Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Statisk elektricitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
midget
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Døjer med statisk elektricitet på min vinyl.

Jeg bruger kulhårsbørste, men nogle er værre end andre. Den samme LP kan være perfekt den ene dag og knitre den næste.

Det er også som om jo flere LP´er , jeg spiller jo mere knitren.

Kan nogen hjælpe ?

Til top Vis midget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af midget
 
bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Bor du i hus, kan en jordforbindelse hjælpe

Jorde din forforstærker/forstærker, som din pladespiller har en stelledning hen til
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Bor du i hus, kan en jordforbindelse hjælpe

Jorde din forforstærker/forstærker, som din pladespiller har en stelledning hen til



Luftfugtigheden er måske lidt lav? (Det øger problemerne).
Syntetiske tæpper på gulvet?


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
midget
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene.

Bantan, jeg er ikke den store tekniske begavelse: hvordan laver jeg jordforbindelse fra forstærkeren ? (bor i hus)

Til top Vis midget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af midget
 
bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker

Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd

Prøv at læse her
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

En antistat pistol fra Zerostat kan sammen med mange grønne planter afhjælpe meget med statisk elektrisitet. Bruger det selv.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker

Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd

Prøv at læse her


Jeg skal til at bo i hus. Jordspyd i haven hvordan fungerer det??

Det lyder lidt sært....
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:

bantan skrev:
Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker

Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd

Prøv at læse her
Jeg skal til at bo i hus.
Jordspyd i haven hvordan fungerer det??Det lyder lidt sært....


Øhm, prøv at klikke på linket
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes