Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Direct Drive projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Er begyndt at få lidt blod på tanden til en custom spille, og faldt over denne SP-15 som jeg ikke var klar over eksisterede ( kender godt SP-10 ), billderne på google pictures giver en masse inspiration. Tanken er at anvende dele fra MKII, dvs støvlåg, hængsler, smådele, lave en så flad plinth som muligt, med isofødder trukket op under plinth, sat der hvor er er lavest på SP15, således at plinth svæver på et par skjulte fødder ?  På første billede kan fødderne jo snilt forsænkes op i plinten.  Et periskop stylus lys fra MKII modellerne kan nedfældes i plinten. Jeg forestiller mig minimalistisk med en Braccio Syntec S220 som vist på første billede

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker er den modellen under SP10. Wow den er fed. Held og lykke med projektet.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Marts 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Tak Carsten - SP10 synes jeg virker for industriel, det må blive en SP-15 eller SP-25. Helst SP-15 som er komplet med 78-knap, som SP-25 ikke har.

Første step vil være et vente på en passende SP-15 kommer til salg, så må projektet tas herfra til den tid. Øverste og nederste billeder er nok et pejlemærke for ca typen af udseende. Overvejer hvordan det hele kan fås til at se tyndt ud ved lidt tricks og optisk bedrag - problemet er låg og resten skal passe i højden for det estetisk "balancerer" - er låget for højt ift resten, kommer det til at se forkert ud.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Er det SP15 der har strobo på tallerkenen. Jeg syntes den er flottere med den glatte tallerken, men det er vel også en større model.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Marts 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

SP15 er den med tre hastigheder ( knapper ) og glat tallerken + digitalt display. Det kan vel vise sig jeg ikke selv kan vælge men udbudet.

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Der er lidt om SP25 i de danske kataloger fra '79 til '82, men ikke rigtigt noget om SP15, som enten må være en senere model eller en non-consum model.

http://www.gromit.dk/technics/index.asp

Held og lykke med dit projekt!

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Marts 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Der er lidt om SP25 i de danske kataloger fra '79 til '82, men ikke rigtigt noget om SP15, som enten må være en senere model eller en non-consum model.

http://www.gromit.dk/technics/index.asp

Held og lykke med dit projekt!

Tak, især til de danske kalaloger - jeg håber det kan blive til noget, afhænger 100% om en SP15/25 kommer tilsalg.

Dette site lister alle Technics modellerne med specs samlet, inkl en side med billede for hver model:

http://www.vintagetechnics.stereomanuals.com/turntables/turn tables3.htm

Har læst SP-15 kan have problemer med nogle printbaner/lodninger, men som svagstrømsing skulle det være til at fejlfinde - siges også at SP15 stort set bruger SL-1200 MKII komponenter, hvilket vil være perfekt mht adgang til spareparts.

I det hele taget tiltaler det mig mere og mere, byggeriet er jo ret simpelt, en SP-15 der er selfcontained, og en arm. Man kan lave ny plinth når man bliver træt af den gamle og genbruge delene.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes