| Forfatter |
|
midget Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Døjer med statisk elektricitet på min vinyl.
Jeg bruger kulhårsbørste, men nogle er værre end andre. Den samme LP kan være perfekt den ene dag og knitre den næste.
Det er også som om jo flere LP´er , jeg spiller jo mere knitren.
Kan nogen hjælpe ?
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor du i hus, kan en jordforbindelse hjælpe
Jorde din forforstærker/forstærker, som din pladespiller har en stelledning hen til
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
Bor du i hus, kan en jordforbindelse hjælpe
Jorde din forforstærker/forstærker, som din pladespiller har en stelledning hen til |
|
|
Luftfugtigheden er måske lidt lav? (Det øger problemerne). Syntetiske tæpper på gulvet? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
midget Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene.
Bantan, jeg er ikke den store tekniske begavelse: hvordan laver jeg jordforbindelse fra forstærkeren ? (bor i hus)
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker
Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd
Prøv at læse her
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En antistat pistol fra Zerostat kan sammen med mange grønne planter afhjælpe meget med statisk elektrisitet. Bruger det selv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 29 Juni 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker
Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd
Prøv at læse her |
|
|
Jeg skal til at bo i hus. Jordspyd i haven hvordan fungerer det?? Det lyder lidt sært....
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 29 Juni 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
bantan skrev:
Et jordspyd slået ned i haven og så en enkelt ledning derfra og til stel på din forstærker
Ikke nok med at det næsten helt sikkert fjerner dit problem, det kan i rigtig mange tilfælde give bedre lyd
Prøv at læse her |
|
|
Jeg skal til at bo i hus.
Jordspyd i haven hvordan fungerer det??Det lyder lidt sært.... |
|
|
Øhm, prøv at klikke på linket
|
| Til top |
|
| |