| Forfatter |
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en en mængde vinyler jeg ikke har hørt i adskillige år. Men nu må det være tid igen. I sin tid havde jeg en Beogram 1500. Hvad skal jeg kigge efter på brugt markedet. Budgettet er vel omkring 1000-1500. Jeg har ikke Phono igang i min receiver men det kan jo løses med en RIAA.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Technics på K&S forum til 1400,-.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=215948
Skulle være i meget fin stand. Linear tracking og Direct drive. Og så er den automatisk. Der er en masse oplysninger på nettet om denne. Også på youtube.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan man jo indvende at "direct drive" og specielt al den elektronik der skal til for overhovedet at kunne køre tallerkenen rundt, er en masse unødvendig pjank, men lad det nu ligge.
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler jo i bund og grund om noget så simpelt som at sikre at drivmotorens mekaniske støj ikke forplanter sig til pladen osv. Dette gøres logisk nok nemmest ved at skille de to ting fysisk så meget fra hinanden som muligt. At flytte motoren helt ud fra plinten og så overføre kraften med en tynd gummirem giver jo så meget ligetil logisk fornuft at selv den mindst tænkelige tekniknørd kan se fornuften i det. At det så også i tillæg giver spillen et mere eksklusivt og cool indtryk er også et godt argument. Jeg tror så også at det er noget nemmere for et lille firma at designe en pladespiller med det princip fordi en del af tingene kan købes færdige.
At udvikle en ny dd maskine tror jeg er meget dyrt men nogle har jo gjort det fordi der var et maked hvor en remdrevet maskine bare ikke ville være brugbar. Nogle af disse er produceret i så store mængder at det sikkert har udvisket de store omkostninger. Nogle af disse er så bare ikke så eksklusive hvilket jo bare en følelse vi mennesker døjer med. Det er der ingen fornuft i.
En af disse dd maskiner skulle så efter sigende være konstrueret så godt at den ikke døjer med nogle af de mest bekymrende problemer se det er da imponerende bare ikke cool og eksklusivt nok desværre.
Prøv at leg lidt med tanken om at feks. Rega kom med en dd pladespiller..
Hvad ville de skrive i deres reklame ?
Hvad ville den koste?
Ville de kunne sælge dem?
|
| Til top |
|
| |
Kasper/Lolland Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
citat: "Ville de kunne sælge dem?"
Det afhænger vel af, hvordan spillen lyder, hvordan spillen er i daglig drift, hvordan den ser ud og prisen!
At der så skal slugen en mindre flok kameler mht opfattelsen af princip, må de så se på til den tid! Nogle ryger i det røde felt, hvis en pladespiller ikke har en nem omskifter mellem 33 og 45 omdr/min, men for mit vedkommende, der måske har 20-25 stk 45-plader, er problemet absolut akademisk!
Udseendet? Jeg skal høre musik, ikke sidde og stirre på en aftaster! Vil jeg opmuntres, kigger jeg på nogle xxx-sider!
Daglig drift? Jeg trykker på "on" eller "start" sænker en pu ned i rillen og læner mig tilbage. Når pladen er slut, rejser jeg mig ( motion!) hæver pu'en og enten vender pladen eller finder en ny.
Lyden? En pladespiller har jo ingen lyd. Pu'ens særkende kan selvfølgelig skinne igennem, men værket skal ikke kunne høres!
Kan disse krav opfyldes og sælges til en pris, der står mål med præstationerne, burde det være ligemeget, hvem producenten er! Jeg overlader det til inderne at have hellige køer og fanatikere om at have en unuanceret indstilling __________________ De bedste hilsner
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
men værket skal ikke kunne høres!
Kan det så det???? Troede jeg ikke umiddelbart, til jeg oplevede et setup-skifte hos en rigtig god ven. Han havde en Mitchell Orbe (fin fin grammo), SME 5, fed pu og superkabler mm. Så får han et nyt værk (Le Platine Verdier), samme arm, samme pu og samme kabler, og jeg må indrømme, jeg var ved at falde ned af stolen p.g.a. forskellen, ville ha´ forsvoret, at man absolut ikke kunne "høre" Orb´en, hvad f****n er det så, man kan høre ???(eller ikke høre) __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
"En pladespiller har jo ingen lyd" ..... ?
Hold da helt op Kasper. Taler du af erfaring eller er historiens vingesus gået helt hen over hovedet på dig? Du har da godt nok nogle oplevelser til gode. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Det handler jo i bund og grund om noget så simpelt som at sikre at drivmotorens mekaniske støj ikke forplanter sig til pladen osv. Dette gøres logisk nok nemmest ved at skille de to ting fysisk så meget fra hinanden som muligt. At flytte motoren helt ud fra plinten og så overføre kraften med en tynd gummirem giver jo så meget ligetil logisk fornuft at selv den mindst tænkelige tekniknørd kan se fornuften i det. At det så også i tillæg giver spillen et mere eksklusivt og cool indtryk er også et godt argument. Jeg tror så også at det er noget nemmere for et lille firma at designe en pladespiller med det princip fordi en del af tingene kan købes færdige.
At udvikle en ny dd maskine tror jeg er meget dyrt men nogle har jo gjort det fordi der var et maked hvor en remdrevet maskine bare ikke ville være brugbar. Nogle af disse er produceret i så store mængder at det sikkert har udvisket de store omkostninger. Nogle af disse er så bare ikke så eksklusive hvilket jo bare en følelse vi mennesker døjer med. Det er der ingen fornuft i.
En af disse dd maskiner skulle så efter sigende være konstrueret så godt at den ikke døjer med nogle af de mest bekymrende problemer se det er da imponerende bare ikke cool og eksklusivt nok desværre.
Prøv at leg lidt med tanken om at feks. Rega kom med en dd pladespiller..
Hvad ville de skrive i deres reklame ?
Hvad ville den koste?
Ville de kunne sælge dem? |
|
|
Havde Rega teknologi og råd til en DD spille, ville vi ikke høre om andet end REGA råbt endnu højere ud i de fire verdenshjørner. Nu er det ikke tilfældt, men der råbes dog stadig REGA ud til alle verdenshjørner, marketing kører klatten. Der bliver næppe sat større udviklingsprojekter igang indenfor vinyl, der er ikke marked og det fremtidige marked er for usikkert til man kan budgetere og retfærdiggøre et DD projekt, eller for den sags skyld et hvilket som helst projekt. En plade, en motor, en ON/OFF knap, en arm - det er hvad der er budget til. "Ville de kunne sælge dem?" Det kommer an på om det lykkeds at lave en god DD, mange fabrikanter forsøgte i 70-90 med DD, få lykkedes. Det er rimelig udfordrende at konstruere en god DD. Lavede REGA en smart DD kunne jeg sagtens finde på at købe. Sikker vinly er DD, især hvis man bevæger sig ud på brugtmarkdet. Jeg ser ingen objektiv grund til at anvende andet en DD, men DD er kostbart at udvikle og producere. Fås en brugt DD til samme pris som en remtrukket, er det et no brainer og et sikkert valg, og man er sparet for en lang række problemer. Spørgsmålet er hvorlænge de nuværende fabrikanter vil overleve - vinylen spiller på sidste nummer, kun de nostalgiske er tilbage. Vores børn kunne ikke drømme om noget så oldnordisk som vinyl.
|
| Til top |
|
| |
Labcoil Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Spørgsmålet er hvorlænge de nuværende fabrikanter vil overleve - vinylen spiller på sidste nummer, kun de nostalgiske er
tilbage. Vores børn kunne ikke drømme om noget så oldnordisk som vinyl."
Her i Stereo Studio Silkeborg fylder Vinyl næsten lige så meget igen som i gamle dage.
Rigtig, rigtig meget ny music bliver igen produceret på Vinyl (godt nok får man en CD og/eller gratis Download med)
Kvalitæten er i top ved alle nye productioner.
Men det kræver folk som køber nyt og ikke kun holder fast i deres 70er holdning hvis det yderliger skal fremmes.
Resten gider jeg ikke og diskutere overhoved med dig mere.
Og min dreng på 17 er heller ikke i tvil om han skal have en Pladespiller. Men alt det her praller nok af på dig, som alle
andre argumenter.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da næsten lige købt en splinter ny pladespiller  Mht nyudgivelser er der jo rigeligt på markedet i forvejen, til en flad 5ér på loppemarkeder.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den technics A127 foreslår højrere oppe på siden er sikkert et godt køb. Technics plejer at lave gode pladespillere. Men jeg ville nok vælge denne, og den er billig:
http://www.dba.dk/pladespiller-denon-dp-45f/id-81563639/
Den skal så muligvis have ny pick up. + du skal have en løs RIAA som ex denne:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/ca mbridge_540p_riaa_forforstaerker_soelv.htm
Og så ville du have en pladespiller som både har god lyd og fornem betjening. For REGA, project og lign har manuel betjening, hvor du selv skal føre armen tilbage når du har hørt pladen og så slå motoren fra. Denon dp 45 svarer betjeningsmæssigt til dp 47, og den er fuldautomatisk hvor du trykker på start og så klarer automatikken resten. En sådan løsning er ikke så lidt mere brugervenlig og det vil sikkert betyde du får hørt dine plader en del mere.
Du må derfor overveje hvilken grad af automatik du ønsker. For man kan godt få både fin og elegant betjening og god lyd fra vinyl samtidig. Det er absolut ikke nødvendigt, at måtte finde sig i manuel betjening. 
Men ellers har Thorens en række nye modeller med min. halvautomatisk drift, men de er lidt dyrere. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
At tage en debat op med dig om hvorvidt Rega har råd eller teknologisk know how til at konstruere en DD er spild af tid. Igen viser du et komplet afhægtet forhold til virkeligheden. kom nu ud af døren og lad vær med at side og digte på historier om nutidens forfald. For øvrigt er jeg er en af de der "unge marketing ofre" midt i tyverne, og mig selv samt en stor del af mine venner lytter til vinyl. Det er der rigtig mange unge der gør. Der er da også flere dedikerede vinyl butikker i kbh end fx. cd. Hvis det kan trøste
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vinyl er på vej op i en grad der får markedet til at flytte sig vil det glæde mig, men desværre tror jeg vinylen er på sidste vers i den brede forstand. 80% af alt nysalg, det skal sikkert nok passe, få/ingen køber vel CD mere i tiden med Spotify og andre gratis musiktjenester. @MarskalAt tage en debat op med dig om hvorvidt Rega har råd eller teknologisk know how til at konstruere en DD er spild af tidBemærk venligst det ikke var mig der startede denne debat, jeg besvarede
|
| Til top |
|
| |
Kasper/Lolland Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
"En pladespiller har jo ingen lyd" ..... ?
Hold da helt op Kasper. Taler du af erfaring eller er historiens vingesus gået helt hen over hovedet på dig? Du har da godt nok nogle oplevelser til gode.
|
|
|
Klodset formulering. En ideel pladespiller har jo ingen lyd - underforstået rummel og wow!
Beklager da så inderligt mit spæde pip! Skal aldrig gentage sig! Bøjer mig i støvet osv,,,osv,,,osv __________________ De bedste hilsner
Kasper
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
| Jeg ser ingen objektiv grund til at anvende andet en DD |
|
|
Der er rigtig mange objektive grunde til at gå langt udenom DD, og meget få grunde til at bruge DD. Men jeg fornemmer at det
er et lidt "religiøst" emne, på samme måde som du sikkert vil hævde at der ikke er lavet god musik efter 1985, eller hvordan
skal jeg forstå din signatur?
I sidste ende kan man sikkert finde både brugbare DD og rem drevne pladespillere i denne prisklasse, det er nok andre
parametre man skal vælge efter.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
du sikkert vil hævde at der ikke er lavet god musik efter 1985Er fan af bla. Cee Lo, eksempelvis Bright Lights Bigger City + mange andre nutidige artister. Ofte kører fladskærmen med en musikkanal og lyd ud i anlægget .......... musikvideo må være det optimale, drømmer om en OLED der fylder hele den ene væg, med streamet Spotify musik videoer i HD uden reklamer kørende, fede konceretoptagelser, med lyd ud i 4 stk L100A  Når vi kommer så langt, er vinylen hos mig sten død.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127, det er sjovt du hænger fast i L100A selv om der objektivt set er lavet bedre højttalere.
|
| Til top |
|
| |