| Sendt: 22 September 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
Er i den situation at kablet fra min pladespiller er blevet for kort. Så nu skal det hele skiftes. Har haft fat i audioconsult og fået et tilbud på audionote sølv kabel, men inden jeg springer på, vil jeg høre om der er nogle der har andre forslag. Jeg har en nottingham analogue interspace arm. Kablet skal være ca. 2 meter. |
|
|
Jeg har gode erfaringer med Cardas tonearmskabler (altså deres helt tynde kobberkabel på 33 AWG), hvor jeg har re-wired tonearmen, så signalet løber ubrudt fra p.u. til RIAA/forforstærker. Det er noget a la den løsning, som Origin Live tilbyder - se fx http://www.tonearm.co.uk/upgrades.htm
Min er en hjemmebygget (-brygget!) løsning, så du bør i givet fald kontakte Origin Live og høre, om det passer til din arm. Og så aner jeg iøvrigt ikke, om du overhovedet har mod på at skifte det hele selv 
Du kan vist også finde deres kits hos diverse forhandlere (fx på eBay). Jeg synes, at Cardas kablet lyder rigtig godt, men jeg er heller ikke ubetinget glad for lyden af sølvkabler. Jeg har selv adskillige Nottingham Analogue arme og skiftet til Cardas passede bedre til mit lydideal.
|