| Forfatter |
|
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 29 Juni 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Går lidt og leger med tanken om at prøve en Oyaide MJ-12 plade/måtte plus en STB-MS stabilizer på min SL-1210. Derfor ville jeg lige spørge om der skulle være nogle som har erfaringer med disse to ikke helt billige "dimser" 
Der er mange som siger at lydkvaliteten skulle blive endnu bedre.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 29 Juni 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man købe det i lille Danmark? Her en i det store udland som har lidt erfaringer: LINKDen kobbermåtte han skriver om har jeg prøvet. Generelt er lidt tilbageholdende overfor metal og andre hårde "måtter". De skal holdes pinligt rene ellers presser man bare skidt og snavs op i pladerillerne. Har anvendt Acromat i lang tid og er fuldt tilfreds med den. Lad os høre, hvad du synes.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg har skam læst linket 
Må indrømme at hvis pengepungen havde været til det kunne det have været rigtig sjovt at prøve den kobbermåtte. Har også læst din anmeldelse af den. Jeg giver dig helt ret med hensyn til at disse "hårde" måtter skal holdes rene så pladerne ikke bliver ødelagt.
Dog skriver fold at man kan prøve at lægge en anden blød måtte ovenpå. Jeg mener at i linket har man prøvet standard gummimåtten fra Technics og det skulle vist virke fint sammen med men alt dette er jo noget man skal til at lege med 
Nej, desværre kan man ikke få disse to her i Danmark så jeg har nu bestilt mine over nettet (fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til hehe). Så nu gælder det bare om at vente til de dumper ind ad døren 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dinodale skrev:
Hehe, jeg har skam læst linket 
Må indrømme at hvis pengepungen havde været til det kunne det have været rigtig sjovt at prøve den kobbermåtte. Har også læst din anmeldelse af den. Jeg giver dig helt ret med hensyn til at disse "hårde" måtter skal holdes rene så pladerne ikke bliver ødelagt.
Dog skriver fold at man kan prøve at lægge en anden blød måtte ovenpå. Jeg mener at i linket har man prøvet standard gummimåtten fra Technics og det skulle vist virke fint sammen med men alt dette er jo noget man skal til at lege med 
Nej, desværre kan man ikke få disse to her i Danmark så jeg har nu bestilt mine over nettet (fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til hehe). Så nu gælder det bare om at vente til de dumper ind ad døren 
|
|
|
Det skal nok blive godt. Jo dyrere en plademåtte eller pladestrammer er jo bedre lyd giver det. Det er en menneskelig naturlov. Kostede de to dele mere end din pladespiller? Niels
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Det skal nok blive godt. Jo dyrere en plademåtte eller pladestrammer er jo bedre lyd giver det. Det er en menneskelig naturlov.
Kostede de to dele mere end din pladespiller?
Niels
|
|
|
Selvfølgelig Niels ..... det fungerer da fuldkommen lige som med kabelpriserne!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det er vise ord i kommer med og I har begge fuldstændig ret
Niels, de to "dimser" har kostet omkring det samme som min 1210'er.
Savnede mine gamle vinyler så jeg købte en 1210 i rigtig flot stand til 2000 kr. (havde kun været brugt til hjemmebrug). Efter jeres gode råd købte
jeg en ny AT120E og satte på hvilket jeg har været rigtig glad for.
Mine nye kære "små" har jeg givet £300 (nye og prisen er med levering) for hvilket jeg ikke kunne sige nej til hehe.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Nilau skrev:
Det skal nok blive godt. Jo dyrere en plademåtte eller pladestrammer er jo bedre lyd giver det. Det er en menneskelig naturlov.
Kostede de to dele mere end din pladespiller?
Niels
|
|
|
Selvfølgelig Niels ..... det fungerer da fuldkommen lige som med kabelpriserne! 
|
|
|
Nemlig! Et kabel til 20.000 kroner spiller mindst dobbelt så godt som ét til 10.000 kroner. Og så kommer der lige en smiley denne gang:  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg er godt nok nysgerrig om jeg overhovedet vil kunne høre en forskel som de kloge siger men til den pris jeg har fået dem til så måtte jeg
prøve
Hmmm, det kan jo være at den nu bliver dobbelt så god
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvorfor købe een, når man kan få to til den dobbelte pris.  Jeg prøvede for år tilbage før jeg købte PolyPush Vacuum sug, en Luxmann pladespiller med sug, som sugede fast på en hård flade. Det var virkeligt godt. Selvom det ikke er sug, som du nu skal afprøve, men pladestrammer og en kobber flade, så har du god lyd i vente. Vælger du at beholde den, kan jeg anbefale dig, at sætte et par stykker dobbeltsidet klæbestrimmel på mellem tallerkenen og kobber skiven, så den sidder fast, sådan at lp'en derved bliver tungere, når strammeren skrues på. Mit pladesug er fastgjort på denne måde, så lp'en derved vejer 4,2 kg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich, desværre er det "kun" en aluminiums måtte jeg har på vej med posten. Havde ikke lige midlerne til en kobbermåtte snif, snif
Da de jo er designet til at køre sammen så håber jeg alligevel at lyden kommer til at blive endnu bedre. Det spændende bliver så om de vil være
pengene værd men sjovt bliver det!!
Jeg er lutter øre med hensyn til råd og forslag jeg kunne prøve at gøre
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dinodale skrev:
Allanowich, desværre er det "kun" en aluminiums måtte jeg har på vej med posten. Havde ikke lige midlerne til en kobbermåtte snif, snif Da de jo er designet til at køre sammen så håber jeg alligevel at lyden kommer til at blive endnu bedre. Det spændende bliver så om de vil være pengene værd men sjovt bliver det!!
Jeg er lutter øre med hensyn til råd og forslag jeg kunne prøve at gøre  |
|
|
Det er jo trods alt en metal flade du lægger dine lp'er på. Så mon ikke du opnår noget nær det samme. Du vil opleve en mere kontant og åben karakter. Aluminium klinger jo ikke som en klokke. Det gør kobber heller ikke. En lp er ikke helt plan, nogle er lidt skål formet og når du lægger lp'en så den buer op ad, så flades den ud med strammer på, så den på den måde får fuld kontakt med alu måtten. En lille ulempe ved at spænde lp'en ud, er at de større buler i pladen, bliver til flere små, så bulefrekvensen bliver højere, men når bare din arm resonans ligger 12-15 hz, burde det ikke give problemer microfoni i hele din kæde. Men det kommer ihvertfald an på lp'erne beskaffenhed.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Dinodale Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Juli 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik hentet mine "kære små" i dag på posthuset.
Da jeg fik sat det hele på og begyndte at lytte til en skive må jeg sige at lyden var endnu bedre end jeg havde forestillet mig. hehe nu skal der nok
være nogle som sidder og tænker "det skal han jo sige når han har givet £300 for det" men jeg mener det virkeligt. Som andre også siger så er
bassen blevet nedtonet lidt mens mellemtonen og diskanten virkelig har fået et boost.
Nu har jeg desværre ikke fået hørt så meget vinyl i aften da jeg havde en kælder som skulle tømmes for vand men jeg kan helt klart allerede nu
anbefale denne kombi på det varmeste
|
| Til top |
|
| |