| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker er den modellen under SP10. Wow den er fed. Held og lykke med projektet.
carsten
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Carsten - SP10 synes jeg virker for industriel, det må blive en SP-15 eller SP-25. Helst SP-15 som er komplet med 78-knap, som SP-25 ikke har.
Første step vil være et vente på en passende SP-15 kommer til salg, så må projektet tas herfra til den tid. Øverste og nederste billeder er nok et pejlemærke for ca typen af udseende. Overvejer hvordan det hele kan fås til at se tyndt ud ved lidt tricks og optisk bedrag - problemet er låg og resten skal passe i højden for det estetisk "balancerer" - er låget for højt ift resten, kommer det til at se forkert ud.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det SP15 der har strobo på tallerkenen. Jeg syntes den er flottere med den glatte tallerken, men det er vel også en større model.
carsten
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SP15 er den med tre hastigheder ( knapper ) og glat tallerken + digitalt display. Det kan vel vise sig jeg ikke selv kan vælge men udbudet.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lidt om SP25 i de danske kataloger fra '79 til '82, men ikke rigtigt noget om SP15, som enten må være en senere model eller en non-consum model.
http://www.gromit.dk/technics/index.asp
Held og lykke med dit projekt! __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 Marts 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Der er lidt om SP25 i de danske kataloger fra '79 til '82, men ikke rigtigt noget om SP15, som enten må være en senere model eller en non-consum model.
http://www.gromit.dk/technics/index.asp
Held og lykke med dit projekt! |
|
|
Tak, især til de danske kalaloger - jeg håber det kan blive til noget, afhænger 100% om en SP15/25 kommer tilsalg. Dette site lister alle Technics modellerne med specs samlet, inkl en side med billede for hver model: http://www.vintagetechnics.stereomanuals.com/turntables/turn tables3.htmHar læst SP-15 kan have problemer med nogle printbaner/lodninger, men som svagstrømsing skulle det være til at fejlfinde - siges også at SP15 stort set bruger SL-1200 MKII komponenter, hvilket vil være perfekt mht adgang til spareparts. I det hele taget tiltaler det mig mere og mere, byggeriet er jo ret simpelt, en SP-15 der er selfcontained, og en arm. Man kan lave ny plinth når man bliver træt af den gamle og genbruge delene.
|
| Til top |
|
| |