| Sendt: 03 November 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en del Decca. Har lige nu 2 stk. Decca Gold VdH, men de er begge døde! Siger ikke en lyd.
Decca pickuperne er MEGET anderledes. De har ingen nålefane, men et sindrigt system hvor nålen går direkte op i et MI system, holdt på plads af en bronzefjeder og en tynd tråd. Tråden kan ses i bunden.
På et tidspunkt knækker tråden eller fjederen giver efter. Alternativt ryger den en forbindelse internt.
De 2 pinde på bagsiden er stel. Normalt kortsluttes de via den specielle plastic bøjle pickuppen monteres med. Hvis du har loddet på pickuppen er der stor fare for at det interne har "givet op". Enten er spolerne smeltet eller fjederen er blevet slap. Normalt må man ALDRIG lodde på en pickup! Ved nærmere eftersyn ser det ud til at være bøjlen du har loddet på. Det er OK, så længe pickuppen ikke er monteret og det hele ikke smelter ned!
Hvis din Decca brummer (hvad de ofte gør) er den nok moden til udskiftning?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|