Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pickup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
d97104
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står over for en udskiftning af min Rega Exact pickup. En pickup som jeg har været meget godt tilfreds med. Den lød
fremragende. Det bedste jeg nogensinde har hørt fra en MM pickup. Jeg er dog kommet dertil hvor jeg godt vil prøve kræfter
med en "rigtig" MC pickup. Jeg har kraftigt overvejet en Ortofon Rondo Bronze. Dels ligger den i det prisleje jeg synes at jeg
vil betale for en pickup, dels har den fået fremragende anmeldelser i det hedengangne High Fidelity.

Nogle der har erfaringer med Rondo Bronze eller alternative MC pickupper i samme prisklasse?

Mit setup består af en Rega P7 pladespiller, en Trichord Dino RIAA med Dino+ strømforsyning, Rotel Rc-1090 forforstærker,
Perreaux E2 effekttrin og et par Martin Logan Vista højttalere.

Mvh. Jens Christian

__________________
Jens Christian
Til top Vis d97104's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af d97104
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Ortofon Cadenza Black.

Min er nu tilspillet og jeg kan næsten ikke gå for underkæben der hele tiden rammer knæene........


Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mugsy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Nu du har Rega pladespiller og været glad for Exact, så kan næste logiske skridt være Rega Apheta.

Den er dog lidt dyrere.

Til top Vis Mugsy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mugsy
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har haft en p7 med ortofon cadenza blue. Og det spillede fremragende. Jeg har også haft rega exact; Fin PU, men det var klasser bedre med med Ortofonen. Tror roligt du kan ta chancen med rondo bronce, eller evt en cadenza blue hvis du vil ofre lidt mere:-), mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale dig at prøve Rondo Bronze, jeg skiftede selv fra Grado Reference Master MM pu, og det har kunværet positivt, flere detaljer, og stadig en behagelig musikalsk pu

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
d97104
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Tak for den hurtigere respons til jer alle. Jeg har gået og tænkt lidt over det. Jeg synes at Cadenza og Regas MC PU er for dyre for mig pt, så derfor er det blevet til Ortofon rondo bronze.

Jeg skal lade jer vide hvordan det lyder, når den er kommet.



__________________
Jens Christian
Til top Vis d97104's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af d97104
 
d97104
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Så er min ortofon rondo bronze ankommet. Den er monteret og der er også blevet lyttet til den. Den er, uden tvivl, klasser bedre end exact, men altså også til den dobbelte pris.

Der er dog en enkelt ting, der generer mig lidt. Ortofon pickuppen er noget højere end regas egne og dermed er liften på armen blevet ubrugelig. Den løfter simpelthen ikke armen højt nok op, så jeg skal sætte pickup på og af pladen helt manuelt. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er lidt træls. Dertil kommer at min logiske sans siger mig at VTA så egentlig også må være forkert. Rega skriver i manualen til P7 at man kan bruge "arm spacers" hvis man, som jeg, har været så letsindig at investere i en anden pickup end regas egne. Er der nogen, der har praktisk erfaring med disse arm spacers på en rega arm?

Med venlig hilsen



__________________
Jens Christian
Til top Vis d97104's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af d97104
 
Muttly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hvad med Audio Technica AT 33 EV ?

http://williamthakker.eu/Audio-Technica-AT-33-EV-AT33EV-Tona bnehmer_c32-317-339_p9431_x2.htm

Sådan en har jeg selv købt hos williamthaker. Som riaa bruger jeg en Dino Riaa.

Den spiller utroligt til pengene.

 

 



__________________
Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
Til top Vis Muttly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muttly
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Godt du er blevet glad for din pu, ved desværre ikke hvordan du får hævet din Rega arm, men glæd dig til at høre resultatet når du får armen i rigtig højde

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Der er jo flere muligheder. Spacers, VTA on the fly osv. det kommer an på pengepungen. tag et kig på Vinylengines forum, der
er et dedikeret Rega forum. forum

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har som sagt haft en Cadenza på min p7. Du kan få en multi spacer, kan reguleres i højder på 2,4, 6 og 8mm så vidt jeg husker det. Det fungerede fint, nemt og montere. Kan købes hos Kt til billig penge:-) mener den skal hæves ca 4mm, mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

En billig P.U. som jeg synes er en ren "killer" er denne


LINK


Måler sig efter min mening nemt med P.U.er til 5-10 dobbelt pris hvis man leder efter en allround P.U.
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Den AT 95 er bestemt et godt valg. Nem at få til at spille godt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Den AT 95 er bestemt et godt valg. Nem at få til at spille godt.


AT-95E kan købes på Nettet hos f.eks. William T. Hakker for ca. 20 Euro = ca. 150 kroner.
Det er en aldeles fremragende pickup, som mange "hifi-snobber" bare har lidt svært ved at tage alvorligt pga. den lave pris.

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har Dynavector Karat 17D3 på min Rega P9. Om den er bedre en Apheta'en ved jeg ikke, men jeg synes i hvert fald det
spiller godt. Jeg har hørt andre der synes godt om den kombination også. Men Apheta er uden tvivl et oplagt valg til en Rega


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
d97104
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Hej.


Har som sagt haft en Cadenza på min p7. Du kan få en multi spacer, kan reguleres i højder på 2,4, 6 og 8mm så vidt jeg
husker det. Det fungerede fint, nemt og montere. Kan købes hos Kt til billig penge:-) mener den skal hæves ca 4mm, mvh
S



Mange tak for svar. Det var lige det jeg skulle bruge.

__________________
Jens Christian
Til top Vis d97104's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af d97104
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes