Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
hej alle sammen! jeg har lige fået foræret de gamles plader og har fundet deres pladespiller (godt nok en meget billig en men den virker). nu har jeg så sat det hele til og fundet ud af at grunden til at lyden ikke er så høj er fordi jeg mangler en RIAA :)
men derudover syntes jeg også lyden er meget spinkel? dvs jeg mangler RIGTIG meget bass. det er ligesom der kun er diskant og mellemtone men bassen er der næsten ikke
er der nogen eksperter på området der kan hjælpe en nybegynder? :)
Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
Sendt: 04 Juli 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
Det kommer an på meget - er det plader fra før ca 1972 kan kvaliteten af indspliningen være lidt "tynd". Kan du liste nogle plader med årstal ?
Bruger du den forkerte PU til den forkerte arm, betyder det også en del. Har du en pladespiller der ikke egner sig til at afspille vinyl kan det også være en del af forklaringen.
Bedst er at finde tilsvarende plade på CD eller tilsvarende og samenligne - vel og mærke med brug af samme anlæg og højttalere.
Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
A127 skrev:
Det kommer an på meget - er det plader fra før ca 1972 kan kvaliteten af indspliningen være lidt "tynd". Kan du liste nogle plader med årstal ?
Bruger du den forkerte PU til den forkerte arm, betyder det også en del. Har du en pladespiller der ikke egner sig til at afspille vinyl kan det også være en del af forklaringen.
Bedst er at finde tilsvarende plade på CD eller tilsvarende og samenligne - vel og mærke med brug af samme anlæg og højttalere.
A127 er det ikke omvendt du mener,for efter 1972 kom oliekrisen,og op igennem 70'erne var 9 ud af 10 LP'er ikke for gode.Derimod er der mange gode fra 50-60'erne.Op igennem 80'erne blev de dog væsentlig bedre mht.lyd og kvalliteten af vinylen.
Hvis det er indspilningen du tænker på så er der lavet rigtig mange gode,også fra før 72.men det kommer vel også an på hvad man lægger idet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum