Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 16:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Micro Seiki DQX 1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim.ip
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg har en Micro Seiki DQX 1000 som ikke kan holde hastighed i 33 og 45 rpm. når den står i quartz lock. den kører en anelse for langsomt. Men når den har været tændt en 1 time bliver den mere stabil og kan godt holde 33 og 45 rpm. er der nogen her inde der kan hjælpe evt. hvor man få den reparaeret eller har et diagram til sådan en.

Med venlig hilsen Kim

Til top Vis kim.ip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim.ip
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at 'massere' knapperne til justering af hastighederne? = Drej voldsomt på dem i et stykke tid fra yderstilling til yderstilling.
Ikke utænkeligt at det løser problemet...

Mvh.
Niels L.





Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
kim.ip
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Tak for dit bud men det hjælper ikke.

Den kan godt justeres med potmeterne så den roterer stabilt men kun når den har været tændt et stykke tid. jeg har haft pladetalerken afmonteret og har taget center spindel op, der har jeg givet den et par dråber WD40. Det hjalp desværre ikke. Jeg har på fornemmelsen at det er strømforsyningen der driver endtil den bliver drift varm. Hvis der nogen der ligger inde med et diagram eller har bud på hvad der kan gøres, så kom frit frem.

Mvh Kim

Til top Vis kim.ip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim.ip
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Et almindeligt problem med DQX 1000 - er stødt på det med 2 andre eksemplarer. Der skal nok en rep eller renonvering til. Ofte hjælper det at slå Quartz lock fra.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
kim.ip
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hej med jer igen jeg har lige en opdate.

Nu virker spillen igen. Den er rotere stabilt i både 33 og 45 rpm i quartz lock. Jeg fik at vide af en her på forum at WD40 er en form for spildolie. Så jeg rensede spindel i kontakt spray og gav det symaskine olie i stedet for. Alle stik ben til kontrol boksen fik også en tur. Bundpladen blev fjernet og på printet sidder der et multistik som jeg afmonteret og gav rens. Det hele blev forsigtigt samlet igen og Den er blevet klokke stabil

Tak for jeres råd og tips.

Mvh Kim

Til top Vis kim.ip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim.ip
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

kim.ip skrev:

Hej med jer igen jeg har lige en opdate.

Nu virker spillen igen. Den er rotere stabilt i både 33 og 45 rpm i quartz lock. Jeg fik at vide af en her på forum at WD40 er en form for spildolie. Så jeg rensede spindel i kontakt spray og gav det symaskine olie i stedet for. Alle stik ben til kontrol boksen fik også en tur. Bundpladen blev fjernet og på printet sidder der et multistik som jeg afmonteret og gav rens. Det hele blev forsigtigt samlet igen og Den er blevet klokke stabil

Tak for jeres råd og tips.

Mvh Kim

Du må under ingen omstændigher bruge symaskine olie, det er det rene gift for et centerleje, det smører ikke godtnok. Brug lidt motor olie i stedet for, som også er syrefri som symaskine olie, men smørefilmen er langt bedre. Våben olie er også godt.

Mvh

Torben

 

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
kim.ip
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Prøv at gå ind på dette link http://www.olieguiden.dk/?p=23

Han skriver at symaskine olie eller hobbyolie er ok at smøre spindel leje med faktisk bedste valg.

Mvh Kim

Til top Vis kim.ip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim.ip
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvilken type leje der sidder i din pladespiller, men umiddelbart ville jeg ikke bruge symaskineolie. Prøv at kig på Vinyl-Engine. De har et Micro Seiki forum + meget andet godt for vinylelskere.

http://www.vinylengine.com/news.shtml

P.S. Vist du lader dig registrere på siden, kan du også finde manuals .m.m til de forskellige pladerspillere. Og det koster ikke noget.

Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

kim.ip skrev:

Hej Torben

Prøv at gå ind på dette link http://www.olieguiden.dk/?p=23

Han skriver at symaskine olie eller hobbyolie er ok at smøre spindel leje med faktisk bedste valg.

Mvh Kim

Hej Kim

Det jeg forstår ved symaskine olie er den type der er helt klar som vand, og lige så tynd. Har du en hobby olie der er brun i farven og lidt tykkere er den nok ok.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes