Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Strømforsyning Thorens TD166 Mk.II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kemil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvis nogle af jer står og mangler en 15/16 V AC strømforsyning til Thorens TD166 Mk.II eller andre, så koster det altså ikke en "undskyld" bondegård at skaffe sådan en.

Gravede en gammel oplader til en fjernstyret bil, den angav udgangsspæningen til 12V DC 300 ma.

Okay, hvis jeg stripper reguleringen af - hvad giver trafoen så ??. Den gav 15.4 AC !!

Perfekt til Thorensen !!

Elsker DIY

/Keld 

Til top Vis Kemil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kemil
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

. . . lige indtil du belaster den. Så falder den lidt igen.

Hader DIY


Og desuden skal trafo-spændingen være lidt højere end den spænding, du skal bruge fra regulatoren, ellers kan regulatoren ikke fungere rigtigt.

FYI

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
Kemil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

FYI . Hvad er det ??.

Nevertheless, en trafo der har 15V på sekundær siden -vil levere 15V uanset belastning .

 

/Keld

Til top Vis Kemil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kemil
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

FYI = "For your information"

Ang. " . . . uanset belastning." : Ikke rigtigt. Men man sætter jo altid sit kredsløb sammen, før man tænder og måler, og så giver den rigtigt nok den opgivne spænding. Men ubelastet . . . så stiger spændingen. Ikke meget, men noget.

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej
 Man kan jo købe en ved monacor nr. ps-1540ac , den virker her. mvh gunnar
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
Kemil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
Hej
 Man kan jo købe en ved monacor nr. ps-1540ac , den virker her. mvh gunnar

 

Hej

Wow!. Den har jeg ikke set, selvom jeg rodede rundt på nettet efter en.

Tak til Boholm og gurup for indlægene. 

Til top Vis Kemil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kemil
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes