| Forfatter |
|
Gjerrild Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For noget tid siden skrev jeg et indlæg om udskiftningen af en PU nål. Jeg har nu fået et en ny nål(med nogle små problemer
med TOLD på vejen) og pladespilleren giver lyd fra sig igen:D
Men det er stadig ikke problemfrit at høre en plade. Det er ret svært at finde et sted hvor armen følger med pladen uden at den
er helt nede at røre pladen. Man kan godt finde steddet men med tiden vil armen stille og roligt falde længere ned så musikken
til sidst hakker, meget irreterende... Jeg er også lidt bekymret for at det slider ekstra på pladerne når understykket af PU'en
glider hen over pladen
Jeg er altså helt grøn på området og nogle af de problemer jeg beskriver er muligvis slevforskyldte, men jeg ved ikke helt hvad
der skal gøres.
Hvis i har nogen ideer til hvad jeg kan gøre må i meget gerne komme med det, det er meget kærkomment! ;D
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have hævet armen ved basen, din nye pu er formodentlig højere end din gamle, håber du har en tonearm der kan hæves, men husk den skal være parallel med pladen når nålen rører pladen
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Upload et billede
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Gjerrild Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
PU'en er den samme der er kun kommet ny nål, så jeg tror det er det samme. Men den står heller ikke vandret på pladen.
Nålen rører dårligt pladen hvis den gør det :P Pladespilleren er en Technics sl-1710, men jeg har ikke manualen og jeg er ikke
sikker på om man kan eller hvordan man skal justere højden
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Janop siger, må man have en arm der kan hæves/sænkes, alternativt en tykkere/tyndere plademåtte. Alternativet er et større kirurgisk indgreb hvis ikke armen har en funktion til hæve/sænke. Her eksempel på en Technics SL-1200 MKII der kan hæves/sænkes - opsætning af armhøjden starter ved 4:25 minutter mærket i videoen. Har din Technics SL-1710 samme armbase med mulighed for justering ? http://www.youtube.com/watch?v=AkVsHR_DrKQ&feature=relat ed
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 16 Juli 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gjerrild skrev:
PU'en er den samme der er kun kommet ny nål, så jeg tror det er det samme. Men den står heller ikke vandret på pladen. Nålen rører dårligt pladen hvis den gør det :P Pladespilleren er en Technics sl-1710, men jeg har ikke manualen og jeg er ikke sikker på om man kan eller hvordan man skal justere højden
|
|
|
Der er vist en manual her :
http://telefunken.te.funpic.de/technicsSL1700
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er to versioner af 1710, SL-1710 og SL-1710MK2. Der er en MK2 udgave af næsten alle Technics SL-xxxx. MK2 har arm med base der kan hæves/sænkes. Bl.a. derfor bedst at gå efter MK2 modellerne. På billedet en MK2 arm med base - pilen viser ringen der drejes på. Ved siden af antiscating ses palen der låser positionen.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som trådstarter jo netop skriver hæver han armen, altså justerer på VTA så pickupen er paralel med pladen, men tonearmen glider ned igen efter et stykke tid.
Derfor er det jo bare et spørgsmål om at spænde skruen nok til.
Hvis ikke dette kan lade sig gøre må man jo på en eller anden måde forhindre armen i at glide ned.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen skruer at stramme, men en pal der låser positionen. Kan ikke se hvordan armen på en MK2 skulle kunne glide ned, det er en ring der styrer - check at palen er sat i låseposition. Hvis stadig ikke en løsning må du nok spørge på nettet, google problemet.
|
| Til top |
|
| |
Gjerrild Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det lykkedes mig at få sænket armen ved hjælp af manualen, så tak for det:D Dog har jeg opdaget hvad der er hele
grunden til problemet. Hvis man lader en plade spille helt færdig, og man derefter forsøger at starte den forfra kan nålen ikke
engang nå pladen. Altså tallerkenen på en eller anden måde skæv i forhold til armen... Jeg ved ikke hvad det skyldes for
tallerkenen og armen sidder på det samme "svævende" stykke så de burde ikke kunne rykke sig i forhold til hinanden...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg tror ikke at tallerkenen er skæv i forhold til armen.Det har nok mere med automatikken at gøre.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 20 Juli 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gjerrild. Har sendt dig en privat besked, men ikke modtaget noget svar.
Jeg flytter tilbage til Bornholm imorgen og vil gerne kigge på din Technics. Har rettet automatik til på diverse SL modeller. Ofte sker der lidt småting i løbet af årene og en adskilning med efterfølgenede rensning kan få "dyret" til at virke igen.
Smid en privat besked tilbage hvis det har interresse.
Vh Michael
|
| Til top |
|
| |