| Sendt: 08 April 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen,
Jeg håber, at én - eller flere - af jer kan hjælpe mig. Jeg købte en Technics SL 1210 for et par uger siden, men den er
monteret med en Ortofon Nightclub Pickup, som sidder på en Ortofon Concorde (hvad kalder man egentlig "mellemstykket"
fra nålen til tonearmen? Cartridge?)
Jeg kan forstå, at der skulle være en del af hente lydmæssigt ved at udskifte pickuppen, men også at min dj-pickup (jeg
hører bare musik) slider lidt ekstra på pladerne.
Der er skrevet en del om Technics 1210 herinde, men jeg hørte andetsteds fra, at jeg måske ikke behøvede at skifte hele
pickuppen men kunne nøjes med nålen (og derved beholde den del, der står Concorde på, går jeg ud fra). Jeg blev
anbefalet en Ortofon OM10/20, men når jeg kigger på billeder ser det ikke umiddelbart ud til, at sådan en sag passer i min
Corcorde. Måske hele Ortofon setuppet bare skal skrottes til fordel for noget andet?
Jeg kan læse herinde, at flere har anbefalet en Denon pickup fra Hifiklubben til omkring en tusse.
Jeg er en anelse forvirret og har ikke helt styr på begreberne endnu, så al hjælp modtages med kyshånd.
Resten af mit setup består af 2xATC SCM11, 2xRotel BX980 effekt og 1xRotel BX980 forforstærker med RIAA (MC og MM),
så prismæssigt skal pickuppen hænge sammen med resten af setuppet: Jeg tænker omkring 1.000 kr., men har elastik i
økonomien, så jeg lytter også gerne til lidt mere pebrede forslag.
For forhånd tusinde tak for hjælpen.
|