Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: justering Thorens td 145/147 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Skal have justeret min nyerhvervede pladespiller til en vægt på pickup 1,3-1,8gram.

Det er en kontravægt bagtil og så en lille drejefætter til høre for armen. Jeg er med på at kontravægten skal bruges til at få
armen til at svæve! men kan ikke lure den skala der er ved siden af? Skal den være i 0 (og hvor er det?) når armen svæver?
Og hvorhenne er 1.5gram lige? da der jo er forskellige tal foroven og neden af markøren
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Skal have justeret min nyerhvervede pladespiller til en vægt på pickup 1,3-1,8gram.

Det er en kontravægt bagtil og så en lille drejefætter til høre for armen. Jeg er med på at kontravægten skal bruges til at få
armen til at svæve! men kan ikke lure den skala der er ved siden af? Skal den være i 0 (og hvor er det?) når armen svæver?
Og hvorhenne er 1.5gram lige? da der jo er forskellige tal foroven og neden af markøren

Du kan downloade manualen til din pladespiller her:

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/TT%20manuals/T horens/TD147/TD147owner.pdf

 



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Super.. tak.. Tror jeg har luret det og dog?!. Jeg kunne ikke få den til at balancere ved de "0" med kun hvis jeg drejede hjulet
op på 0,5gram skalaen. Så må jeg jo ramme de 1,5gram ved at lægge 1,5 til de 0,5, altså dreje hjulet op på "2" på skalaen?





Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Den der "drejefætter" sætter du på 0 , og så drejer du på kontraloddet, til din arm svæver vandret over pladetallerkenen (altså ikke din egen arm, men --) Derefter sætter du "fætteren" på 1,8 gr.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Den der "drejefætter" sætter du på 0 , og så drejer du på kontraloddet, til din arm svæver vandret over
pladetallerkenen (altså ikke din egen arm, men --) Derefter sætter du "fætteren" på 1,8 gr.


    carsten



Jeps, men kontraloddet er for tungt. Kører jeg det helt ind står armen op i vejret. Drejede "drejefætteren" op på 0.5gram og fik
den da til at svæve. Drejede den så derefter op på 2gram, dvs 1,5 gram mere. Det må give samme :)

Kan så bare ikke lure den antiskating ting... Men må jo lytte mig frem i forhold til evt støj
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Super.. tak.. Tror jeg har luret det og dog?!. Jeg kunne ikke få den til at balancere ved de "0" med kun hvis jeg drejede hjulet
op på 0,5gram skalaen. Så må jeg jo ramme de 1,5gram ved at lægge 1,5 til de 0,5, altså dreje hjulet op på "2" på skalaen?

Ja, du har indstillet nåletrykket korrekt. Det er dog mere nøjagtigt at bruge en nåletryksvægt.

Med hensyn til antiskating, så går jeg ud fra at du ikke benytter dig af "vådafspilning". Da din PU sansynligvis er med elliptisk eller fineline nåleslipning så er det den nederste talrække der er aktuel for dig. Du drejer justeringsskruen indtil viseren på skalaen står ud for 1,5 gram på den nederste talrække. Det er dog bedre at bruge en testplade til indstilling af antiskating. Håber det hjælper.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Super :)
Takker og bukker :)
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes