Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 04:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Problemer med armen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gjerrild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juni 2011
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

For noget tid siden skrev jeg et indlæg om udskiftningen af en PU nål. Jeg har nu fået et en ny nål(med nogle små problemer
med TOLD på vejen) og pladespilleren giver lyd fra sig igen:D
Men det er stadig ikke problemfrit at høre en plade. Det er ret svært at finde et sted hvor armen følger med pladen uden at den
er helt nede at røre pladen. Man kan godt finde steddet men med tiden vil armen stille og roligt falde længere ned så musikken
til sidst hakker, meget irreterende... Jeg er også lidt bekymret for at det slider ekstra på pladerne når understykket af PU'en
glider hen over pladen
Jeg er altså helt grøn på området og nogle af de problemer jeg beskriver er muligvis slevforskyldte, men jeg ved ikke helt hvad
der skal gøres.
Hvis i har nogen ideer til hvad jeg kan gøre må i meget gerne komme med det, det er meget kærkomment! ;D
Til top Vis Gjerrild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gjerrild
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Du skal da have hævet armen ved basen, din nye pu er formodentlig højere end din gamle, håber du har en tonearm der kan hæves, men husk den skal være parallel med pladen når nålen rører pladen

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Upload et billede

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Gjerrild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juni 2011
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

PU'en er den samme der er kun kommet ny nål, så jeg tror det er det samme. Men den står heller ikke vandret på pladen.
Nålen rører dårligt pladen hvis den gør det :P Pladespilleren er en Technics sl-1710, men jeg har ikke manualen og jeg er ikke
sikker på om man kan eller hvordan man skal justere højden
Til top Vis Gjerrild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gjerrild
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Som Janop siger, må man have en arm der kan hæves/sænkes, alternativt en tykkere/tyndere plademåtte. Alternativet er et større kirurgisk indgreb hvis ikke armen har en funktion til hæve/sænke.

Her eksempel på en Technics SL-1200 MKII der kan hæves/sænkes - opsætning af armhøjden starter ved 4:25 minutter mærket i videoen. Har din Technics SL-1710 samme armbase med mulighed for justering ?

http://www.youtube.com/watch?v=AkVsHR_DrKQ&feature=relat ed

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Gjerrild skrev:
PU'en er den samme der er kun kommet ny nål, så jeg tror det er det samme. Men den står heller ikke vandret på pladen.
Nålen rører dårligt pladen hvis den gør det :P Pladespilleren er en Technics sl-1710, men jeg har ikke manualen og jeg er ikke
sikker på om man kan eller hvordan man skal justere højden

Der er vist en manual her :

http://telefunken.te.funpic.de/technicsSL1700

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Der er to versioner af 1710,  SL-1710 og SL-1710MK2. Der er en MK2 udgave af næsten alle Technics SL-xxxx.

MK2 har arm med base der kan hæves/sænkes. Bl.a. derfor bedst at gå efter MK2 modellerne. På billedet en MK2 arm med base - pilen viser ringen der drejes på. Ved siden af antiscating ses palen der låser positionen.


Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Som trådstarter jo netop skriver hæver han armen, altså justerer på VTA så pickupen er paralel med pladen, men tonearmen glider ned igen efter et stykke tid.

Derfor er det jo bare et spørgsmål om at spænde skruen nok til.

Hvis ikke dette kan lade sig gøre må man jo på en eller anden måde forhindre armen i at glide ned.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Der er ingen skruer at stramme, men en pal der låser positionen. Kan ikke se hvordan armen på en MK2 skulle kunne glide ned, det er en ring der styrer - check at palen er sat i låseposition. Hvis stadig ikke en løsning må du nok spørge på nettet, google problemet.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Gjerrild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juni 2011
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det lykkedes mig at få sænket armen ved hjælp af manualen, så tak for det:D Dog har jeg opdaget hvad der er hele
grunden til problemet. Hvis man lader en plade spille helt færdig, og man derefter forsøger at starte den forfra kan nålen ikke
engang nå pladen. Altså tallerkenen på en eller anden måde skæv i forhold til armen... Jeg ved ikke hvad det skyldes for
tallerkenen og armen sidder på det samme "svævende" stykke så de burde ikke kunne rykke sig i forhold til hinanden...
Til top Vis Gjerrild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gjerrild
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

 Jeg tror ikke at tallerkenen er skæv i forhold til armen.Det har nok mere med automatikken at gøre.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Gjerrild.
Har sendt dig en privat besked, men ikke modtaget noget svar.

Jeg flytter tilbage til Bornholm imorgen og vil gerne kigge på din Technics. Har rettet automatik til på diverse SL modeller. Ofte sker der lidt småting i løbet af årene og en adskilning med efterfølgenede rensning kan få "dyret" til at virke igen.

Smid en privat besked tilbage hvis det har interresse.

Vh
Michael
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes