej Gli.

Skålen kan selvfølgelig afmonteres




__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

den ser fin ud
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en af GLI engang. Den "gamle" type. Den er jeg meget glad for. Den er et must for grammofon entusiaster. Jeg har kontrolmålt med den gamle manuelle fra Ortopfon og fandt ud af at denne type viser ca. 0,2 gram for meget. I så fald får man faktisk for lidt nåletryk på pladen. Den elektroniske vægt vejer selvfølgelig rigtig.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes