| Forfatter |
|
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg står over for en udskiftning af min Rega Exact pickup. En pickup som jeg har været meget godt tilfreds med. Den lød
fremragende. Det bedste jeg nogensinde har hørt fra en MM pickup. Jeg er dog kommet dertil hvor jeg godt vil prøve kræfter
med en "rigtig" MC pickup. Jeg har kraftigt overvejet en Ortofon Rondo Bronze. Dels ligger den i det prisleje jeg synes at jeg
vil betale for en pickup, dels har den fået fremragende anmeldelser i det hedengangne High Fidelity.
Nogle der har erfaringer med Rondo Bronze eller alternative MC pickupper i samme prisklasse?
Mit setup består af en Rega P7 pladespiller, en Trichord Dino RIAA med Dino+ strømforsyning, Rotel Rc-1090 forforstærker,
Perreaux E2 effekttrin og et par Martin Logan Vista højttalere.
Mvh. Jens Christian
__________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ortofon Cadenza Black. Min er nu tilspillet og jeg kan næsten ikke gå for underkæben der hele tiden rammer knæene........
|
| Til top |
|
| |
Mugsy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du har Rega pladespiller og været glad for Exact, så kan næste logiske skridt være Rega Apheta.
Den er dog lidt dyrere.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har haft en p7 med ortofon cadenza blue. Og det spillede fremragende. Jeg har også haft rega exact; Fin PU, men det var klasser bedre med med Ortofonen. Tror roligt du kan ta chancen med rondo bronce, eller evt en cadenza blue hvis du vil ofre lidt mere:-), mvh S
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale dig at prøve Rondo Bronze, jeg skiftede selv fra Grado Reference Master MM pu, og det har kunværet positivt, flere detaljer, og stadig en behagelig musikalsk pu  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den hurtigere respons til jer alle. Jeg har gået og tænkt lidt over det. Jeg synes at Cadenza og Regas MC PU er for dyre for mig pt, så derfor er det blevet til Ortofon rondo bronze.
Jeg skal lade jer vide hvordan det lyder, når den er kommet.  __________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min ortofon rondo bronze ankommet. Den er monteret og der er også blevet lyttet til den. Den er, uden tvivl, klasser bedre end exact, men altså også til den dobbelte pris.
Der er dog en enkelt ting, der generer mig lidt. Ortofon pickuppen er noget højere end regas egne og dermed er liften på armen blevet ubrugelig. Den løfter simpelthen ikke armen højt nok op, så jeg skal sætte pickup på og af pladen helt manuelt. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er lidt træls. Dertil kommer at min logiske sans siger mig at VTA så egentlig også må være forkert. Rega skriver i manualen til P7 at man kan bruge "arm spacers" hvis man, som jeg, har været så letsindig at investere i en anden pickup end regas egne. Er der nogen, der har praktisk erfaring med disse arm spacers på en rega arm?
Med venlig hilsen __________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |
Muttly Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du er blevet glad for din pu, ved desværre ikke hvordan du får hævet din Rega arm, men glæd dig til at høre resultatet når du får armen i rigtig højde
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo flere muligheder. Spacers, VTA on the fly osv. det kommer an på pengepungen. tag et kig på Vinylengines forum, der
er et dedikeret Rega forum. forum__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har som sagt haft en Cadenza på min p7. Du kan få en multi spacer, kan reguleres i højder på 2,4, 6 og 8mm så vidt jeg husker det. Det fungerede fint, nemt og montere. Kan købes hos Kt til billig penge:-) mener den skal hæves ca 4mm, mvh S
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En billig P.U. som jeg synes er en ren "killer" er denne
LINK
Måler sig efter min mening nemt med P.U.er til 5-10 dobbelt pris hvis man leder efter en allround P.U.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Maj 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den AT 95 er bestemt et godt valg. Nem at få til at spille godt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Den AT 95 er bestemt et godt valg. Nem at få til at spille godt.  |
|
|
AT-95E kan købes på Nettet hos f.eks. William T. Hakker for ca. 20 Euro = ca. 150 kroner. Det er en aldeles fremragende pickup, som mange "hifi-snobber" bare har lidt svært ved at tage alvorligt pga. den lave pris. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dynavector Karat 17D3 på min Rega P9. Om den er bedre en Apheta'en ved jeg ikke, men jeg synes i hvert fald det
spiller godt. Jeg har hørt andre der synes godt om den kombination også. Men Apheta er uden tvivl et oplagt valg til en Rega
 __________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 21 Maj 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Hej.
Har som sagt haft en Cadenza på min p7. Du kan få en multi spacer, kan reguleres i højder på 2,4, 6 og 8mm så vidt jeg
husker det. Det fungerede fint, nemt og montere. Kan købes hos Kt til billig penge:-) mener den skal hæves ca 4mm, mvh
S |
|
|
Mange tak for svar. Det var lige det jeg skulle bruge. __________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |