| Forfatter |
|
zambiasi Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft min pladespiller i godt et år og har været rigtig tilfreds med den, men så på et tidspunkt begyndte den at spille
dårligt, hvordan kan jeg finde ud af om det er pick-upen, kablerne eller noget helt 3. der er galt
MvH Simon
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en pladespiller du har? Og pick up?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
zambiasi Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en B&O beogram 8500 som der står, med en mmc4
Det skal måske også siges at jeg købte den brugt, men i god stand. Han havde brugt den regelmæssigt i 10 år eller lignende
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg overså lige emne feltet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HenningL Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med stor sandsynlighed pickup'en. Gummiophænget mørner når pickup'en bliver gammel. Det betyder den fejlsporer og derfor forvrænger. Hvis du finder en anden original B&O pickup, får du hurtigt samme problem igen. Eneste løsning er at købe en frisk ny fra http://www.sound-smith.com/cartridges/boall.html, men de er dyre. 200 $ + told + moms + fragt for en smmc4.
Henning
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenningL skrev:
Det er med stor sandsynlighed pickup'en. Gummiophænget mørner når pickup'en bliver gammel. Det betyder den fejlsporer og derfor forvrænger. Hvis du finder en anden original B&O pickup, får du hurtigt samme problem igen. Eneste løsning er at købe en frisk ny fra http://www.sound-smith.com/cartridges/boall.html, men de er dyre. 200 $ + told + moms + fragt for en smmc4.
Henning |
|
|
Ja, eller få den renoveret hos danske Classic Audio, det koster 840 kr for en mmc4. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 10 år med daglig gang kan kun være slid på pick uppen som nævnt. Er du rigtigt glad for den og vil beholde den kan det godt betale sig at købe ny pick up, selvom den vil være lidt pebret prismæssigt. Når nu du er i gang med at bestille den, hvis du bestemmer dig for det, så køb en MMC2 i stedet for. Så får du en finere slibning på nålen, som sporer bedre og holder længere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |